تداوم مانور دولت قبل در برخی حوزه های حاکمیتی یزد


ساعت: 19:59
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822701

آیا رسالت بانیان وضعیت فعلی یزد هنوز تمام نشده است؟

اینکه چرا با وجود تاکید رئیس جمهور هنوز تعداد قابل توجهی از مدیران کشور به ویژه در سطح استان ها مدیران حسن روحانی هستند جای سوال بسیاری است.

تعلل در تغییر مدیران میانی به ویژه در سطح استان از انتقادات دلسوزانه دولت جدید به دولت جدید است. بسیاری از فعالان و نمایندگان رسانه‌ها می‌گویند تغییر نکردن استانداران دولت قبل باعث شده است که در برخی حوزه‌ها این تغییر ادامه داشته باشد و وضعیت تغییری نکرده است. حتی برخی بر این باورند که حضور دولتمردان روحانی در مناصب مختلف باعث شده که برخی از آنها به سمت سیاست های دولت سنگ تمام بگذارند و جلوی کارها را بگیرند.


بانیان شرایط کنونی نباید در حوزه حکومت داری باشند

این در حالی است که رئیس جمهور بارها از لزوم حذف بانیان وضع موجود از عرصه های حاکمیتی کشور صحبت کرده است. آخرین بار همین چند روز پیش در دیدار ذاکرین اهل بیت(ع) بود که ابراهیم رئیسی گفت: دولت به همه احترام می گذارد، اما مسلماً کسانی که بانی شرایط فعلی هستند و مردم خوشحال نیستند. با عملکرد، در مدیریت استفاده نمی شود.

رئیس‌جمهور پیشتر در سفر به استان‌های لرستان و گیلان به این موضوع اشاره کرده بود و گفته بود نباید از بنیان‌گذاران شرایط کنونی در اداره کشور استفاده کرد.

اما اینکه چرا با وجود تاکید رئیس جمهور هنوز تعداد قابل توجهی از مدیران کشور به ویژه در سطح استان ها مدیران حسن روحانی هستند جای سوال بسیاری است. اما برخی معتقدند یکی از دلایل عدم تغییر مدیران در سطح مناطق، دخالت برخی نمایندگان مجلس بوده و آنها بودند که این تغییر را به تعویق انداختند.


تعویق برخی وزارتخانه ها در جایگزینی مدیران خسته استان یزد

در یزد نیز عدم جایگزینی برخی مدیران به یکی از چالش های مدیریتی استان تبدیل شده است به طوری که موضوع حتی اعتراض استاندار را نیز در پی داشته است.

مهران فاطمی استاندار یزد در سخنانی در اسفندماه امسال درباره علت تغییر نکردن برخی مدیران استانی اظهار داشت: آیا باید تعویض شوند. مهم این است که تغییر مدیران کل دست ما نیست و فقط واردکننده هستیم، یعنی تصمیم در وزارت مربوطه گرفته می شود. وی افزود: در برخی وزارتخانه ها با تاخیر مواجه هستیم و اغراق نیست اگر بگوییم در برخی موارد بیش از 50 بار اقدام کرده ایم و تاکنون پاسخی دریافت نکرده ایم.

استاندار یزد چند روز پیش در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان نیز به این موضوع پرداخت و گفت: بنابراین اگر تغییری در برخی ادارات صورت نگرفته به دلیل عدم پیگیری نیست. “

آنچه مشخص است امیدهای مردم به دولت سیزدهم است و انتخاب آیت الله رئیسی نیز مرهون همین امید مردم است. اما این امید مردم نیز تکلیف دولت را تشدید می کند و بر این اساس حاکمان مجبور نیستند شب و روز برای حل مشکلات مردم بدانند و مشخص است که این امر از سوی استانداران دولت روحانی که علت وضعیت فعلی؛ بنابراین بدیهی ترین اقدام دولت برای تامین امیدهای مردم و تلاش برای رفع مشکلات کشور، جایگزینی مدیران خسته و ناکارآمد دولت قبل است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید