تبیین جهاد مهم ترین عامل تداوم انقلاب اسلامی در ایران است/ تولد فرزندان تأثیر مستقیمی بر قدرت ملی این مرز و بوم دارد.


ساعت: 15:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916698

ائمه جمعه لرستان با اشاره به اینکه جهاد تبیینی مهمترین عامل تداوم انقلاب اسلامی در ایران است گفت: تولد فرزندان تاثیر مستقیمی بر توان ملی این مرز و بوم دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد با اشاره به ایام فاطمیه (س) گفت: پیامبر اکرم (ص) درباره حضرت فاطمه (س) فرمودند. زهرا (که دخترم روح و جان من است، احترام پیامبر اسلام برای دخترش به عنوان پدر برای دخترش احترام قائل نبود، بلکه احترام فرزند به مادرش بود و به دیدار او شتافت. مردم در رابطه با او این کار را انجام می دهند. مادرانشان، امام عصر (عج) فرمود: مادرم الگوی من است و من از او پیروی می کنم.

وی افزود: نسخه حکومتی امام عصر(عج) نسخه دینی است، راه و روش رفع ظلم در جامعه و برقراری عدالت برگرفته از راه و روش حضرت فاطمه(س)، برگرفته از دفاع از مستضعفین در برابر ظالمان که وقتی به عبادت قیام کردند، محراب عبادت آسمان ها و همه بشریت به ویژه زنان را در همه عرصه ها نورانی کرد، الگوی آنها این بانوی بزرگ باشد که علاوه بر جنبه های اجتماعی و سیاسی خود. فعالیت ها و پاسداری از امامت و ولایت، همسر باوفای حضرت علی و مادری نیکوکار برای فرزندانش بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در این لحظه نیاز داریم که زنان و دختران و جامعه اسلامی این ویژگی ها را داشته باشند.

وی با تاکید بر تلاش برای افزایش جمعیت تصریح کرد: این امر برای آینده ایران نیز ضروری است، افزایش جمعیت امری اساسی و اساسی است، تولد فرزندان و جلوگیری از پیری کشور تاثیر مستقیمی بر توان ملی دارد. این مرز و بوم تمام برنامه هایی که تدوین می شود باید بر اساس جمعیت جوان تنظیم شود، در این راستا حدود 20 سال فرصت داریم تا برنامه های افزایش جمعیت اجرایی شود وگرنه پیری و فرسودگی کشور را فرا خواهد گرفت. و عواقب ناخوشایندی داشته باشد.

شاهرخی تصریح کرد: ازدواج در سن و زمان مناسب یکی از کارهای ضروری و واجب برای افزایش جمعیت است، بچه دار شدن و ازدیاد نسل یکی از موارد مهم و اساسی در این زمان است، چیزی باعث شده که جامعه تمایل داشته باشد. بچه دار شدن کمتر و چرا زن و مرد از بچه دار شدن پرهیز می کنند چون طبیعت انسان به بچه ها علاقه دارد اما چه چیزی باعث کاهش آن شده است؟

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: چرا سن ازدواج بالا رفته و فرزندآوری محدود شده است؟ البته طرح حمایت از خانواده و جمعیت در سال 1398 به تصویب شورای نگهبان رسیده است و پدران، مادران و زوجین همچنان باید از جزئیات این طرح آگاه باشند و این باعث می شود که شما از رهبران بخواهید برنامه ای را اجرا کنند.

وی بیان کرد: در این طرح تسهیلاتی برای تولد فرزندان از جمله مسکن، خودرو و ده ها امتیاز دیگر در نظر گرفته شده است که باید مورد مطالعه دقیق قرار گیرد و اطلاعات کافی مورد نیاز است و با توجه به اهمیت اساسی این قانون برای حمایت از خانواده مهلت اجرای آن هفت سال است که همه نهادها برای آن آمادگی دارند و باید برای اجرای آن تدابیری اتخاذ کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به مسائل فرهنگی گفت: رهبری در دیدار با شورای عالی انقلاب فرهنگی بر مسائل فرهنگی، علمی، اقتصادی و فرهنگی سه مولفه مهم برای تقویت کشور به ویژه فرهنگ در کشور تاکید کردند. سطح باورها و عقاید، چون کشورهای سرمایه‌دار هستند، سرمایه‌گذاری می‌کنند تا به باورها و نظراتی که می‌خواهند پی ببرند، این که روی اینترنت و ماهواره سرمایه‌گذاری کرده‌اند، برای تأثیرگذاری بر عقاید و عقاید مردم است.

وی افزود: همه باید تلاش کنند تا برنامه های تثبیت کننده عقاید و اعتقادات داشته باشند، برنامه های تبلیغی و تبیینی داشته باشند و همه بتوانند اندیشه ها و باورهای اسلامی و انسانی را تثبیت و تبیین کنند.

شاهرخی بیان کرد: گاهی اتفاقات پنهان فرهنگی بر اعتقادات اسلامی و انسانی تأثیر می گذارد، کسانی که در ایجاد نظام اسلامی نقش داشته اند مهم ترین کار را انجام داده اند و امروز بالاترین کار حفظ نظام اسلامی است و هرکس در این راه تلاش کند شایسته کار باشد. . ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی و تلاش برای سلامت اخلاقی و اجتماعی خانواده از بارزترین مصادیق آن است. تولید مثل و تولد فرزندان از جمله نمونه های معروف آن است. همچنین رفع بیکاری و اشتغال از نمونه های شناخته شده است.


جهاد تبیین مهمترین عامل تداوم انقلاب اسلامی ایران است

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته بروجرد اظهار داشت: طلاب با بصیرت در محیط دانشگاه باید سایر دانشجویان را از وضعیت کشور آگاه کنند زیرا برخی از دانشجویان دوست و دشمن نمی شناسند و باید در جریان باشند. شواهد و شواهد.» کرد

وی با اشاره به روز حقوق بشر افزود: هفتاد سال از نامگذاری حقوق بشر می گذرد، حقوق بشر چه اقدامی برای بشریت انجام داده است؟ آنها علیه رژیم کشتار کودکان در اسرائیل و عربستان سعودی چه کرده اند؟ در واقع حقوق بشر دست استکبار جهانی است و هیچ کاری برای بشریت نکرده است.

امام جمعه بروجر گفت: حقوق بشر غربی مربوط به استکبار جهانی است که برای اغتشاشات در ایران کار می کند اما در کشورهای اروپایی اغتشاشات را سرکوب می کند.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه تصمیمات قاطعی داده است، تصریح کرد: این تصمیمات اسلامی و انقلابی است و باید ادامه یابد و در این زمینه مردم نیز از قوه قضائیه حمایت می کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: طراحان اصلی قیام ها آمریکا، اسرائیل، سعودی ها و همدستان آنها هستند، ایران بیش از چهار دهه است که در حال توسعه است و کشورهای آنها در تیررس موشک های دوربرد ایران اسلامی هستند و برخی در تلاش هستند. فساد و فساد را در جامعه گسترش دهند، اما اجازه ندارند.

امام جمعه بروجر گفت: برخی از اشرار و راهزنان نیز با گرفتن پول با دشمنان همراهی می کنند. آنها از افراد نادانی تغذیه می شوند که خود دیکتاتور هستند، بی غیرت و بی شرف، خائن به کشور هستند و برای ویران کردن کشور قدم برمی دارند.

وی با اشاره به اینکه امروز دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است از طریق رونق اقتصادی و رسیدگی به معیشت مردم از ملت ایران حمایت کند، گفت: دولت باید با دیپلماسی کشورهای غربی را که در اغتشاشات شرکت کرده‌اند محکوم کند. ایران در جامعه بین المللی و سیستم قضایی او باید قاطعانه با شورشیان برخورد کند.

حسینی تصریح کرد: مردم ایران نیز باید در تبیین و ارائه پیشرفت های کشور، انقلاب و اسلام کمک کنند.


دشمنان ایران قدرتمند را نمی بینند

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه های نماز جمعه امروز کوهدشت گفت: اگر مال و ثروت راه آخرت را سد نکند باعث فساد می شود و روحیه پرخوری در دنیا انسان را نابود می کند و این بسیار خطرناک است. “

وی با اشاره به اینکه انفاق در راه خداوند متعال ثروت انسان را افزایش می دهد، افزود: الگوی مصرف منافع ملی را تامین نمی کند و متاسفانه برای برخی خانواده ها مناسب نیست.

امام جمعه کوهدشت گفت: واردات بی رویه به اقتصاد داخلی کشور لطمه زده و منجر به افزایش بیکاری و تورم شده است و باید به حمایت از تولیدات ایرانی توجه ویژه داشته باشیم و همچنین در الگوی مصرف خود کوشا باشیم و از اسراف پرهیز کنیم.

وی با اشاره به اینکه گاهی فقر به خودی خود تحمیل می شود، تصریح کرد: طبق روایات، فردی که حیا و ایمان ندارد و همچنین فردی که در زندگی برنامه ای ندارد در اداره زندگی می ماند. باید در زندگی درست مصرف کنیم و با برنامه ادامه دهیم.

طهماسبی ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس شورای انقلاب فرهنگی گفت: فرهنگ اصلاح صحیح روش هاست و بسیار مهم است. ما باید به مسائل فرهنگی که بر رفتار و کردار ما تأثیر می گذارد توجه ویژه ای داشته باشیم.»

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه ابرقدرت آمریکا از بین رفته است، گفت: دشمنان ایران قدرتمندی را نمی بینند و چون از تحریم های ظالمانه خود علیه کشور ایران ناامید شده بودند دست به هرج و مرج و آشوب زدند.

وی گفت: در ماجرای اغتشاشات اخیر دشمنان می خواستند با دروغ پردازی و شایعه سازی و ایجاد شبهه به انقلاب ضربه بزنند اما کاری از پیش نمی برند.

طهماسبی با اشاره به تلاش شبانه روزی دولتمردان گفت: رئیس جمهور تاکنون تلاش های خوبی انجام داده است، متأسفانه در سفر رئیس جمهور به سنندج، عده ای از دشمنان و معاندان به فروشنده ای که به احترام او شکلات تعارف کرده بود، حمله کردند. تحت فشار و تهدید قرار گرفتند.

امام جمعه کوهدشت گفت: به مجالس اهل بیت (علیهم السلام) احترام بگذاریم، برخی هماهنگی ها در سطح شهرستان مناسب نیست، به ویژه در امور فرهنگی باید توجه ویژه شود.

وی افزود: برخی ادارات پاسخگو نیستند، استانداری باید بازرسان بفرستد. اتفاق نظر در شهر خوب نیست، هشدار می دهم باید هماهنگی بیشتر شود و مشکلات با جدیت پیگیری شود، انقلاب برای همه مردم است، مشکلات شخصی مشکلی ندارد، متولی فرهنگی شهر امام جمعه است. گاهی اوقات هماهنگی مناسب نیست، باید هماهنگی بیشتر انجام شود و مسائل با اولویت بالاتر پیگیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید