تجلیل از 19000 جانباز استان مرکزی در هفته دفاع مقدس

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; غلامرضا کریمی مدیرکل حراست و نشر حراست استان مرکزی امروز در نشست خبری اعلام برنامه های هفته دفاع مقدس در سال 1401 گفت: حراست مقدس با قیام عاشورا شکل گرفت و بر اساس آن شکل گرفت. با آرمان ها و سیره نورانی اهل بیت (ع) و مهم ترین پرسش مورد توجه قیام عاشورا، تبیین جهادی است که آن را زنده نگه می دارد و امروز از نظر دفاع مقدس. ، برای تکریم، جلوگیری از تحریف و پاسداری از آن باید به مسئله تبیین جهاد توجه ویژه ای داشت.

کریمی بیان کرد: اولین روز از هفته دفاع مقدس، پنج شنبه 10 شهریورماه با عنوان «پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت» نامگذاری شده است که تجلیل از جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس، عطرآگین قبور مطهر است. شهدا و دیدار با ایثارگران در کانون فعالیت ها در طول روز قرار دارد.

وی ادامه داد: دومین روز از هفته دفاع مقدس، جمعه اول مهرماه با عنوان معنویت، زن، خانواده و سلامت و محور فعالیت های این روز، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت، تجلیل از مدافعان سلامت، حضور در نماز جمعه و تجلیل از نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس

مدیرکل صیانت و نشر ارزش های حراست استان مرکزی افزود: سومین روز از هفته حراست، شنبه دوم مهرماه با عنوان استانداری، جوانان، علم و دانش، که با شناساندن دانش آموزان، دانشجویان و دانش آموزان پیشگام در عرصه علم و دانش، تبیین نقش علم و فناوری در تقویت اقتدار ملی و دفاعی در پرتو ولایتمداری جوانان محور فعالیت این روز است.

کریمی گفت: در چهارمین روز، سومین شنبه مهرماه، شهدا، جانبازان و آزادگان; اقتدار و سربلندی و تکریم سربازان عنوان است، تجلیل از خانواده های معزز شهدا و جانبازان، مسح قبور مطهر شهدا و پاسداری از سربازان از عمده ترین فعالیت های این روز است.

وی ادامه داد: عنوان روز پنجم دوشنبه چهارم مهرماه دفاع همه جانبه، حمایت از مردم و اصناف و اهمیت آموزش همگانی و موضوع پدافند غیرعامل، مقابله با حمایت و پشتیبانی مردم و اصناف است. در جبهه های دوران دفاع مقدس، محور فعالیت آن روز است.

مدیرکل حفاظت و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی یادآور شد: در ششمین روز سه شنبه پنجم مهرماه عنوان وحدت ملی، بصیرت، خصومت و استکبارستیزی و تبیین نقش ولایت و رهبری در شکست حصر آبادان و تبیین عبرت های اربعین حسینی برای تحکیم وحدت جبهه ملی و بصیرتی مقاومت در برابر استکبار جهانی محور فعالیت در این روز است.

کریمی گفت: تیتر روز هفتم چهارشنبه 15 مهرماه نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، عشایر و پیشمرگان مسلمان کرد است.

وی افزود: تیتر هشتمین روز پنجشنبه 16 مهرماه سرداران، سرافراز و حماسه آفرینان است و یاد و خاطره سرداران شهید دفاع مقدس محور فعالیت این روز است.

مدیر کل حراست و نشر ارزش های هفته حراست استان مرکزی ادامه داد: تمامی برنامه های هفته حراست بر اساس عناوین روزانه در سطح استان برگزار می شود و تاکنون بیش از دو هزار برنامه و 500 برنامه در سطح استان پیش بینی شده است. تا پایان هفته تعداد حمایت ها بیشتر می شود و همه برنامه ها باید در سامانه ثبت شوند.

کریمی افزود: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در 30 شهریور، رژه نیروهای مسلح در مرکز استان، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در فرهنگسرای موزه دفاع مقدس. و برخی شهرها افتتاح طرح های محرومیت زدایی اجرای رزمایش یاری دینی اجرای نمایش فرهنگی هنری و رزمی حماسه مردان آفتاب 4 و بازسازی عملیات فتح المبین به مدت 7 شب در محلات برگزاری تشریح نمایشگاه جهاد در مسیر پیاده روی امیرکبیر، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی و برگزاری محافل انس با قرآن کریم از مهم ترین آن ها هفته دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در تمامی شهرستان ها، گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا در سراسر استان، برگزاری یادواره های شهدا و برنامه های تکریم خیابان افتخار در محله، پیاده روی خانوادگی و ارائه مسابقات محلی و محلی، سخنرانی و یادواره جانبازان در مساجد، ادارات و قبل از خطبه های نماز جمعه، برگزاری همایش های تخصصی با محوریت زنان و نقش زنان در دفاع مقدس، برگزاری همایش های سیاسی و بصیرتی نشست ها، برگزاری همایش های اسطوره های مقاومت در دیلیجان، اعزام گروه های جهادی به مناطق فقیرنشین و حاشیه نشینان، برپایی میز خدمت در مساجد، برگزاری سمینارها و همایش های آموزشی و علمی برای بسیجیان و راه اندازی ستادهای مردمی از مهم ترین برنامه های کشور است. هفته دفاع مقدس

مدیر کل حراست و نشر ارزش های حراست استان مرکزی گفت: یکی از مهمترین برنامه ها برگزاری جلسه ای برای تبیین نقش ولایت و رهبری در حراست مقدس است. شهرستان تفرش که هفتم مهرماه برگزار می شود و از پیشکسوتان دفاع مقدس نیز تجلیل می شود.

وی یادآور شد: همایش تجلیل از سربازان، مشاوره، نمایش فیلم و مستند، آغاز تولید محتوای فضای مجازی، شرکت در نذر خون، مسابقات کتابخوانی، نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در مدارس و یاد و خاطره جانبازان برگزار شد. برپایی موکب، بازدید رایگان از مناطق کم برخوردار، اجرای برنامه های محتوایی با محوریت تقویت عفاف و حجاب در جامعه، رونمایی از کتب آسمانی صیانت، تجلیل از مسئولان و مدیران بسیجی، هیئت های فکری در گروه های بسیج با محوریت دفاع مقدس و تبیین جهاد. از دیگر برنامه های مهم در هفته دفاع مقدس توسط سپاه و بسیج است.

کریمی بیان کرد: هفت اجلاس در شهرستان محلات با رویکرد شهدای شاخص، نشست های تخصصی در شهرستان های ساوه و فراخان از دیگر برنامه های مهم در راستای دومین گام کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) است. در پاسداشت اولیاء و 6200 شهید استان مرکزی.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های حراست استان مرکزی گفت: سومین مراسم تجلیل از یک میلیون نفر از جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس در سراسر کشور 30 ​​شهریور ماه با حضور مقام معظم رهبری برگزار می شود. در استان مرکزی این مراسم از ساعت 8 صبح روز چهارشنبه در تالار پیامبر اعظم استانداری مرکزی برگزار می شود و سهم استان مرکزی از 75000 رزمنده در استان 19000 نفر است.

وی با اشاره به اینکه جانبازان سرمایه های ارزشمند و مایه افتخار و اقتدار کشور هستند و تکریم این عزیزان یک رسالت مهم است، خاطرنشان کرد: حراست مقدس متعلق به همه مردم است و در جهاد تبیین تلاش همه اقشار عناصر موفقیت در قابل دفاع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید