تجلی دستاوردهای انقلاب اسلامی در مردم سالاری دینی و احیای حکومت دینی


ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1807106

انقلاب اسلامی در مجموع دستاوردهای مهمی در زمینه امنیت و حفظ تمامیت ارضی، مردم سالاری دینی، احیای حاکمیت دینی و ارزش های اسلامی و چالش نظام لیبرال دمکراتیک غرب در عرصه های مختلف داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; بحث دستاوردهای انقلاب اسلامی از این جهت مهم است که انقلاب اسلامی در سایه حاکمیت دو ابرقدرت در جهان و با تکیه بر شعارهای نه شرقی و نه غربی به پیروزی رسیده است. در آن زمان حتی از نظر بصری و مادی امکان وقوع انقلاب وجود نداشت.

انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) پیروز شد و نصرت الهی را با کوله باری از دستاوردهای عظیم و فراوان تجلی داد که 43 سال به برکت خود علیرغم توطئه های دشمن و دستاوردهای هر نظام سیاسی باید پایدار بماند. از نظر سه مؤلفه اهداف، موانع و فرصت ها قدردانی می شود.

باید دید هر سیستمی در چه شرایطی و صرف نظر از چه امکانات و موانعی به اهداف خود دست یافته است، بنابراین اثربخشی هر سیستم به امکانات و موانعی که با آن مواجه است بستگی دارد و نسبت به رقیب سیستمی کارآمدتر و با امکانات کمتر به حساب می آید. و موانع بیشتری برای رسیدن به اهداف موفق شده اند.

یکی از موانع انقلاب اسلامی از ابتدا، بحث شورش های تجزیه طلبانه در عرصه داخلی بود که به نام اقوام و مذاهب مختلف دشمن مورد سوء استفاده قرار گرفت و کودتاهای نظامی پی در پی انجام شد و بحمدالله خنثی شد. .

علاوه بر 17000 شهید ترور در عرصه جنگ تحمیلی و تحریم و جنگ های نیابتی و ترکیبی دشمن، می توان گفت وقایع 20 سال اول انقلاب شامل یک قرن تاریخ اجتماعی است که هر کدام از آنها برای سرنگونی دولت کافی است.

انقلاب اسلامی بر اساس آمارهای بین المللی در بسیاری از عرصه ها با وجود موانع در رتبه اول جهان قرار دارد و استقلال و اعتماد به نفس قابل قبول ملی و سیاسی، ذلت استکبار و خودکفایی در پزشکی و کشاورزی را داریم.

ما از قبل از انقلاب در عرصه عدالت و آزادی پیشرفت های زیادی داشته ایم اما هنوز در شأن ملت و تراز انقلاب نیستیم و باید سرعت بخشیم.

در حوزه اقتصادی نیازمند تغییرات اساسی و همه جانبه هستیم و در بستر تشکیل دولت سیزدهم، هم افزایی سه قوه امیدوار است که توسعه دستاوردهای انقلاب اسلامی شتاب بیشتری گرفته و دشمن را شکست دهد.

نویسنده: سیدجلال امینی کارشناس مسائل سیاسی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید