تجمع 178000 خودروی «به ظاهر ناقص» در پارکینگ‌ها

ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: 1400/10/15
کد خبر: 1798128

رئیس بازرسی صمت سازمان بازرسی کل کشور گفت: بر اساس آخرین آمار پارکینگ ها بالغ بر 178 هزار خودرو به ظاهر ناتمام انباشته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اشکان میرمحمدی، رئیس بازرسی سکوت سازمان بازرسی کل کشور در تیتر امشب شبکه خبر گفت: بر اساس آخرین آمار بیش از 178 هزار خودرو به ظاهر ناقص در پارکینگ ها انباشته شده است.

وی افزود: در صورت وجود عزم و روحیه جهادی امکان تامین قطعات معیوب خودروها وجود دارد. تصور ما این است که برای تامین قطعات نیاز به رگولاتور وجود دارد.

بازرس صمت سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مدیریت زنجیره تامین نامطلوب بوده است، گفت: خودروسازان به دلیل زیان انباشته و مشکلات نقدینگی مجبور به پیش فروش هستند.

مدیران صنعت خودرو ناکارآمد هستند

سیدعلی موسوی، عضو کمیسیون صنعت مجلس نیز با انتقاد شدید از انحصار در صنعت خودرو گفت: خودروسازان خودروهای قطره ای عرضه می کنند تا با انباشت تقاضا قیمت ها را افزایش دهند.

او گفت: مشکل مافیای خودرو است.

دبیر هیأت تحقیق و تفحص خودرو با انتقاد از مدیران صنعت خودرو و رهبری دولت افزود: بر اساس گزارش ها تنها 10 درصد خودروهای انباشته به قطعاتی مانند چیپ ست نیاز دارند.

موسوی با انتقاد از سوء مدیریت اساسی در صنعت خودرو گفت: مدیران صنعت خودرو ناکارآمد هستند.

عادل پیرمحمدی مدیرعامل ساپکو در ادامه این برنامه با صیانت از صنعت خودرو به تمامی مشکلات ناشی از تحریم ها، کمبود قطعات الکترونیکی در دنیا، تعطیلات کریسمس و پایین بودن قیمت خودرو اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون امسال 330000 خودرو عرضه کرده ایم.

خودروسازان: کاهش تولید نداشته ایم

پیرمحمدی خواستار حمایت از خودروسازی و تولید داخلی شد و گفت: کاهش تولید نداشته ایم و تعدادی خودرو را از پارکینگ ها خارج کرده و تجاری سازی کرده ایم و همچنین تعدادی خودرو جدید تولید و جایگزین شده است.

وی گفت: قبلا 85 هزار خودرو در پارکینگ ها تردد می کردند اما اکنون به 98 هزار خودرو رسیده و همه دارای قطعات یدکی هستند که قابل تولید در کشور نیست.

مجید کاگزگریان کارشناس صنعت خودرو با انتقاد از مدیریت ناکارآمد صنعت خودرو و غافلگیری از زیان انباشته و کمبود مداوم نقدینگی در این صنعت گفت: برخی از قطعات خودروهای خودروسازان بزرگ دنیا نیز هستند. وارداتی هستند و خودشان تولید نمی کنند.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در لینک تصویری این برنامه گفت: این آشفتگی در بازار خودرو ناشی از فروش کم خودرو است. در پنج ماه اخیر که عرضه خودرو کاهش یافته، شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار بوده ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید