تداوم بارش برف و باران در اکثر استان ها/ کاهش دما تا 7 درجه در جنوب کشور


ساعت: 14:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916132

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی از کاهش بارش ها در دامنه های جنوبی البرز، تداوم بارش ها در اکثر استان ها و کاهش دما تا 7 درجه سانتی گراد در جنوب و جنوب شرق کشور خبر داد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت جوی کشور گفت: امروز بارش ها در برخی نقاط اردبیل، غرب مازندران، گیلان، شمال شرق آذربایجان و رشته کوه های البرز مرکزی و در مناطق سردسیر و سرد ادامه دارد. در مناطق مرتفع، بارش به صورت برف است.

وی افزود: روز چهارشنبه 25 آذرماه در شمال اردبیل، گیلان، شمال آذربایجان غربی و کوه های مرکزی البرز بارش باران پیش بینی می شود و بارش ها در فارس، کرمان، بوشهر و جزایر خلیج فارس ادامه دارد و همچنین ادامه خواهد داشت. در خراسان جنوبی، خراسان جنوبی و خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق رخ می دهد و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در غرب مازندران، شمال اردبیل، سواحل گیلان، خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان جنوبی و شمال هرمزگان بارش پراکنده داشتیم اما در روز شنبه 28 آذرماه با تقویت سامانه جنوبی در جنوب شرق کشور جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، هرمزگان، شرق و جنوب فارس، کرمان و برخی مناطق سیستان و بلوچستان بارندگی خواهند داشت. .

ضیائیان افزود: از روز جمعه تا یکشنبه آینده در جنوب شرق کشور کاهش نسبی دما بین 5 تا 7 درجه در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی و همچنین شرق هرمزگان و یزد جنوبی پیش بینی می شود. همزمان در نقاط مرتفع و سردسیر نیز بارش برف محتمل است.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری و گاهی وزش باد پیش بینی می شود. بیشینه و کمینه دمای هوا فردا در پایتخت 11.1 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: اهواز، بندرعباس با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرم ترین مراکز استان و همدان و مشهد با کمینه سردترین مراکز استان خواهند بود. دمای 4 درجه زیر صفر

دیدگاهتان را بنویسید