ترامپ در سال 2020 قصد داشت یک “افسر ارشد ایرانی” را برای اهداف انتخاباتی ترور کند.

در سال 2020 ترامپ قصد کشتن داشت

روز جدید مارک اسپیر، وزیر دفاع اسبق آمریکا، در کتابی که به زودی منتشر خواهد شد، نوشت که دونالد ترامپ برای پیگیری اهداف سیاسی و انتخاباتی خود، پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2020 خود قصد ترور یک “افسر ارشد نظامی ایرانی” را داشت.

مارک ترامپ، وزیر دفاع اسبق آمریکا در کتاب جدیدی که قرار است منتشر شود، در کتاب جدیدی که به زودی منتشر می شود، قصد دارد یک افسر ارشد نظامی ایرانی را ترور کند.

به گزارش گاردین، مارک اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، مارک اسپیر، در نشستی در جولای 2020 پیشنهاد کرد که اقدام نظامی علیه ایران برای توقف فرآیند غنی‌سازی اورانیوم انجام شود. مایک پنس معاون رئیس جمهور ترامپ با اشاره به اوبراین گفت: رئیس جمهور ترامپ مشتاق انجام کاری است.

اما حدود یک ماه بعد، در 20 اوت، اوبراین با مارک میلی تماس گرفت و به او گفت که رئیس جمهور قصد دارد به یک افسر ارشد نظامی که خارج از ایران فعالیت می کرد حمله کند.

اسپیر نوشت: «من و میلی می‌دانستیم این مرد کیست. ما هم از مشکلاتی که در منطقه ایجاد کرد می دانستیم. اما چرا حالا؟ چه چیز جدیدی بود؟ آیا تهدیدی فوری در محل کار وجود داشت؟ “تکلیف نمایندگان مجلس شورای ملی در بحث موضوع چیست؟”

وزیر دفاع سابق ادامه داد: میلی گفت که از تماس تلفنی او براین متعجب شده و گفته است که اوبراین رئیس جمهور را به اینجا آورده است زیرا می‌خواهد اخباری را برای کمک به انتخاب مجدد ترامپ منتشر کند.

طبق این کتاب، میلی به اوبراین گفت که این موضوع را با اسپیر و دیگران در میان خواهد گذاشت.

مارک اسپیر می نویسد: «من نمی توانستم آن را باور کنم. من قبلاً صحنه هایی از این دست را دیده ام که در آن مشاوران کاخ سفید در دیدار با رئیس جمهور او را تحریک می کنند و سپس یکی از “ایده های شاهکار” خود را به او ارائه می دهند. اما واقعا پیشنهاد بدی بود که عواقب زیادی داشت. چطور هیچ کس در کاخ سفید این را متوجه نشد؟

گفته می شود وزیر دفاع سابق به مارک میلی گفته است که اگر ترامپ پیشنهاد حمله به افسر ایرانی را بدهد، بدون دستور کتبی از سوی ترامپ کاری انجام نخواهد داد. وی نوشت: انجام چنین اقدامی یک جانبه ممکن نبود، اقدامی که پیامدهای حقوقی، دیپلماتیک، سیاسی و نظامی داشت و می توانست ما را به جنگ با ایران بکشاند.

مارک اسپیر، وزیر دفاع ترامپ در کتاب خود با عنوان سوگند مقدس که قرار است تا چند روز دیگر (10 اردیبهشت) منتشر شود، این ادعاها را مطرح کرده است.

مارک اسپیر که تنها چند روز پس از اعلام نتایج انتخابات توسط دونالد ترامپ در خانه ماند، گفت: «احساس داشتم درباره مردم و تاریخ آمریکا می‌نویسم».

دیدگاهتان را بنویسید