تحول در فرآیند جذب معلم/شرکت در آزمون جامع و اخذ گواهینامه 12 مهارتی برای معلمان ضروری بود.


ساعت: 02:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915020

نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: از آنجایی که معلم یکی از ارکان اصلی آموزش و پرورش است، روند جذب معلم در آموزش و پرورش بهبود می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، یوسف نوری شامگاه پنجشنبه در جمع معلمان و فرهنگیان استان یزد با اشاره به معلمانی که مایه افتخار کشور شدند، اظهار داشت: شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید رجایی، شهید تهرانی مقدم، دیرینه. زنده یاد سعید کاظمی آشتیانی و … از جمله معلمانی هستند که در هر کجا که قرار گرفتند منشأ تحولات چشمگیری شدند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اصلاحاتی که در حوزه جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام می شود، افزود: اصلاحات زیادی در جذب معلم داریم اما اجرای آنها زمان بر است.

نوری با اشاره به اینکه 12 مهارت از شش رشته و اخذ گواهینامه این مهارت ها و همچنین شرکت در آزمون جامع و کسب نمره مثبت از شرایط جذب دانشجو از دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش است، گفت: 65 هزار دانشجو دارای جذب شده است که از این تعداد 25 هزار نفر جذب شده اند و مابقی مانده اند که این یک اشتباه استراتژیک است و این روند باید اصلاح شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از این پس نحوه جذب به گونه ای خواهد بود که معلم هم پاسخگو باشد و هم برای نظام آموزشی مفید باشد.

نوری گفت: سامانه ساته سال هاست که کار می کند و امروز این فرصت را داریم که با اعمال سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانش آموزان را بر اساس زیست بوم کشورمان تربیت کنیم.

وی بیان کرد: برخی از این نسخه های وارداتی همچنان در برخی از دانشگاه های ما در حال اجراست، بر این اساس لازم است سند تحول به صورت جدی اجرا شود.

نوری با اشاره به تعطیلی مدارس به بهانه کرونا افزود: فرزندان ما به بی دفاع ترین شکل ممکن در معرض فضای مجازی قرار گرفتند و اکنون نظام به طرق مختلف سعی در جلوگیری از ورود کودکان به مدرسه دارد. ساخت و ساز آموزشی و آموزش آموزشی نباید شامل شود.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در هیچ کشوری مدارس بیش از سه ماه تعطیل نیست، اما در کشور ما بیش از سه سال است که تعطیل است و تنها معلمان از تحولات و افول جدی دانش آموزان در دوران آموزش و پرورش اطلاع دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید