تداوم وزش باد شدید شمالی و گرد و غبار در جنوب شرق کشور / گرد و غبار میدان دید سیستان را به 900 متر رساند.

ساعت: 12:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785076

ریزگردها همچنان بر سینه سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز حداکثر سرعت وزش باد در شمال این استان به 94 کیلومتر در ساعت رسید و حداقل میدان دید به 900 متر کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ گویا بادهای تند گرد و غباری از سیستان و بلوچستان نخواهد وزید، گرد و خاکی که امنیت مردم این دیار را قطع می کند و در طول سال بر سینه این خطه سنگینی می کند.

متأسفانه خشکسالی دهه های اخیر، عدم تعهد افغانستان به آزادسازی حق آبه ایران از هیرمند و ضعف دیپلماسی دولت های گذشته، خشکسالی، فرسایش خاک و گرد و غبار را در منطقه به دنبال داشته است، گرد و غباری که امروز هم وجود دارد. مهمان مردم این دیار شد.

وزش باد شدید و گرد و خاک از سمت شرق و غرب سیستان

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: همانطور که پیش بینی می شد وزش باد شدید و گرد و خاک پنج شهر شمال استان و برخی مناطق شرقی و غرب استان را فراگرفته است. امروز صبح.

وی افزود: تا پیش از ظهر امروز حداکثر سرعت این باد در زابل به 94 کیلومتر در ساعت و در زهک به 76 کیلومتر در ساعت رسید.

این مسئول ادامه داد: وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک باعث کاهش شدید دید افقی در مناطق آسیب دیده شد به طوری که حداقل دید در زهک به 900 و در زابل به 2000 متر رسید.

حیدری افزود: همچنین بر اساس گزارش های محلی، گرد و غبار شدید شعاع دید افقی را در برخی از محورهای مواصلاتی شمالی استان به میزان قابل توجهی کاهش داده است به طوری که در برخی مسیرها حرکت خودروها به کندی صورت گرفته است.

یخبندان و یخبندان موقت شبانه

وی خاطرنشان کرد: در روزهای آینده علاوه بر وزش باد، سرما و یخبندان موقت شبانه برخی از مناطق شمالی و مرکزی استان را فرا خواهد گرفت که می تواند به تولیدات کشاورزی آسیب وارد کند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: توصیه می شود کشاورزان، گلخانه داران و فعالان حوزه دام و طیور نیمه شمالی استان اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارات احتمالی وزش باد شدید و سرما انجام دهند.

حیدری افزود: اطمینان از سوخت کافی و کنترل سیستم های گرمایشی گلخانه ها و دامداری ها و مرغداری ها، زهکشی سیستم های آبیاری تحت فشار و کنترل یخ زدگی ماشین آلات کشاورزی در مناطق مرتفع از جمله اقداماتی است که برای شرایط پیش رو توصیه می شود. بودن.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال وقوع طوفان شن و کاهش شدید دید افقی در برخی از محورهای مواصلاتی شمال استان به ویژه محور زاهدان – زابل توصیه می شود تا عادی شدن وضعیت از سفرهای غیرضروری خودداری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید