تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کرمانشاهی/دانشگاه رازی مرجع علمی غرب


ساعت: 17:49
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914818

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه اعلام کرد:

مصطفی مصطفایی گفت: جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر که 23 آبان ماه در دانشگاه رازی برگزار می شود از 83 پژوهشگر تجلیل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، مصطفی مصطفایی عصر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته علمی پژوهشی و فناوری، ایجاد دو ضلع رسانه ای و دانشگاهی و اطلاع رسانی فعالیت مراکز آموزشی با اقدامات آگاهی بخشی را قدردانی کرد. جامعه هدف و بیان کرد: رسانه ها نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در جامعه دارند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره علم و فناوری طبق روال گذشته در بخش های استانی و کشوری برگزار می شود افزود: برنامه های استانی این هفته از 21 تا 27 آذرماه و برنامه های کشوری از 19 تا 24 این روز برگزار می شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه شعار امسال هفته پژوهش و فناوری، پژوهش و فناوری، محرک های تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال است، گفت: دانشگاه رازی کرمانشاه به عنوان معاونت در استان اصلی ترین محور است. متولی هفته پژوهش و فناوری و مسئول دبیرخانه ستاد این دانشگاه مسئولیت استان، کمیته علمی و گزینش برگزیدگان را بر عهده دارد.

این مسئول گفت: جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر چهاردهم آذرماه در دانشگاه رازی از 83 پژوهشگر تجلیل می شود و بخش استانی تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده هفدهم آذرماه در تالار فرهنگی رازی برگزار می شود. دانشگاه..

مصطفایی ادامه داد: دانشگاه رازی در سال جاری موفق به کسب رتبه دوازدهم در بین دانشگاه های جامع کشور نسبت به سال گذشته شد و این در حالی است که رتبه قبلی این دانشگاه 23 بود و بر اساس اعلام پایگاه های معتبر و مستقل جهانی برای استناد، این دانشگاه در بالاترین رتبه دانشگاه های غرب و مرجع علمی غرب کشور و همچنین رتبه سیزدهم در بین دانشگاه های جهان اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: در هفته پژوهش امسال از دکتر مجتبی شمسی پور به عنوان رهبر علمی کشور تجلیل خواهد شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه خاطرنشان کرد: هشت نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه جزء یک درصد پراستنادترین پژوهشگران دنیا و 17 نفر جزو 2 درصد پراستنادترین ها هستند. محققان در جهان دنیا و همه این افراد در هفته اکتشاف شناخته خواهند شد.

این مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه رازی در آبان ماه امسال توانست مجوز تاسیس پارک علم و فناوری را از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم اخذ کند، ادامه داد: با راه اندازی این پارک در زمره این پارک قرار خواهیم گرفت. استان هایی که دو پارک علم و فناوری خواهند داشت که این موضوع باعث ارتقای فعالیت های فناورانه در دانشگاه می شود.

مصطفایی تصریح کرد: همچنین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان در محل برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران و همچنین نمایشگاهی از سوی پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان از ساعت 14 برگزار می شود. سوم تا پنجم دی ماه در محل نمایشگاه کرمانشاه.

این مسئول گفت: در این نمایشگاه ها هسته های فناوری واحدهای فناور شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه ارائه می شود و 29 محصول این شرکت ها در نمایشگاه عرضه می شود.

این مسئول تصریح کرد: تورهای صنعتی برای اعضای هیات علمی و دانشجویان برگزار می شود که هدف از آن بازدید از مراکز صنعتی و مراکز ویژه است که منجر به شناسایی نیازهای واحدها و دسترسی به فرصت های آموزشی می شود. جامعه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید