ترانه سراها کلاس می گیرند / استعدادهای مغفول مانده کشور را شناسایی می کنند


ساعت: 16:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۳
کد خبر: 1838516

رئیس سازمان هیئات و تشکل های مذهبی کشور گفت: رئیس سازمان هیئات و تشکل های مذهبی کشور ادامه داد: متولی خاصی در حوزه ترانه سرا وجود نداشت. ما با رویکرد کارآفرینی وارد این عرصه شده ایم اما در نظر داریم در آینده برای آنها اتحاد ایجاد کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مجید بابهانی در پنجمین نشست تخصصی هیئت ها و هیئات مذهبی منتخب مهرواره هوا اذعان داشت: برای حمایت از هیئات مذهبی در استان ها، رویکرد ما ایجاد شورای شبکه ای برای فعالیت و ارائه خدمات در همان استان ها با افزایش است. .

وی افزود: هیئت ها، مداحان، شاعران آئینی، ترانه سرایان، هیئات مذهبی، رسانه های هیئت، پژوهشگران و علما از هیئت، موسسات فرهنگی هیئت ها حتی اگر از جاهای دیگر مجوز داشته باشند، ساماندهی شبکه های این گروه ها مانند. انجمن رزمندگان اسلام، جامعه ایمان جماعت همه تحت پوشش و مرتبط با تشکیلات هیأت ها و تشکل های مذهبی هستند.

سازمان تبلیغات اسلامی از سال 1359 تا 1376 50 مؤسسه زیر را تأسیس کرد که مؤسسه تبیان، حوزه هنری، انتشارات سوره مهر، خبرگزاری مهر و بنیاد دعبل را شامل می شود. نهادهایی که چنین مأموریت هایی دارند باید متحد شوند

رئیس سازمان هیئات و هیئات مذهبی کشور با بیان اینکه در ابتدای کار در این تشکل بررسی گذشته را در دستور کار قرار دادیم، خاطرنشان کرد: انتشارات سوره مهر خبرگزاری مهر و دابل را تاسیس کرده است. بنیاد حجت‌الاسلام قمی مصمم به بررسی مسائل و مشکلات و افزایش تعداد مؤسسات با مأموریت‌های مشابه از جمله بنیادهای مختلف از جمله بنیاد هدایت، بنیاد سپهر و کتاب است. در مجموعه هیأت ها مقرر شد تمامی نهادها و شبکه های مرتبط با هیأت زیر مجموعه هیأت و هیئات مذهبی گرد هم آیند.

بابهانی با بیان اینکه برای سیاست گذاری نیاز به آمادگی اولیه داریم که اولین قدم آن تشکیل مغز قوی برای این سازمان است، افزود: در تشکیلات هیئت ها قرار بر این شد که شبکه های مختلفی تشکیل شود تا لایه ها و نهادهای مختلف به برای عضویت با هیئت ها تماس بگیرید.

رئیس سازمان هیئات و هیئات مذهبی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما این است که بزرگان حوزه مداحی و هیأت هیچ ارتباطی با سازمان تبلیغات اسلامی ندارند، افزود: تاکنون 300 موضوع را در این زمینه برشمرده است. تخته در او برای ارتباط بزرگان حوزه مداحی و هیئت، شورای عالی عبادت و شبکه شورایی هیئت تشکیل شد تا همه این افراد زیر نظر آن حضور داشته باشند.

بابهانی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی رویکرد اردویی دارد و به دنبال تصاحب نیست، افزود: 32 صنف زیر نظر این سازمان دور هم جمع می شوند و شبکه های مختلفی ایجاد می کنند که هدف ما حمایت از آنها است. هوای نو مهرواره ایجاد شده توسط مرکز رشد و نوآوری این سازمان با هدف شناسایی تمامی استعدادها و توانمندی ها در سراسر کشور ایجاد شده و علاوه بر توانمندسازی این مجموعه ها بر اساس شرایط محیطی نیز در دستور کار قرار گرفته است. در درون سازمان هیئات و تشکل های مذهبی، بنیاد دعبل نیز به عنوان مجموعه خدمات جامعی که به گروه های فرهنگی خدمات رسانی می کند، فعال می شود که یکی از آخرین خدمات آن، ارائه بیمه تکمیلی برای تمامی فعالان فرهنگی است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در گذشته کمتر به زنان توجه می کرد، گفت: امروزه با راه اندازی اداره کل بانوان، توجه بیشتر به این قشر تأثیرگذار جامعه در دستور کار قرار گرفته است.جامعه مشهد و هیئت مدیره رزمندگان اسلام با توجه به اینکه حوزه پرستاری در هیئت ها مغفول مانده است و از آنجایی که حضور آنها در هیئت را جدی می گیریم، قطعاً با بانوان فعال در هیئت ها و هیئات مذهبی جلسه جداگانه ای خواهیم داشت و باید تلاش کنیم و برای آنها محتوا تولید کنیم.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید