تحقق ظرفیت توسعه پایدار با حمایت جامعه مهندسی محقق می شود/ اشتغالزایی تنها با تکیه بر توانایی های فردی ایجاد می شود.


زمان: 08:41
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1810929

با تغییر رویکرد دانشگاه ها به نسل چهارم و مسئولیت محوری؛

سازمان نظام مهندسی با داشتن تجربه در مهندسین پیشرو می تواند نقش موثری در رشد و ارتقای کیفیت فنی و مهندسی در دانشگاه ها داشته باشد و درمان توسعه پایدار، اشتغال و ظرفیت سازی باشد.

پنجم اسفند، زادروز دانشمند بزرگ ایرانی حاج نصیرالدین طوسی، فرصتی ارزشمند برای بزرگداشت مقام مهندس است. و اعمال آنها جامعه بشری امروز را ممتاز و متفاوت از گذشته کرده است.

خواجه نصرالدین طوسی از علمایی است که باید از کلمه علامه دهر استفاده کرد; زیرا این دانشمند در علومی چون فلسفه، حقوق، نجوم، ریاضیات، پزشکی، معماری و نجوم به درجه دانشمند رسیده بود.

در تخصص های خود خدمات زیادی به دنیا ارائه کرده است، از این رو در قرن شانزدهم کتاب های مثلثات او در فرانسه ترجمه شد و او یکی از توزیع کنندگان این علم است.

یکی از مهم ترین متون کلامی شیعه، تجرید الایمان، اثر خواجه نصیر است. شد.

حسین معینکا; استادیار دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به روز مهندس گفت: میلاد مهندس، زادروز مهندس، فیلسوف و عارف بزرگ خواجه نصیرالدین طوسی است و برای قدردانی و تجلیل از آن بزرگوار. خدمات مهندسی برای جامعه بشری این روز را روز مهندس نامیدند.

وی با اشاره به جایگاه مهندسان در کشور افزود: جایگاه مهندس که شایسته این حرفه است امروز در جامعه ما تبیین نشده است و بسیاری از مهندسان هنوز در حرفه ای که در آن آموزش دیده اند به کار گرفته نشده اند. ویرایش به کمبود بودجه برای مهندسان. «این یک کار حرفه ای است.

یک مهندس خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

استادیار گروه مهندسی شهید نیک باخت با اشاره به حمایت های سازمان نظام مهندسی در کشور گفت: تنها مرجع رسمی و صنف فعال مهندسی سازمان نظام مهندسی است که به دلیل نبود جایگاه مهندسی مناسب در جامعه به مردم تحت حمایت او نمی تواند وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری، سواد علمی و حرفه ای از ویژگی های ممتاز یک مهندس است.

مهین خواه با اشاره به ظرفیت های استان برای تربیت نیروی انسانی در رشته های مهندسی، اذعان داشت: توان فنی و مهندسی سیستان و بلوچستان بسیار بالاست و زمینه کار حرفه ای برای مهندسان فراهم شده است.

وی گفت: البته تسلط مهندسان با اصول فنی اولیه و دقت در انجام فعالیت های اجرایی یکی از نیازهای اصلی آموزشی مهندسان است. خوشبختانه در سال های اخیر دانشگاه های استان به ویژه دانشگاه های سیستان و بلوچستان رویکرد خود را به سمت دانشگاه های نسل چهارم تغییر داده اند و مسئولیت پذیری به دنبال پرورش نیروهای کارآمد و شایسته بوده است.

وی افزود: با این رویکرد نظام مهندسی استان نیز باید مهندسین جوان فارغ التحصیل در این زمینه تربیت کند.

استادیار دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات در حوزه مهندسی و دستیابی به توسعه پایدار و ظرفیت سازی گفت: مسئولان تنها می توانند زیرساخت ها و فرصت های سرمایه گذاری را در استان برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار فراهم کنند. و دوره کمک به حفظ و ارتقای ظرفیت بسیار بالای استان.

وی ادامه داد: زمان کار در دولت یا مشابه گذشته است و تنها با تکیه بر مهارت های فنی و اعتماد به نفس می توان شغل ایجاد کرد.

معین خواه با بیان اینکه انتظارات من به عنوان یک مهندس از مسئولان استانی؛ حمایت از سرمایه گذاری و اشتغال زایی تنها راه نجات روستا، محرومیت زدایی، رفع معضلات اجتماعی و ایجاد خودباوری در جامعه است که یکی از مهم ترین عوامل ایجاد خودباوری در زمینه های مختلف و الزام است. به هر کارمندی آسایش دهد. «روانی، مالی و معنوی برای افراد جامعه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید