تجمع میلیونی در بغداد/ شخصیت های سیاسی عراق در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم چه گفتند؟

ساعت: 20:33
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796977

مقامات عراقی و شخصیت های سیاسی و مقاومت در راهپیمایی موسوم به «پاسخ میلیونی» که امروز در بغداد با حضور گسترده مردم استان های مختلف به مناسبت دومین سالگرد شهادت مقاومت برگزار شد بر لزوم پایان دادن به اشغالگری تاکید کردند. فرماندهان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پایتخت عراق امروز (شنبه، اول ژانویه) شاهد راهپیمایی میلیونی به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، معاون رهبری بود. الحشد الشعبی و یارانشان. این فرماندهان صبح روز 12 دی 1399 به دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا در راه فرودگاه بغداد به شهادت رسیده بودند.

این راهپیمایی موسوم به «پاسخ میلیونی» توسط فالح الفیاض رهبر الحشد الشعبی در میان شعارهای ضد آمریکایی و صهیونیستی و با حضور جمع کثیری از مقامات سیاسی و مقاومت عراق از جمله برگزار شد. هادی الشعبی امیری، رهبر ائتلاف فتح، اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش ملی عراق، سعید عمار الحکیم، رهبر جنبش حکمت ملی، قاسم المصله، فرمانده عملیات در استان الانبار قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق؛ الملا به عنوان رئیس انجمن علمای اهل سنت عراق، رایان الکلدانی، فرمانده تیپ بابلی در الحشد الشعبی، و قیس القزالی، دبیرکل عصائب الحق آغاز شد.

رسانه های عراقی به پوشش این مراسم باشکوه پرداختند و اعلام کردند که آسمان بغداد در این مراسم از نزدیک توسط پهپادهای جاسوسی آمریکا رصد می شود. بر اساس تصاویر دریافتی، جنگنده های آمریکایی نیز بر فراز محل تجمع به پرواز درآمدند.

فالح الفیاض به دولت عراق نسبت به اخراج تروریست های آمریکایی هشدار داد

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در ابتدای سخنان خود گفت: امروز روز وفاداری به شهدای پیروزی است. ما با فرماندهان شهید پیروزی بر داعش عهد می بندیم که راه پیروزی و شهادت را ادامه دهیم. ترور فرماندهان در آستانه داعش جنایت علیه حاکمیت عراق بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (WAA)، الفیاض تاکید کرد: آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق، کشور را از خطر حفظ کرد.

رهبر الحشد الشعبی گفت: خروج نیروهای خارجی یک موضع احساسی نیست، بلکه برای حفاظت از عراق و حاکمیت آن است. این عقب نشینی تضمینی برای زندگی آبرومندانه در عراق است. ما از دولت عراق می خواهیم که به تعهدات خود برای خروج و رهایی عراق از چنگال نیروهای خارجی عمل کند. حضور خارجی به نفع عراقی ها نیست، به ویژه همزیستی مسالمت آمیز.

هادی العامری: بهای خون سردار سلیمانی و مهندس خروج همه اشغالگران عراقی است.

هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح عراق در این مراسم گفت:

العامری افزود: هر چقدر هم که خون ریخته و یا ریخته شود، خیزش مردمی در مسیر مقاومت قدرتمند و شرافتمندانه باقی خواهد ماند. ما هرگز از کسی در مورد این سازمان تعریف نمی کنیم. ما از نظر عزت رد نمی کنیم و انعطاف نشان نمی دهیم.» او تاکید کرد: «کسانی که فکر می کنند. [با شهادت]قاسم سلیمانی و مهندس تمام می شوند، در توهم زندگی می کنند. این فرماندهان شهید نصر بودند که عراق را از چنگال گروه های تروریستی آزاد کردند. آنها همه چیز خود را برای آزادی عراق فدا کردند. خون فرماندهان نصر خروج همه نیروهای اشغالگر از خاک عراق است.

وی در پایان گفت: ما حضور نیروهای آمریکایی در عراق را تحت هیچ شرایطی قبول نداریم.

خالد الملا: عراق با فتوای مرجعیت و کمک های ایران، داعش را شکست می دهد

شیخ خالد الملا، رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق نیز گفت که شهیدان سلیمانی و المهندس از خاک و آبروی عراق دفاع می کنند.

وی افزود: عراقی ها با فتوای قدرت و خون شهدا و کمک جمهوری اسلامی ایران داعش را شکست دادند.

رئیس انجمن علمای اهل سنت عراق در ادامه خطاب به فرماندهان الحشد الشعبی و مقاومت گفت که آنها باید شکاف “فرماندهان پیروز” را پر کنند.

رایان الکلدانی: ما در همه عرصه های سیاسی و نظامی حضور داریم

رایان الکلدانی، فرمانده تیپ بابلی در الحشد الشعبی گفت: ما در همه عرصه ها، سیاسی و نظامی حضور داریم. زمان زمان ماست.

وی گفت: خروج نیروهای آمریکایی از عراق به صورت مسالمت آمیز یا از طریق جنگ خواهد بود. این فرماندهان در روح ما نیرو گذاشته اند و چالش امروز حفظ وحدت است.»

الکلدانی افزود: توطئه ای علیه الحشد در برخی کشورها انجام شد و کسانی که با او مخالفت کردند شهیدان مهندس و سلیمانی بودند.

قیس الحزالی: مقاومت آماده است تا درس های بیشتری به اشغالگران بدهد

عصاب اهل الحق، دبیرکل عراق در ابتدای سخنان خود خطاب به سردار قاسم سلیمانی گفت: همانطور که شما عراقی ها را دوست داشتید، عراقی های شریف هم همینطور. «از ایران اسلامی و شهرهای کرمان و حاج قاسم تشکر و قدردانی می کنیم.

وی افزود: نام شهید ابومهدی المهندس جاودانه خواهد ماند. شهید سلیمانی و مهندس بنیانگذار مقاومت بودند و به برکت آنها داعش را شکست دادیم. قیام مردمی به برکت شهید سلیمانی و مهندس است. ما ملت مردانه ایم نه شبه مردان! ملتی که با خون فرماندهان پیروز بر داعش در ازای پول خلیج خلق شد [فارس] او خم نخواهد شد، زیرا ملت ما ملتی است.

الحزالی خطاب به اشغالگران و تروریست های آمریکایی گفت: «بچه های مقاومت آماده اند تا درس های بیشتری به شما بدهند. اشغالگران آمریکایی باید درک می کردند که این بزرگان نمی توانند این اشغال را بپذیرند. اشغالگر آمریکایی باید پیام های مقاومت اسلامی را درک می کرد. اما او هنوز این را درک نمی کند.

وی ادامه داد: اشغالگران آمریکایی در تلاش برای فرار و توجیه حضور نظامی خود در عراق بودند، اما مقاومت آنها آنها را مجبور به خروج دست خالی می کند.

عصاب الحق، دبیرکل عراق در سخنانی گفت: ما نمی‌توانیم اشغال را بپذیریم و شما باید درس‌هایی را که قهرمانان مقاومت به شما داده‌اند و پیام‌هایی که قهرمانان با موشک‌ها و پهپادها به شما داده‌اند را درک کنید. سخنرانی برای تروریست های آمریکایی در راهپیمایی “پاسخ میلیون ها” متوجه شدید که آنها چه چیزی فرستادند. اگر به درس های دیگری نیاز دارید، مقاومت شما را مجبور به ترک سرگیجه می کند.

در ادامه سخنان این شخصیت های سیاسی عراقی، شرکت کنندگان در تجمع میلیونی با سردادن شعارهایی علیه اشغالگران آمریکایی و حمایت از برتری شیعه، ضمن تمجید از فرماندهان برای پیروزی بر داعش و تاکید بر تداوم آنها، میدان الخمیرا را به تدریج ترک کردند. منطقه الکراده، آنها را ترک کردند تا به تجمع پایان دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید