تبعیدی که آرزوی زندگی داشت

ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804766

نیم قرن پیش همه مردم این نقطه از جنوب کشور را به عنوان تبعیدگاه می شناختند اما امروز تمام تلاش خود را برای زندگی در این مکان زیبا به کار گرفته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; با نگاهی فراتر از توسعه سلطنت پهلوی در مناطق استراتژیک کشور، عناوینی چون تبعید و حبس دائم را به دنبال داشت، در حالی که 44 سال پس از انقلاب اسلامی شاهد رشد و شکوفایی همان تبعیدیان شاهنشاهی بوده ایم.

بندرعباس یکی از امن ترین و مهم ترین نقاط کشور است که امروزه به شاهراه اقتصادی ایران تبدیل شده است، اما این شهر بندری در زمان پهلوی چیزی جز تبعیدگاه نیست.

واقعاً تعجب کردیم که چرا ایران اسلامی امروز 30 تا 40 سال است که به توانمندی هایی دست یافته است که اگر در سایر کشورهای اسلامی و حتی کشورهای غیراسلامی به همین ترتیب مطالعه کنیم، متوجه می شویم که این رشته سال های بیشتری طول می کشد تا به این موفقیت ها دست پیدا کنیم. .

نهادینه شدن فرهنگ در هر جامعه ای می تواند رنگ و درخشش خاصی به همه اقشار آن جامعه ببخشد. روزی در ایران فرهنگ ممکن است زورگویی خاندان پهلوی و مستشاران آمریکایی و انگلیسی و پیشرفت و توسعه در یک سطح با غارت حقوق بشر باشد و برای تأمین عوامل بیرونی روزی را می توان پیشرفت با امید و اطمینان در جوانان دانست. وطن برای دستیابی به بهترین امکانات روز پزشکی، نظامی و علمی.

هر دوی این دستاوردها را می‌توان در سایه فرهنگ دید، چرا که برخورداری از تمدن غربی راوی ایرانی غنای خود را از دست داده است و برخورداری از فرهنگ ایرانی- اسلامی می‌تواند روایتگر پیشرفت در سطوح مختلف ملی و جهانی باشد.

امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی توانسته است در سایه اقتدار عظمای ولایت و با تکیه بر توان داخلی خود در سایه تحریم های شدید خارجی حرفی برای گفتن داشته باشد.

نخبگان علمی کشور در بدترین شرایط جهانی که همه کشورها در مبارزه با ویروس کرونا با آن روبرو هستند، با تلاش جهادی بهترین و کم‌پیچیدترین واکسن‌های دنیا را تولید می‌کنند که مورد استقبال سایر کشورها قرار گرفته است.

ارتقای قدرت جنگ تدافعی باعث شده است که مردم ایران در زمان جنگ، خونریزی و ناامنی در سراسر ایران، در خیابان‌های شهر قدم بزنند و به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند.

دورانی که ورزشکاران ما زیر فشار سیاسی رژیم پهلوی بودند و امکانات مناسبی در کشور وجود نداشت، گذشته است و امروز شاهد رشد متوازن ورزش در کشور با بهترین امکانات برای ورزش و تفریح ​​هستیم.

کافی است به دهه 1930 و 1940 برگردیم. پدربزرگ ها و مادربزرگ های ما سختی های شهر رفتن در آن زمان را به خوبی به یاد دارند، اما به لطف تغییر و تحولات مردم اصلی در ایران، حتی در روستاهای ما، جاده ها به درستی ساخته می شوند تا از مشکلات مردم کاسته شود.

همه این اقدامات می توانست در زمان رضاشاه و محمدرضا شاه پهلوی انجام شود، اما یک دلیل برای تحقق نیافتن این مشکلات وجود داشت و آن وابستگی بی حد و حصر و خودفروشی خاندان پهلوی توسط دزدان منتظر بود. مارک امروز ایران اسلامی در جهان است.

محمد امین علیپور; فعال رسانه ای

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید