تخلفات و جرایم کنکور سراسری 1401 اعلام شد

روز جدید : برای اطلاع داوطلبان کنکور سراسری 1401 پرونده هایی به موجب قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون سراسری منتشر شده است.

آزمون سراسری 1401 پذیرش دانشجو در دوره های روزانه نوبت دوم “شبانه”، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه های غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین دانشگاه اسلامی. دوره های آزاد در روزهای چهارشنبه 8 تیر، پنجشنبه 9 تیر، جمعه 10 تیر و شنبه 11 تیر 1401.

متقاضیان باید اقلام اضافی مانند کیف دستی، کیف دستی، هر وسیله ارتباطی (مانند پیجر، تلفن همراه، تبلت، قلم، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و غیره)، کیف، کتاب، کتاب، ماشین حساب را همراه داشته باشند. از هرگونه یادداشت و امثال آن و همچنین وسایل شخصی برای جلسه آزمون اکیدا خودداری کنید.

داشتن هر یک از دستگاه های ذکر شده در این بخش عواقب زیر را به همراه خواهد داشت:

1 تقلب تلقی می شود و با داوطلبان مربوطه مطابق قانون رسیدگی به جرائم و جرائم آزمون سراسری که بخشی از آن در بند «ز» آمده است رفتار خواهد شد.

2. در صورت حذف آن تأسیسات و تحویل آنها در محل حوزه، در صورت مفقود شدن تجهیزات، حوزه مسئولیتی ندارد.

3. تاکید می شود همراه داشتن تلفن همراه حتی در زمان سکوت در جلسه آزمون شما را از انتخاب در آزمون محروم می کند.

تخلفات و تخلفات آزمون سراسری اعلام شد

بند ز – مواردی از قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در کارشناسی ملی

ماده 5 – تخلفات و جرایم این قانون شامل موارد زیر است:

الف) انجام هر گونه اقدامی که موجب تخلف از آزمایش شود یا حمل وسایل غیرمجاز مانند وسایل ارتباط الکترونیکی (حتی در حالت خاموش) و وسایل حافظه.

ب- انجام هرگونه عمل مغایر با مقرراتی که از نظر علمی باعث بدتر شدن آزمون داوطلب شود از قبیل:

1 برای شرکت در آزمون یک گواهی جعلی یا یک تصویر گواهی جعلی ارائه دهید.

2. همکاری با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا مدیران آزمون، مانند رهبران آزمون و طراحان.

3. ثبت نام در آزمون هویت ساختگی یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.

ج) استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز مانند وسایل ارتباطی الکترونیکی و وسایل حافظه.

د- کمک به داوطلب خارج از ضوابط آزمون برای پاسخگویی به سوالات.

ه- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیرمجاز از آنها.

و – هرگونه تغییر غیرمجاز در سوالات، مدارک و پاسخنامه داوطلبان یا سایر مدارک و کتب مربوط به آزمون.

ز- افشای سؤالات آزمون یا تلاش برای حصول و افشای یا مشارکت یا کمک در این امر قبل یا حین آزمون به هر نحو.

ح- خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آنها و یا شرکت یا کمک در این سوال قبل یا حین آزمون اعم از واقعی یا غیر واقعی بودن سوال یا پاسخ آنها.

ماده 6 – کمیسیون های تخلف حق دارند مجازات های زیر را برای متخلفان اعمال کنند:

الف- در مورد مشمولین بند (الف) ماده (5): اخطار کتبی با درج در پرونده متقاضی و اعلام به مراجع ذیربط و یا محرومیت از گزینش آزمون همان سال.

ب- در مورد مشمولین بند (ب) یا بند (ج) ماده (5): محرومیت از گزینش علمی آزمون همان سال و انصراف از پذیرش داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت. در امتحان از یک تا ده سال بعد.

تبصره ـ آراء کمیسیونهای بدوی به استثنای موارد مندرج در بند (الف) ماده (6) این قانون برای رسیدگی به رسیدگی قابل اعتراض در هیأت تجدیدنظر است.

ماده 7 – در موارد بندهای (د)، (ه)، (و)، (ز) و (ح) ماده (5) هیأت‌های تحقیق از متهم از 10 میلیون ریال تا یک میلیارد ریال وصول می‌نمایند. یا سلب آزادی از یک تا پنج سال یا هر دو در دادگاه گزارش می کنند.

ماده 8- ارتكاب هر يك از اعمال موضوع ماده (5) در صورت عضويت در گروه يا شبكه موجب تشديد مجازات خواهد شد و مؤسس و رهبر گروه يا شبكه به حداكثر محكوم خواهد شد. پنالتی مجازات هر عضوی که در جرایم و جرایم فوق مداخله نکند حسب مورد حداقل مجازات مرتکب است.

ماده 9 – آزمون در كميته هاي امتحاني مانع از انجام تحقيقات به موجب ساير قوانين كيفري يا تحقيقات كميته هاي رسيدگي به تخلفات اداري يا كميته هاي انضباطي اعضاي كميته هاي انضباطي اساتيد يا دانشجويان نخواهد بود. 7) این قانون مستوجب سایر قوانین و مقررات است.

ماده 10 – در صورت محکومیت قطعی شخصی به یکی از مجازات‌های مقرر در این قانون به استثنای مجازات مقرر در بند گرفتن آن در امتحان در این صورت مؤسسه آموزشی ذیربط از صدور و اعطای هر گونه گواهی یا مدرک به وی خودداری می کند و در صورت اخذ مدرک دیپلم، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت بهداشت. آموزش و پرورش یا اسلام گرایان دانشگاه آزاد موظف به ابطال این گواهی می باشند.

ماده 11 – در صورت وجود مغایرت های آشکار و اساسی بین نمرات و نمرات داوطلب با سوابق تحصیلی وی به دلیل انجام آزمون های فنی و علمی از قبیل مغایرت بین معدل دیپلم و معدل مقطع پیش دانشگاهی و نمره اخذ شده با تاییدیه. از شوراهای بدوی، امتحانات در یک یا چند دوره عمومی و اختصاصی توسط داوطلب بررسی می شود. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب بر اساس نتایج آزمون مجدد بر عهده شورای بدوی است.

ماده 12 – هر مؤسسه یا آموزشگاه علمی یا آموزشی که برای افزایش آمادگی داوطلبان برای شرکت در آزمون‌های موضوع این قانون فعالیت می‌کند، در صورت شرکت در موارد تخلف. اداره چنین مراکزی علاوه بر محرومیت دائم از مؤسسه به مجازات های مقرر در این قانون و سایر قوانین محکوم می شود و در صورت عدم مجوز مؤسسه یا آموزشگاه، مجازات مدیران مسئول به حداکثر مجازات محکوم می شود. اشاره شده در ماده (6).

دیدگاهتان را بنویسید