تجلیل از 3 دانشجوی پژوهشگر برگزیده جشنواره جابربن حیان در هفته پژوهش


ساعت: 11:42
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915277

رئیس پژوهشکده علمی پژوهشی آموزش و پرورش از اعطای جایزه 3 دانشجوی پژوهشگر برگزیده و 3 معلم پژوهشگر برتر در هفته پژوهش خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی رحیمی، رئیس پژوهشکده آموزش و پرورش در نشست خبری این مؤسسه با بیان اینکه برنامه های درسی در بسیاری از کشورها موضوع محور است، گفت: درسی در بسیاری از کشورها موضوع محور است. وی گفت: چالش ها و سوالات زیادی مطرح می شود. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شش حوزه را تعریف می کند که باید به آن پرداخته شود، در حالی که نظام آموزشی فعلی کشور تنها به یکی از این حوزه ها یعنی علم توجه دارد.

رحیمی خاطرنشان کرد: برای آینده نظام آموزشی باید برنامه ریزی راهبردی دقیقی داشته باشیم. وی بیان کرد: باید بدانیم برای ده سال آینده در کدام حوزه یا رشته به چند معلم نیاز داریم. مشکل بعدی این است که برای هر موضوع پژوهشی باید پیوست فرهنگی داشته باشیم.

رئیس پژوهشکده مطالعات تربیتی گفت: برنامه ما این است که تا سال 1405 جزو سه پژوهشکده برتر در حوزه علوم انسانی باشیم و تا آن زمان همه ارکان نظام آموزشی کشور معتقد باشند که پژوهشگاه تمام سوالات و سوالات را پاسخ می دهد. چالش های این سیستم در این سال باید بتوانیم مدعی باشیم که تمامی سرفصل ها و سرفصل های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بررسی و تحقیق شده است.

رحیمی با اشاره به هفته پژوهش گفت: در هفته پژوهش روز یکشنبه به 3 دانشجوی پژوهشگر برگزیده، 3 استاد پژوهشی برتر و دو پایان نامه برگزیده جوایز اهدا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید