تداوم پدیده وزش باد و گرد و خاک در برخی استان ها


ساعت: 10:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839677

سازمان هواشناسی با صدور دو اخطاریه از تداوم وزش باد شدید و گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا تا روز پنجشنبه در برخی استان ها خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی برای امروز (چهارشنبه 28 اردیبهشت) در استان های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه هشدار نارنجی صادر کرد و وزش باد شدید و گرد و خاک همراه با کاهش کیفیت هوا را پیش بینی کرد.

مدت زمان شاخص آلودگی ناسالم (در بسیاری از استان های مرزی ناسالم)، کاهش دید، اختلال در تردد، شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه های موقت، احتمال تاخیر در پروازها از جمله خطرات این پدیده است.

سازمان هواشناسی همچنین در اخطاریه زردی اعلام کرد فردا در استان های یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی فارس، اصفهان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال شرق کرمان و شمال کرمان لرستان. ، مرکزی، کردستان، قم و تهران، پدیده باد و گرد و غبار تداوم خواهد داشت که باعث افزایش شاخص آلودگی هوا می شود.

پنجشنبه هفته جاری وزش باد و گرد و خاک برای استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، کوگیلویه و بویراحمد، یزد، سمنان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، نوار شرقی کرمان پیش بینی می شود. .

کاهش کیفیت هوا، کاهش دید، احتمال آسیب به صنایع حساس به گرد و غبار، اختلال در تردد، آسیب به سازه های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و سقوط اجسام از ارتفاعات در خطر این پدیده است.

احتیاط در تردد برون شهری به ویژه در جاده های کویری، استحکام سازه های موقت، تردد و پارک ممنوع در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره و سمپاشی باغات و مزارع ممنوع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید