تبریز; دهه ها عقب ماندگی در گردشگری


ساعت: 10:36
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817527

نوروز 1401 فرا رسید، اما تبریز آنچنان که باید آماده پذیرایی از نوری نبود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تبریز بیدار، نوروز 1401 فرا رسید، اما تبریز آمادگی مناسبی برای پذیرایی از میهمانان نوروزی نداشت، در حالی که سایر شهرهای توریستی کشور پس از وقفه دو ساله از دو سال گذشته خود را برای جبران خسارت کرونا آماده می کردند. .




تبریز و نبود هتل

کمبود فضای اقامتی و هتل یکی از مشکلات اصلی گردشگری تبریز است که نیاز به سرمایه گذاری سریعی دارد که در سال های گذشته انجام نشده است و حتی اگر گردشگران به تبریز هجوم بیاورند، این مشکل روز به روز بیشتر نمایان می شود.

شهرداری، پا در هوا

یکی از نکاتی که کاربران شبکه های اجتماعی به آن پرداختند، تفاوت عملکرد شهرداری پایتخت در کشور در فضاسازی نوروزی بود. مصرف کنندگان شهری و غیره اعتقاد بر این بود که تبریز از این که شهرداری تبریز به دلیل استیضاح شهردار سابق بر باد رفته عقب است و عدم صدور حکم جدید شهردار ممکن است بیشتر از این عقب ماندگی در شهرسازی باشد.

صندوق دار شاختار

برخی از مصرف کنندگان نیز معتقدند برف و طوفان بهاری در تبریز و آذربایجان شرقی گردشگران را از سفر باز می دارد و اصلا نیازی به فضاسازی و مشکلات دیگر نیست.

گردشگری تاریخی بسته یا پولی

نکته دیگری که کاربران مجازی به آن روی آوردند عدم تکمیل پروژه مرمت مقبره الشعرا و عدم برنامه ریزی صحیح ارک آلیسیا بود که عملاً برنامه ای برای گردشگری در این مکان وجود نداشت. و بار شهرداری تبریز در زمینه ایجاد فضای نوروزی و گردشگران دوستانه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید