تبیین جهاد با شبهه کار مهمی است/ باید مراقب توطئه های دشمنان اسلام و قرآن بود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله محمد حسن اختری رئیس مجمع عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در دومین اجلاسیه 110 شهید و روحانی کنگره شهدای استان مرکزی گفت: تاکید و سفارش کرده اند و باید همیشه باشند. زنده در جامعه

اختر گفت: برگزاری این مراسم خاطرات تلخ و شیرین عظمت، سربلندی، ایثار و گذشت را زنده می کند و نقش یادگاران نقش جهاد و دفاع مقدس، دین و کشور چه نقش بزرگ و پررنگی است. بازی کردند.» کدام افراد و شخصیت ها حضور داشتند و در این امر نقش داشتند؟

وی ادامه داد: امروز اگر این یادواره ها و عزاداری ها را برگزار می کنیم برای نشان دادن این مکان های برجسته است و درس عبرت گذشته در عرصه های مختلف از جمله تحریف و فراموشی است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: در تاریخ بشریت و اسلام مسائل مهمی رخ داده است که تغییر و تحریف شده و یا عمداً برخی از افراد غربی و منحرف را فراموش کرده اند تا تعیین تکلیف شود. وضعیت حفاظت مقدس

اختر گفت: حضور وکلا، علما و صلح در این جبهه نشان از حضور ایمان، تقوا، ایمان و ایمان کامل به خط الله و پاسداری از خط الله دارد و باید در این برنامه ها مطالب زیادی بیان شود تا شهدا فراموش نمی شوند

وی یادآور شد: استان مارکاسی استانی خاص و دارای مواهب الهی است که شاید این مزیت های استان قابل مقایسه با استان های دیگر نباشد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: استان مرکزی پایگاه علمی شیعیان و اهل بیت است و مراجع عظام زیادی در حوزه های علمیه این استان تربیت می شوند، مردم استان مفتخر است که در دست است .

اختر گفت: مردم استان مرکزی افتخار می کردند که امام خمینی (ره) که متولی تحول جهان اسلام بودند اهل استان مرکزی هستند. ایشان این نهضت بزرگ اسلامی را انتخاب کردند و برگزیدند تا امروز اتفاق بیفتد و ما شاهد جهش مکتب اهل بیت(ع) به دورترین نقاط جهان هستیم.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) تا زمانی که این انقلاب پیروز شد و این تحول عظیم در جهان اسلام رخ داد، مسئولیت داشت و این فقیه مجتهد ایستاد و برای پیروزی اسلام مبارزه کرد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: آیات زیادی در قرآن کریم به شهدا و مقام شهدا اختصاص دارد و از اوج این مقام می گوید که باید آن را بیان کرد. در جامعه مورد سوال و تبیین قرار گیرد.»

اختر بیان کرد: روحانیت حامل وحی الهی هستند و حضور روحانیت در جبهه جهاد به معنای تقدیس، مشروعیت بخشیدن و مشروعیت بخشیدن به مبارزه است و همچنین به این معناست که این علما در همه جا پیشتاز هستند.

وی یادآور شد: اگر بگوییم رهبری و رهبری یکی از این مراجع است و باید از وکیل فراگیر الگوبرداری کنیم، این دانشمندان در 300 سال گذشته در تمام مبارزات با استعمار پیشتاز میدان جنگ بوده اند. بریتانیای کبیر، روسیه، اتحاد جماهیر شوروی و غیره. در همه جا پیشتاز علما و مراجع بوده اند.

رئیس مجمع عالی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه جهاد در مقابل شبهه وظیفه مهمی است، گفت: امروز در حوزه های علمیه وظیفه تبلیغ بر عهده ماست و طلاب و روحانیون باید با کفر مبارزه کنند، شرک و نفاق در جبهه های مختلف. «برخیز.

اختر گفت: ایام یورش کور تکفیر وهابیت به مقدسات اسلام و امت اسلامی به ویژه قبور ائمه بقیع (ع) است و این یادآوری است که باید همواره مراقب توطئه های دشمنان اسلام و قرآن».

وی ادامه داد: امروز در جبهه های مختلف در مقابل مکتب اسلام ناب محمدی صف آرایی کرده اند و دشمنان ما نه تنها آمریکا و مشرکان و کفار هستند بلکه در صف مسلمانان با مکتب اهل بیت علیهم السلام می جنگند. بیت (ع) و اکنون همه در جنگند. «و آنها می جنگند و ما امروز با سفیهان تکفیری در جنگیم و این وظیفه بر دوش حوزه ها و علما و روحانیت است.

رئیس مجمع عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: امروز بیش از 350 میلیون نفر از پیروان اهل بیت(ع) و حوزه های علمیه بزرگ در سراسر جهان هستند. آنها با یک میلیارد مسلمان مخالفند که برخی از آنها وهابی و تکفیر هستند.

اختر افزود: امروز پوشیدن لباس روحانیت در خیابان های ترکیه ممنوع است و همچنین حجاب در برخی نقاط این کشور ممنوع شده است. این جنبش ها وجود ندارند.

وی گفت: امروز با 5 میلیارد غیرمسلمان مواجه هستیم و باید مکتب خود را در برابر آنها بیان و تبیین کنیم. بنابراین ما به محقق، زبان شناس، دانشمند و … نیاز داریم و این نقش بر عهده روحانیت و امروز ولی فقیه است. این الگوی این حرکت است و وظیفه ما روحانیت و طلبه است که درس بخوانیم و دین را گسترش دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید