تداوم افکار میدانی سردار سلیمانی در منطقه/ انتقام خون حاج قاسم و ابومهدی قطعی است

ساعت: 18:43
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797277

هانی زاده گفت: اگرچه آمریکا شهید فیزیکی سلیمانی را حذف کرده است، اما میدان و اندیشه سیاسی این رهبر مقاومت همچنان در منطقه وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس گفت: طی چند دهه گذشته آمریکا و برخی کشورهای غربی بدون هیچ توجیه قابل قبولی حقوق منطقه و عراق و افغانستان را زیر پا گذاشته اند. آنها اشغالگری را اشغال کردند و ده ها هزار نفر را کشتند و همچنین بحران نفس گیر سوریه را تحمیل کردند و جنگی وحشیانه از سوی عربستان سعودی علیه مردم یمن تحمیل کردند و سردار حاج حاج قاسم سلیمانی و یارانش را وادار به جست و جوی جبهه ای مستقل در برابر یمن کردند. هژمونی آمریکا در منطقه از سوریه، عراق، لبنان، ایران و یمن که باعث کاهش نفوذ رژیم صهیونیستی و آمریکا و غرب در منطقه شد.

هانی زاده افزود: شاهی که آمریکا باید او را به نفع خود و رژیم صهیونیستی تغییر می داد، با حضور شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بر هم خورد.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط به گونه ای است که مردم فلسطین با سازوکار مبارزه با رژیم صهیونیستی مقابله می کنند. ده سال بعد، دولت سوریه به سمت صلح و ثبات حرکت می کند و جنبش های مردمی که توسط شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی شکل می گیرد، می گوید: «آنها با جریان های تروریستی و تکفیری مخالفت کردند.

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به شکست های پی در پی آمریکا در منطقه گفت: ترور سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به دلیل شکست های میدانی از آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.

هانی زاده با اشاره به تاثیرگذاری سردار سلیمانی در سازماندهی جبهه مقاومت، گفت: اگرچه آمریکا شهید فیزیکی سلیمانی را حذف کرده است، اما میدان و اندیشه سیاسی این سردار سلیمانی همچنان در منطقه وجود دارد و مردم منطقه می دانند که او هست. بنیانگذار مقاومت: «حاج قاسم در منطقه است و سفرش ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بخشی از حضور سردار در جنگ 33 روزه سال 2006 نشان می دهد که رژیم صهیونیستی برای اولین بار شکست خورده است در حالی که روزنامه های صهیونیستی اعلام کرده اند حزب الله برای ژنرال های صهیونیست اشک ریخته است که نشان می دهد قاسم سلیمانی شطرنج سیاسی را به هم زد. در منطقه به نفع ملت فلسطین و مقاومت.

کارشناس مسائل بین الملل در پایان گفت: شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس قائم مقام الحشد الشعبی حادثه دردناکی بود که هرگز فراموش نمی شود. اما در همان زمان، ایران به شدت به آمریکایی ها واکنش نشان داد و به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق حمله موشکی کرد. اما جهان باقی است و ملت های مقاوم منطقه انتقام خون این دو شهید بزرگوار را خواهند گرفت و آمریکایی ها در صورت خروج از منطقه رنگ صلح را خواهند دید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید