تجربه ایران و ونزوئلا نشان داده است که تنها راه پیروزی در برابر آمریکا مقاومت است


ساعت: 20:38
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855207

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار رئیس‌جمهور ونزوئلا با اشاره به مقاومت ایران و ونزوئلا در برابر آمریکا، گفتند: تجربه موفق هر دو طرف نشان داده است که تنها راه مقابله با این فشار، مقاومت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب (شنبه) در دیدار نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا با هیئت همراه با تاکید بر مقاومت ایران و ونزوئلا در برابر فشارهای شدید، تاکید کردند. تجربه موفق هر دو طرف نشان داده است که تنها راه مقابله با این فشار، مقاومت است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پیروزی دولت و ملت ونزوئلا در مبارزه سخت با آمریکا و جنگ همه جانبه و همه جانبه علیه ونزوئلا، خطاب به مادورو گفتند: جنابعالی و مردم ونزوئلا برای شما بسیار ارزشمند هستند. شأن و منزلت آنها نسبت به یک ملت و کشور و رهبران آن و امروزه نگاه آمریکا به ونزوئلا با گذشته متفاوت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به پیشرفت‌ها و ابتکارات علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر افزودند: این گام‌های بزرگ در شرایطی برداشته شده است که سنگین‌ترین و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها و فشارها بر ملت ایران تحمیل شده است. و آمریکایی ها آن را “فشار حداکثری” نامیدند. “آنها رفتند.

وی تاکید کرد: مقاومت مردم ایران منجر به شکست سیاست فشار حداکثری شده است به گونه ای که اخیرا یکی از مقامات سیاسی برجسته آمریکا از واژه شکست شرم آور استفاده کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: نتیجه ای که از مقاومت و موفقیت دو ملت ایران و ونزوئلا می توان گرفت این است که تنها راه درمان فشار، ایستادگی و مقاومت است و در عین حال همکاری و ارتباط جمهوری اسلامی است. ایران و دولت بولیواری ونزوئلا باید بیش از پیش قوی و نزدیک باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای با استقبال از امضای سند 20 ساله همکاری ایران و ونزوئلا گفتند: همکاری درازمدت مستلزم دستیابی به توافقات و نهایی شدن آن است.

وی با اشاره به همکاری صمیمانه ایران و ونزوئلا خاطرنشان کرد: دو کشور با هیچ کشوری چنین روابط نزدیکی ندارند و جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که در مواقع خطر ریسک می کند و دست دوستان خود را می گیرد. “

رهبر معظم انقلاب همچنین با تمجید از مواضع ضد صهیونیستی مادورو گفتند: آخرین مواضع جناب عالی در برابر رژیم صهیونیستی بسیار درست و شجاعانه بود.

رئیس جمهور ونزوئلا در این دیدار که آیت الله سیدابراهیم رئیس جمهور کشورمان نیز حضور داشت، از حمایت ایران در مبارزه دشوار ملت ونزوئلا با آمریکا تشکر کرد و گفت: شما زمانی به کمک ما آمدید که وضعیت در ونزوئلا بسیار سخت بود و هیچ کشوری کمکی نکرد.

رئیس جمهور با تشریح شرایط سخت اقتصادی ونزوئلا در سال های اخیر افزود: همانطور که گفتید آمریکایی ها جنگ تدریجی و چند بعدی را علیه کشور ما آغاز کرده اند اما ما توانسته ایم بایستیم و از فرصت های تحریمی استفاده کنیم. بیایید با حمله آمریکا شروع کنیم و اکنون وضعیت ونزوئلا بهتر از چند سال پیش است.

مادورو با اشاره به مذاکرات خود در تهران و امضای سند همکاری افزود: در حال تدوین نقشه راه مفصلی برای همکاری با ایران در زمینه های مختلف به ویژه در علم و فناوری هستیم.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین با تاکید بر اینکه کشورش مسئله فلسطین را یک مسئله مقدس انسانی می داند، گفت: رژیم صهیونیستی به دلیل همین اعتقاد، مدام از طریق موساد علیه ونزوئلا توطئه می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید