تخلف از خیانت استقلال و پرسپولیس؟!

تخلف از خیانت استقلال و پرسپولیس؟!

کاظم اولیایی در خصوص نامه خود و مهدی رسول پناه به دولت مبنی بر توقف واگذاری تیم های استقلال و پرسپولیس از طریق فرابورس و بازگشت به سند تحولات مبتنی بر تحولات در قالب یک قرارداد مدیریت نمونه، گفت: ما نگران هستیم. هستند. زمانی که اشتباهی رخ می دهد و احساسات و عواطف میلیونی را تسخیر می کند خطرناک است، رئیس جمهور همچنین گفت: در طرح تحول دولت مردم، وزرا مسئول اجرا و مردم مسئول نظارت هستند، حالا که دولت آمده است قدرت و در این طرح تحول، خصوصی سازی این دو تیم به طور مفصل صورت گرفت، اما ناگهان سه وزارتخانه دولت بر خلاف طرح تحول در ورزش عمل کردند، آیا سکوت جایز است؟
وی ادامه داد: ورزش مقوله ای در اتاق شیشه ای است و وقتی انتقال این دو تیم از سند تحول دولت خارج می شود این ذهنیت را ایجاد می کند که این سند قابل نقض است.به نظر من باید فورا متوقف شوند و بگویند چه مدلی است. می خواهید برای انجام این انتقال استفاده کنید؟

مدیرعامل سابق استقلال در پاسخ به اینکه چندین مدل و برنامه برای تیم داری وجود دارد، گفت: در قوانین ما پنج مدل وجود دارد. به دوستانم گفتم ابتدا بدهی ها را پرداخت کنند و بعد انتقال را انجام دهند. تنظیم این روش خیلی بد است. مدل ها شناسایی و مورد مطالعه قرار گرفته است. همه این مدل ها اخیرا در شورای امنیت ملی بررسی شده است.

اولیای دم با اشاره به واگذاری دو تیم از طریق تفاهم نامه مدیریتی و مناقصه بر اساس سند تحول دولت مردمی، گفتند: این دو تیم با استفاده از الگوی «توافقنامه مدیریتی» می توانند به فرد مناسبی واگذار شوند. این موضوع جزء قانون نقل و انتقالات است و طبق ضوابط توسط مرکز پژوهش ها و شورای عالی نقل و انتقالات توضیح داده شده است. در عوض آقایان شکل مار را عوض کردند و گفتند: ببین چقدر زیباست. مار یک مار است.

مدیرعامل سابق استقلال در پاسخ به اینکه آیا تا به حال با مسئولان صحبت کرده است، گفت: با افراد زیادی صحبت کرده ایم. تا جایی که توانستم نوشتم. احساس خطر عمیق است. آقایان کارهای عجیبی انجام می دهند. به جای اینکه برای تبلیغات هزینه کنند و مردم را برای خرید سهام هر دو تیم دعوت کنند، با همین پول بدهی استقلال و پرسپولیس را پرداخت کردند. کلی صرف تبلیغات تلویزیونی و محیطی می شود. دربی هم ارزش دعوت از مردم برای خرید سهام هر دو تیم را داشت.

وی تاکید کرد: این طرح نیز شکست خورد. از جمعیت 70 میلیونی چند هزار نفر سهام این دو تیم را خریدند؟ نقشه شکست می خورد و مردم متوجه می شوند که شکل مار را تغییر داده اند و قصدشان این است که از مردم پول بگیرند.

وی گفت: رئیس جمهور اجرای سند تحول را به دولت مردمی وزارتخانه ها واگذار کرده و بازرسی رئیس جمهور نیز وظیفه نظارت بر این طرح تحول را بر عهده دارد. ما هم به این سازمان بازرسی نامه نوشتیم و خواستار بررسی این موضوع شدیم.

مدیرعامل سابق استقلال در پایان گفت: آقایان گفتند چون گرفتن مجوز حرفه ای از آسیا مشکل ساز شده است باید موانع را برطرف کنیم اما با این واگذاری هم اکنون مشخص شده است که 90 درصد سهام هر دو تیم متعلق به این تیم است. بخش کوچکی از دولت «معمول است، در گذشته بین دو وزارتخانه تقسیم می شد، اما اکنون مشخص شده است که بیشتر سهام این دو تیم متعلق به سازمان خصوصی سازی است.

دیدگاهتان را بنویسید