تبیین حقایق با آگاهی عمومی/ هدف دشمنان جنایت در حریم امن رضوی تفرقه افکنی است.


ساعت: 16:28
تاریخ انتشار: 1401/01/19
کد خبر: 1820429

امام جمعه ایلام گفت: در جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری فرمودند قاطعانه و فوری است، باید آگاهانه واقعیت ها مطرح شود تا افراد ناآگاه هدف دشمن قرار نگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ایلام بیدار استحجت الاسلام والمسلمین «الله نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز (19 فروردین) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ. حضرت امام خمینی (ره) در این شهر فرمودند: ماه مبارک رمضان این فرصت مغتنمی است که خداوند متعال دست ما را بگیرد و عذاب این دنیایی را که در آن غرق می شویم بیابد تا به خداوند متعال، عالم عالم پی ببریم. آخرت و آماده شدن برای سفر به آخرت .


دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار با اشاره به جنایت تلخ تروریست ها در بارگاه متبرک امام رضا (ع) و شهادت دو نفر و مجروح شدن یکی دیگر از سربازان رهبر معظم انقلاب و جهادگران در نیازمندترین نیازمندان از شهر مشهد آثار ماندگاری از خود بر جای گذاشت، وی گفت: این بستگان جان خود را تقدیم محرومان حاشیه شهر مشهد کردند.

وی افزود: چرا فردی که قبل از این جنایت در معبد امن امام رضا(ع) به تنهایی نماز خوانده و نماز خوانده است، مرتکب چنین جنایتی می شود، چرا باید یک شهروند کشور همسایه ما برای ارتکاب چنین جنایتی در حریم امن شهر بیاید. رضوی «چرا دانشجویانی را هدف گرفته که جزو خدمتگزارترین، محروم ترین و مظلوم ترین اقشار جامعه هستند؟»

امام جمعه عیلام گفت: استکبار جهانی موفق می شود بین دو کشور همسایه بین مسلمانان، شیعه و سنی تفرقه و تفرقه ایجاد کند. معلوم می شود این کار دشمن، حضور مجاهدین افغانستانی در دوران دفاع مقدس و شهدای افغانستان است، آمریکا می خواهد آتش شورش را شعله ور کند و عده ای را تشویق به ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی کند.

حجت‌الاسلام دکتر کریمی تبار افزود: رسانه‌ها، نخبگان، دانشمندان و اساتید باید توضیح دهند که دشمن شیطون است، همان‌طور که دشمن فوتبال مشهد را به حاشیه برد، همان‌هایی که زمین و آسمان را برای گاز اشک‌آور تخریب کردند. مردم، چرا در برابر شهادت این دانشجویان که زندگی و سیاست آنها برای مردم شناخته شده است و جز تفرقه کاری انجام نمی دهند، سکوت مرگباری کردند.


حقایق را آگاهانه بیان کنید

وی بیان کرد: در جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری فرمودند قاطعانه و فوری است، باید آگاهانه واقعیت ها مطرح شود تا افراد ناآگاه مورد هدف دشمن قرار نگیرند.

امام جمعه ایلام با اشاره به شهادت حضرت خدیجه کبری (س) یادآور شد: ایشان الگوی کاملی برای ما و جهان اسلام هستند. اسلام در میان همه ادیان و مکاتب شخصیت بزرگی به زن داده است که زنان با بهره گیری از آموزه های دینی در جایگاه والایی قرار گرفتند که توانستند در صحنه های علمی و جهادی در کنار مردان نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار با اشاره به اینکه دشمن امروز بر زن و خانواده متمرکز شده است، گفت: دشمن امروز از یک معضل بزرگ از جمله فروپاشی نظام خانواده رنج می برد و می خواهد جوانان ما را با این درد متاثر کند، دختر جوان. ایرانیان باید به حجاب، علم، عفاف و احترام به خانواده و فرزندان خود ببالند، مواظب باشیم تبلیغات رنگارنگ و جذاب دشمنمان را در گرداب توطئه های شوم آنها فرو ببریم.

وی خطاب به مسئولان استانی و کشوری گفت: امسال سال تولید، دانش بنیان و ایجاد اشتغال اعلام شده است. بخش بزرگی از جامعه ما را پرورش دهندگان و کارمندان عشایری و مولد تشکیل می دهند. نزدیک ترین ها از بین رفته اند، عشایر ما گله ای هستند که چند نفر با این گله کار می کنند، اگر دام های این اقوام از بین برود این قشر به حاشیه می روند و دنبال کار می گردند.

امام جمعه ایلام گفت: قبل از این اتفاق کارکنان باید برای تامین اعتبارات دام و آب از هر طریق برنامه ریزی کنند. اگر قرار است گوسفندان این عزیزان فروخته شود، دولت باید آنها را بخرد تا به سودجویان به قیمت پایین نفروشند. «اگر این عزیزان شعله و دام خود را از دست بدهند، هیچکس جایگزین آنها نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید