تحقق اهداف گام دوم انقلاب با مشارکت نسل جوان محقق می شود


ساعت: 17:38
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813099

غلامرضا منتظری ظرفیت جوانان را یکی از اجزای اصلی و مهم بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: تحقق اهداف این بیانیه راهبردی را تنها از نسل جوان می توان انتظار داشت چرا که جوانان هستند. محرک های واقعی جامعه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب آغاز تحولی نو و در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی است، گفت: گفت: به عنوان مقصدی عالی برای همه مشخص شده است.

منتظری با تاکید بر اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب محور اصلی نسل جوان است و آینده این کشور با اراده و اندیشه آنها گره خورده است، افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب نسل جوان است. محور اصلی این مسئولیت بزرگ و مهم است، در واقع جوانان موتور انقلاب و موتور محرکه کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری برای رسیدن به این هدف متعالی و مقدس اصولی را که جوانان باید بر آن تکیه کنند برای آغاز این تحویل بیان کردند، خاطرنشان کرد: همه نگاه ها به عزم جوانان به عنوان نسل آینده است.

منتظری با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب محورهایی را که باید سرلوحه کار همه باشد، مشخص کردند، اذعان داشتند: یکی از نکات امنیتی این است که فرهنگی، اجتماعی و … برنامه عملیاتی روشن برای رسیدن به گام دوم و در این برنامه ها محورهای اصلی به نفع ظرفیت جوانان و نخبگان تعیین می شود و گاه ارزیابی دقیقی از میزان تحقق اهداف و برنامه ریزی ها خواهند داشت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه ها، سازمان ها و نهادهای مسئول به ویژه سازمان هایی که مخاطبان اصلی آنها نسل جوان هستند مانند وزارت آموزش و پرورش، حوزه های علمیه و مجموعه ها در حوزه اندیشه و فرهنگ هستند. مسئول تعیین سهم و نقش خود در تحقق این امر مطابق با بخش های مختلف بیانیه و ایفای نقش بیشتر از سایر نهادها.

منتظری با اشاره به نقش رسانه ها در تبیین گام دوم انقلاب گفت: اصحاب رسانه به ویژه صدا وسیما با توجه به نقش مهمی که در تحول دارند می توانند در اطلاع رسانی اقشار مختلف نقش بیشتری ایفا کنند. برنامه ها. “

وی افزود: اگر بخواهیم در یکی از محورهای گام دوم انقلاب، جوانی و معنویت، جوانی و اخلاق، جوانی و سیاست، جوانی و علم را روشن کنیم، دستگاه های آموزشی و پژوهشی باید بتوانند. برای دستیابی به این هدف، استراتژی هایی را توسعه دهند.»

نماینده مردم گرگان و آک کالا در مجلس شورای اسلامی گفت: در مراکز دانشگاهی با توجه به اینکه شرایط کرونری است باید با تشکیل جلسات و کرسی های آزاد اندیشی در کانال ها از این ظرفیت استفاده کنند و این بیانیه را تشریح کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید