تخلیه فاضلاب خانگی؛ چالش دیرینه خاش / راه حل مشکل در گرو راه اندازی پروژه آبرسانی و فاضلاب است.


ساعت: 10:13
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914403

تخلیه فاضلاب خانگی یکی از چالش های اصلی زیست محیطی شهر هش است که سال هاست سلامت ساکنان و محیط زیست را تهدید می کند و مسئولان باید برای رفع این معضل بزرگ اقدامات ویژه ای انجام دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آشرامون، تخلیه فاضلاب خانگی در کوچه ها و خیابان های شهر یکی از معضلاتی است که متاسفانه اکثر محله های شهر هش با آن دست به گریبان هستند و گاهی دیده می شود که شهروندان حقوق دیگران را پایمال کرده و تلاش می کنند. فاضلاب خود را تخلیه کنید.تکلیف خود را در جاده های عمومی انجام دهید.

شهروندان هش از بی تفاوتی شهرداری، بهداشت و مرکز آب نسبت به حفظ و سلامت مردم جامعه گلایه دارند و بر رفع مشکلات زیست محیطی و بهداشتی تاکید دارند.



شهروندان هش خواهان مقابله با مشکلات زیست محیطی هستند


یکی از شهروندان هش به خبرنگار ما گفت: مجرای رودخانه ولی آباد شهر هش همیشه مملو از فاضلاب های به جا مانده از خانواده ها است و تبدیل به مزرعه گل آلود و بوی بدی می شود و به محل تجمع مردم تبدیل شده است. انواع پشه ها و حشرات مردم برای پاکسازی آن اقدامات جدی انجام دهند.


وی افزود: رودخانه مهران و اطراف مسجد جامع الخلیل نیز با همین وضعیت بد و بحرانی مواجه است و سلامت مردم را به شدت تهدید کرده است.


این شهروند ادامه داد: رها شدن فاضلاب خانگی در خیابان ها علاوه بر نامناسب بودن باعث آلودگی محیط زیست و شیوع بیماری های مختلف در سطح شهر می شود، اما خانواده ها بدون توجه به مشکلات بهداشتی و آگاهی از خطرات اپیدمی ناشی از بیماری ها فاضلاب خانگی را ترک می کنند. ، انجام می دهند.


وی اذعان داشت: زمانی که مردم بفهمند زباله و فاضلابی که در مسیرهای آب های سطحی شهر به جا می گذارند باعث ایجاد پساب و رسوبات می شود و سلامت خود و خانواده شان را به خطر می اندازد، از این کار خودداری می کنند. انجام می دهند.



اجرای طرح خط فاضلاب خانگی بهترین راه حل برای جلوگیری از تخلیه زباله است


مهدی شهنوازی شهردار شهر هش در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به انباشته شدن فاضلاب در مجرای رودخانه ولی آباد گفت: کانال های خروجی منازل و فاضلاب خانگی اطراف رودخانه ولی آباد ختم می شود. در این رودخانه


وی افزود: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری های واگیر، اخطار کتبی نیروهای شهرداری برای شرایط شهری به خانه هایی که فاضلاب های خانگی خود را در معابر تخلیه کرده اند، صادر شده است.


شهردار هش تصریح کرد: فاضلاب تخلیه شده از منازل باعث ایجاد مزاحمت، آلودگی، بوی نامطبوع و کاهش عمر مفید آسفالت و جداول می شود و از سوی دیگر باعث زشت شدن خیابان ها و خیابان های شهر و به خطر افتادن سلامت شهروندان می شود. .


وی با بیان اینکه بافت قدیمی شهر و تمام آب خروجی از منازل در کوچه و خیابان رها شده است، ادامه داد: شهروندان آب و فاضلاب خانگی خود را در این رودخانه رها نکنند و بهداشت و درمان به مردم هشدار داده شود. شبکه های آب و فاضلاب



شهرداری در پرونده فاضلاب خانگی مدعی اصلی است

شهنوازی با اشاره به اقدامات بعدی شهرداری برای رفع این مشکل در این شهر اذعان داشت: یکی از شاکیان اصلی این موضوع شهرداری است که به دلیل آسیب دیدن آسفالت خیابان ها و معابر با این اقدام در دادگاه نیز شکایت می شود. از شهروندان


وی با اشاره به حل مشکل رها شدن فاضلاب خانگی گفت: خطوط لوله آب و فاضلاب توسط متولی یکی از مهم ترین اقدامات برای کنترل فاضلاب متروکه است اما طرح اجرایی خطوط لوله آب و فاضلاب طرح مطالعاتی و مطالعاتی است. فرآیند زمان زیادی را می طلبد و در این شرایط حفر چاه خانگی با توجه به شرایط جذب آب در زمین راه حل بهتری برای شهروندان است.


شهردار هش افزود: جلسات متعددی در این زمینه با مسئولان برگزار شده و شبکه بهداشت و درمان باید پیگیر این موضوع و اخطار و پلمب خروجی آب به منازل باشد.


وی گفت: پاکسازی معابر، نظافت شهری، تخلیه و شستشوی مخازن زباله، لایروبی محل های دفن زباله، جمع آوری نخاله های ساختمانی و زباله ها و زباله های رها شده به ویژه در دستور کار قرار دارد.


وی لایه بندی رودخانه ولی آباد را یک راه حل موقت عنوان کرد و ادامه داد: لایه بندی رودخانه ولی آباد در چند مرحله انجام شده است اما تا زمانی که لوله های فاضلاب در این مناطق انجام نشود به حالت اولیه باز می گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید