تحریم های جدید نفتی آمریکا علیه ایران/ فهرست اسامی افراد و شرکت ها

تحریم های جدید نفتی آمریکا علیه ایران/ فهرست اسامی افراد و شرکت ها

وزارت خزانه داری آمریکا نام 13 شرکت، دو نفتکش و دو فرد را در فهرست تحریم های جدید خود (SDN) قرار داده و گفته است که شبکه ای از افراد و شرکت هایی را هدف قرار داده است که از شرکت های پوسته برای تسهیل نقل و انتقالات و فروش نفت و محصولات پتروشیمی ایران استفاده کرده اند. انجام داده اند، تحریم کرده اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه اعلام کرد: امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، شبکه‌ای بین‌المللی متشکل از افراد و نهادهاست که از مجموعه‌ای از شرکت‌های پوسته در کشورهای حوزه خلیج فارس برای تسهیل تحویل و فروش استفاده می‌کنند. صدها میلیون دلار از نفت و پتروشیمی ایران در شرق آسیا استفاده شد.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی گفت: در حالی که ایالات متحده متعهد به دستیابی به توافق با ایران در مورد پایبندی متقابل به برجام است، ما از تمام اختیارات خود برای اعمال تحریم ها بر فروش استفاده خواهیم کرد. نفت و پتروشیمی ادامه خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است که همزمان با تحریم های وزارت خزانه داری، وزارت امور خارجه ایالات متحده پنج شرکت مستقر در ایران، ویتنام و سنگاپور و دو نفتکش را نیز تحریم کرده است.

آمریکا نام مرتضی رجبی اسلامی شهروند ایرانی مقیم دبی و مهدیه سنچولی شهروند ایرانی مقیم دبی را به بهانه ارتباط با شرکت بازرگانی نفت ایران به فهرست تحریم ها اضافه کرد.

اسامی 13 شرکت تحریم شده و دو نفتکش به شرح زیر است:

شرکت بازرگانی نفت علی المتوا – مستقر در امارات – با شرکت پتروشیمی تریلیونز مرتبط است

شرکت اقیانوس راشین – مستقر در ایران – طبق قانون اجرایی شماره 13846

شرکت راه حل های تجاری ایجر مستقر در امارات – تحت عنوان ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

شرکت امیرالد مستقر در امارات به بهانه ارتباط با شرکت بازرگانی نفت ایران

شرکت Orwin مستقر در سنگاپور به موجب دستور اجرایی شماره 13864

شرکت پتروشیمی جم مستقر در ایران – تحت عنوان ارتباط با شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران

شرکت صنعتی لاسترو – مستقر در هنگ کنگ – تحت عنوان ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

شرکت بین المللی اولیجی مستقر در هنگ کنگ – به بهانه همکاری با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

شرکت نفت ستاره خلیج فارس مستقر در ایران – به دستور اجرایی 13846

شرکت پتروکیک مستقر در امارات متحده عربی به بهانه وابستگی به نفت بهران

شرکت بازرگانی حمل و نقل TRUONG PHAT LOC – مستقر در ویتنام – تحت دستور اجرایی 13846

شرکت حمل و نقل آریا زاگرس – مستقر در ایران – به دستور اجرایی 13846

شرکت پتروگات – مستقر در امارات – به بهانه ارتباط با شرکت بازرگانی نفت ایران

تانکر BS BRAVO به بهانه ارتباط با شرکت TRUONG PHAT LOC SHIPPING TRADING

تانکر SUMMER 5- به بهانه ارتباط با TRUONG PHAT LOC SHIPPING TRADING

در 26 ژوئن، وزارت خزانه داری آمریکا دو فرد و 9 شرکت را به اتهام فروش محصولات پتروشیمی ایران تحریم کرد و با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا شبکه ای از تولیدکنندگان پتروشیمی ایرانی است که در چین و امارات تحریم شده اند. که از شرکت تریلیون ها پتروشیمی و شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران حمایت می کنند.

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، این شرکت ها نقش موثری در دلالی فروش پتروشیمی های ایران در خارج از کشور دارند.

تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه ایران در حالی صورت می‌گیرد که کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با مقامات دولت بایدن، از جمله رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، جلسه غیرعلنی برگزار کرد تا طرح موسوم به طرح B برای ایران و مذاکرات در وین اما سناتورها پس از آن جلسه اذعان کردند که دست کاخ سفید خالی است.

گزارشگر آمریکایی Jewish Insider از این دیدار خبر داد که در جلسه علنی قبلی چند سناتور آمریکایی برای اطلاع از طرح B آمریکا درخواست جلسه غیرعلنی داشتند.

این خبرنگار به نقل از سناتور جمهوری خواه فلوریدا، مارکو روبیو، پس از این دیدار گفت: “من فکر نمی کنم آنها (دولت بایدن) برنامه B داشته باشند. آنها چیزی در مورد آن به ما نشان نداده اند.”

سناتور تد کروز، سناتور جمهوری خواه رادیکال، این نشست را “بسیار دردسرساز” خواند و درباره سیاست دولت بایدن در قبال ایران گفت: “آنها نه طرح ب، نه طرح الف و نه هیچ طرحی دارند.”

وب سایت پولیتیکو نیز در گزارشی پس از این دیدار گزارش داد که مقامات دولت بایدن در نشستی محرمانه روز چهارشنبه به سناتورهای آمریکایی اطمینان دادند که در صورت لزوم، آمریکا تحریم ها علیه ایران را افزایش خواهد داد.

باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا گفت: سوال این است که آیا باز گذاشتن درها برای یک توافق احتمالی چیزی است که دولت ایالات متحده می خواهد به عنوان یک موقعیت استراتژیک انجام دهد تا به جهان بگوید: “ما تلاش کردیم، آنها انجام ندادند.” مایل به انجام این کار.

این رسانه آمریکایی گزارش داد که مقامات دولت بایدن به سناتورها اطلاع داده اند که در صورت شکست مذاکرات، حداقل کاری که انجام می شود حفظ تحریم های موجود علیه تهران است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در 26 ژوئن پس از تحریم‌های پتروشیمی نوشت: از برخی منابع مطلع شدم که دولت بایدن معتقد است تحریم‌های اعمال شده امروز با برجام تمدید شده مغایرت دارد و در صورت حصول توافق برداشته خواهد شد.

این روزنامه نگار آمریکایی ادامه داد: من هم متوجه شدم که از اروپایی ها خواسته شده که این پیام را به ایرانی ها برسانند.

خبرنگار وال استریت ژورنال افزود: حدود 150 مورد تحریم های قبلی توسط دولت بایدن با این توافق سازگار تشخیص داده شد و گفت که در صورت بازگرداندن برجام لغو نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید