تحمیل کالا توسط فروشندگان یاسوجی به خریداران


ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836081

فروشندگان یاسوجی به دلیل کمبود، برخی کالاها را در سبد خرید تحمیل می کنند.

به گزارش راه دانا به نقل از زاگرس اوایل بهمن ماه کمبود روغن خوراکی رسانه ای شد تا مشکلی برای بازار و تقاضای مردم ایجاد نشود اما متاسفانه در برخی نقاط کهگیلویه 2 هفته به پایان رسید. استان و بویراحمد اخباری از افزایش تقاضا و کاهش عرضه این محصول به گوش می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد پنجم اردیبهشت ماه با تایید این خبر که کمبود نفت به دلیل کاهش مواد اولیه است، از ذخیره سازی مواد در کارخانجات تولیدی خبر داد و گفت: مشکل کمبود نفت در استان به زودی حل خواهد شد.»

علی معتمدی پور گفت: با تزریق مواد اولیه به کارخانجات روغن کشی نوسانات برطرف شده و طی چند روز آینده بازار با ثبات خواهد بود.

مشاهدات میدانی خبرنگار ما همچنان ضعف توزیع و کمبود این محصول در شهر یاسوج را نشان می دهد به همین دلیل برخی از شهروندان از اقدامات عجیب برخی فروشندگان گلایه دارند.

با افزایش قیمت روغن در شهر یاسود، تقاضا برای این محصول افزایش می یابد، به طوری که به طرز عجیبی فروشندگان به ازای هر روغن کیسه ای برنج را به مشتری تحمیل می کنند.

برخی از شهروندان یاسوجی در تماس با خبرنگار این رسانه اذعان کردند: وقتی برای خرید کره به برخی از فروشگاه ها می رویم، فروشنده ما را مجبور می کند برای خرید یک گالن کره، یک کیسه برنج یا یک جعبه شکر بخریم.

این شهروند گلایه کرد: اگر خرید دوم نداشته باشیم، فروشنده از فروش نفت خودداری می کند و ما مجبور به خرید اقلام دیگر از سر ناچاری هستیم.

این موضوع باعث شد تا خبرنگار ما برای اطلاع از صحت ماجرا با چند فروشنده گفت و گو کند اما متاسفانه فروشندگان با تایید این خبر اذعان داشتند که برخی از شرکت های توزیع کننده کالا به دلیل کمبود بازار اقدام به خرید فروشندگان برای خرید روغن می کنند و مجبور به خرید برنج هستند. و سایر اقلام و مشتری را ملزم به خرید می کنیم.

یکی از فروشندگان تاکید کرد: مشتریان زیادی برای خرید نفت به ما مراجعه می کنند و اگر بخواهیم از شرکت نفت بگیریم باید در ازای سایر کالاهای شرکت آن را خریداری کنیم.

متأسفانه شبهه کمبود نفت از یک سو و اقدام فروشندگان که ما آن را تایید نمی کنیم و فروشندگان ادعا می کنند شرکت ها شروع به این کار کرده اند، از سوی دیگر فشار روانی زیادی را بر شهروندان وارد کرد. برای عدم تحمیل کالا به مصرف کننده و رفع نواقص چاره ای در نظر بگیرید.

لازم به ذکر است از امروز عرضه روغن های تولید داخل در سایت های خرید اینترنتی نیز کاهش یافته و برخی از این سایت ها اعلام کرده اند که در دسترس نیستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید