تبیین اسلام ناب محمدی رسالت سازمان تبلیغات اسلامی است / ثبت هیئت مذهبی 1850 در هرمزگان


ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877470

حجت الاسلام والمسلمین انصاری راد با بیان اینکه وظایف زیادی بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی گذاشته شده است، گفت: رسالت اصلی این سازمان تبیین اسلام ناب محمدی در سطح جامعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر انصاری راد در نشست خبری سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: در دهه 40 و پس از انقلاب اسلامی در کنار کمبود بودجه و نیروی انسانی، اقدامات موثری در زمینه های فرهنگی و هنری انجام شد. حوزه های اجتماعی و مذهبی

حجت الاسلام والمسلمین علی انصاری راد سازمان تبلیغات اسلامی توانسته اقدامات موثری را در عرصه دین انجام دهد و آنچه مهم است رسالتی است که به عنوان تبیین اسلام ناب محمدی بر دوش این نهاد است.

وی افزود: آنچه از این سازمان به ذهن متبادر می شود تبلیغات اسلامی است، اما وقتی به بیانیه این سازمان نگاه می کنیم متوجه می شویم که این یک تبیین اسلامی است، زیرا باید سؤالات را باز کند، بیان کند و افکار عمومی را روشن کند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در واقع یک نهاد عمومی غیردولتی است که زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری است و با دولت همکاری می کند و متکی به منابع مردمی و هیئات مذهبی است.

به گفته حجت الاسلام انصاری راد، این سازمان در استان هرمزگان تلاش هایی را انجام داده است، اما در رسیدن به نتیجه مطلوب خلأ وجود دارد، اما در کنار سایر نهادها به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

وی گفت: عمده وظایف و محورهای خدمت رسانی در 6 محور خلاصه شده است که اعزام مبلغان در سطح جامعه یکی از آن محورهاست.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا سالانه نزدیک به سه هزار نفر در استان به کار تبلیغی مشغول بودند. فعالیت تبلیغی را به حد و مرزهای قبلی خود بازگردانید.

حجت الاسلام انصاری راد تصریح کرد: محور دوم حمایت و هدایت هیئات مذهبی بر عهده سازمان تبلیغات است که کانون های فرهنگی، مداحان و ذاکران اهل بیت و همچنین هیئت های مذهبی بخشی از این موضوع هستند. این مجموعه به ثبت رسیده و دارای 2200 مداح اهل بیت در استان هرمزگان است.

وی با بیان اینکه محور سوم در حوزه قرآن است، خاطرنشان کرد: باید گفت که این اداره تنها متولی این مسائل نیست و بخشی از آن نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، خیرین و غیره است. موسسات. .

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: در حوزه فعالیت های قرآنی خانه های روستایی از قرآن ایجاد کرده ایم و تاکنون 139 خانه روستایی از قرآن و 65 خانه شهرستانی از قرآن ساخته شده است. فعال شد و 305 نفر از حافظان قرآن به دلیل صدور پرونده در این سازمان و شماره شناسایی دارند.

حجت‌الاسلام انصاری راد گفت: سالانه بیش از 2300 قرآنی در 260 پایگاه قرآنی در اوقات فراغت خود به مطالعه قرآن می‌پرداختند که با تشدید ویروس قرآنی در جامعه کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه حمایت و اجرای مراسم و مناسبت های مذهبی یکی دیگر از وظایف این نهاد در استان هرمزگان است گفت: طی سه دهه گذشته وضعیت مراسم مذهبی در کشور تغییر کرده و این نهاد مسئولیت برگزاری مراسم را بر عهده دارد. سازمان‌های فرهنگی، هیئت‌ها و بخش‌های عمومی راه‌اندازی کرده است و نقشش حمایت است، نه تصاحب.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گنجاندن مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا را از دیگر فعالیت های این سازمان برشمرد و گفت: هدف از تأسیس این مدارس تربیت افراد فرهیخته و عملی در جامعه است. آن شروع می شود.

حجت الاسلام انصاری راد فعالیت در عرصه مجازی را ضروری خواند و تصریح کرد: فعالیت در حوزه رسانه یکی دیگر از محورهای فعالیت در این سازمان است و در کنار اصحاب رسانه که در زمینه تولید محتوا حمایت خوبی دارند، این سازمان نیز از کارشناسان خبره استفاده می کند.محصولات خوبی را در زمینه محتوا ثبت کرده است.

وی آموزش سواد رسانه ای جامعه را یکی از نیازهای اساسی کاربران فضای مجازی دانست و خاطرنشان کرد: معلمان خوبی را در این زمینه شناسایی کرده ایم و تاکنون آموزش های خوبی را در سطح شهرستان برای اقشار مختلف جامعه انجام داده ایم. عموم مردم و این اقدام ادامه دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی به فعالیت های عمرانی متناسب با این سازمان اشاره کرد و افزود: ساخت مسکن در سراسر جهان در استان هرمزگان توسط نهادهای مختلف مانند سپاه همراه با این سازمان به توسعه زیرساخت ها کمک کرد و اکنون آمار روستایی خانه ها به 350 سر رسید.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری راد گفت: 13 فرهنگسرا در 13 محله آسیب پذیر شهر بندرعباس زیر نظر این سازمان تاسیس شد که توسط یک روحانی جوان اداره می شود و تبعات خوبی برای مردم در همین راستا داشته است. محله

وی در پاسخ به سوال خبرنگار هرمز در خصوص برنامه های این سازمان و میزان مبالغ ارسالی به محرم امسال، گفت: امسال با توجه به شرایطی که پیش رو داریم نمی توانیم آمار دقیقی ارائه کنیم، اما می توانیم مبلغ را در محدوده مقرر ارائه کنیم. 10 روز آینده «برنامه های فرهنگی و تبلیغی محرم برای احصاء و اطلاع رسانی هر شهرستان عملیات محرم نامیده شده است که ستاد آن هفته آینده افتتاح می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید