تجمع بازنشستگان در شهرهای مشهد، اصفهان، رشت، ایلام و کرمانشاه

تجمع بازنشستگان در شهرهای مشهد، اصفهان، رشت، ایلام و کرمانشاه

روز جدید : جمعی از مستمری بگیران تامین اجتماعی در شهرهای مشهد، اصفهان، ایلام، رشت و کرمانشاه در مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان خود تجمع کردند و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

در استان اصفهان حدود 100 نفر از مستمری بگیران تامین اجتماعی استان اصفهان روز یکشنبه در اعتراض به افزایش حقوق طبق مصوبه شورای عالی کار در مقابل ساختمان اداره کل اصفهان تجمع کردند و خواستار اعمال دقیق مواد 96 و 111 بهداشت و درمان شدند. قانون بیمه پرسیدند.

بر اساس ماده 96 قانون سازمان های تامین اجتماعی، سازمان موظف است نسبت به افزایش مبلغ کلیه مستمری های از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان در فواصل زمانی حداقل یک بار در سال، بسته به افزایش هزینه های زندگی که به گفته بازنشستگان، افزایش یابد. در سال های اخیر هزینه های زندگی به حدی افزایش یافته است که می توان گفت اصل 96 هیچگاه اجرایی نشده است.

همچنین طبق ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، حداقل دستمزد مستمری بازماندگان یا مستمری بگیران و مستمری افراد دارای معلولیت کلی، مجموع دستمزد و مزایای آنان نباید کمتر از حداقل دستمزد باشد. این در حالی است که بازنشستگان اصفهانی معتقدند کمتر از حداقل دستمزد اعلامی وزارت کار دریافت می کنند.

تجمع مستمری بگیران تامین اجتماعی در مشهد با حضور 12 نفر مقابل اداره کل تقاطع خیام و ارشاد برگزار شد.
در استان کرمانشاه بیش از 100 مستمری بگیر تامین اجتماعی کرمانشاه امروز از ساعت 10 در محل اداره اصلی تامین اجتماعی در بلوار شهید بهشتی تجمع کردند و مطالبات معیشتی خود را بیان کردند.

آنها اعلام کردند که هدف و خواسته ای جز پیگیری حقوق خود را دنبال نمی کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه نیز در جمع تجمع کنندگان اعلام کرد که این اداره کل مجری تصمیمات سازمان مرکزی است و در صورت تصویب افزایش حقوق و مستمری بلافاصله در استان اجرایی می شود.

ارتقای حقوق بازنشستگان ایلام و گیلان

مستمری بگیران تامین اجتماعی ایلام امروز برای دومین بار مقابل مقر این سازمان در ایلام تجمع کردند و خواستار افزایش حقوق خود شدند. از جمله خواسته های مستمری بگیران بیمه، اجرای کامل قانون همسان سازی و افزایش حقوق است.

حدود 15 نفر از بازنشستگان این سازمان تجمع کردند.

رشت پنجمین شهری بود که حدود 60 نفر از کارگران تامین اجتماعی به دلیل حقوق بازنشستگی پایین از تامین اجتماعی گیلان بازنشسته می شوند و مطالبات خود را به بیمه اعلام کردند.

دیدگاهتان را بنویسید