تخت جمشید کهکشانی در خطر انقراض; قرمز با جیب خالی بخر!

تخت جمشید کهکشانی در خطر انقراض;  قرمز با جیب خالی بخر!

کهکشانی ها (برگرفته از کلمه اسپانیایی Galácticos) به بازیکنان گران قیمت، ستاره ای و مشهوری اطلاق می شود که برای رئال مادرید بازی کرده اند یا در حال بازی هستند. این اصطلاح به سیاست‌های کهکشانی فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید برمی‌گردد، که هر فصل حداقل یک ستاره در کلاس جهانی را به رئال مادرید اضافه می‌کند. امروزه می توان از واژه کهکشانی برای اشاره به تمامی فوق ستاره های فوتبال استفاده کرد، خواه برای رئال مادرید بازی کنند یا نه.

این واژه گاهی برای تیم های دیگری نیز به کار می رود که موفق به جذب ستاره های لیگ بزرگ و فوتبال کشور شده اند. به نظر می رسد می توان چنین عنوانی را برای پرسپولیس یحیی گل محمدی قائل شد. تیمی که تا اینجای فصل موفق به جذب علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی فر، سروش رفیعی، محمدمهدی احمدی و سعید صادقی شده بود، اکنون تلاش خود را بر تقویت خط حمله و جذب مهاجم متمرکز کرده است.

شاید بتوان گفت پرسپولیس مهم ترین مبحث نقل و انتقالات را نیز قرمزپوش می کند. ساعد صادقی که فصل گذشته بهترین گلزن و بهترین گلزن لیگ برتر بود، پس از نقل و انتقالات پر سر و صدا و مواجه شدن با هجوم تیم های لیگ برتری، بالاخره با پرسپولیس به توافق نهایی رسید و فصل آینده پیراهن این تیم را بر تن خواهد کرد. حوزه.

هافبک فصل گذشته گل گهر سیرجان که عملکرد فوق العاده ای در جمع شاگردان امیر گله نویی داشت و به واسطه او در آخرین اردوی تیم ملی حاضر شد، چند روز پیش مذاکرات پرماجرا و طولانی با پرسپولیس را دنبال کرد. شنیده ها حاکی از آن بود که این بازیکن پیشنهاد مالی سنگینی از استقلال هم دریافت کرده اما تصمیم به پیوستن به پرسپولیس کهکشانی گرفت.

شایان ذکر است که باشگاه پرسپولیس با وجود دستاوردهای کهکشانی خود با مشکلات مالی زیادی مواجه است.

مشکلات مالی پرسپولیس به قدری مشهود است که رضا درویش و دوستانش حتی نتوانسته اند بدهی قدیمی (!) خود به شهر مشهد را پرداخت کنند. هرچند صحبت از امیدواری در مورد ارزش سهام این تیم و بورس بود، اما مشخصا پرسپولیسی ها فعلا نمی توانند از این پول برداشت کنند!

این مشکل می تواند دغدغه بزرگی برای تیم کهکشانی پرسپولیس باشد. تیمی که به نظر می رسد در بورس با جیب خالی خرید کرده اند و امیدوارند پول خود را از سهام خارج کنند اما …

دیدگاهتان را بنویسید