ترخیص تجهیزات پزشکی به ارزش 400 میلیون دلار در 2 ماه گذشته

ساعت: 20:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۷
کد خبر: 1923117

مدیرکل دارو و فرآورده های تحت کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرد:

مدیرکل دارو و اقلام تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: حدود 400 میلیون دلار اقلام پزشکی مانده در گمرک در 2 ماه گذشته ترخیص شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد پیکان پور روز سه شنبه در گفت و گوی خبری افزود: در این مدت اقدامات اساسی برای ترخیص اقلام باقی مانده در گمرک انجام شد.

وی بیان کرد: اکنون با این اقدام و سایر برنامه ها، ذخیره بیش از 6 ماهه دارو در کشور از حدود 30 درصد در مهرماه به حدود 60 درصد در اوایل آذرماه رسیده است.

پیکان پور در خصوص اقدامات انجام شده در 2 ماه اخیر گفت: با توجه به شرایط کشور و کمبودهایی که در رابطه با تعدادی از داروهای روتین مانند استامینوفن و پروفن در این مدت 2 ماهه داشتیم، کار شبانه روزی انجام شده است. انجام شده به این کسری ها جبران می شود.

مدیرکل دارو و فرآورده های تحت کنترل سازمان غذا و دارو ادامه داد: به عنوان نمونه تولید قرص استامینوفن از یک میلیون و ۲۰۰ هزار در مهرماه به بیش از ۷ میلیون در آبان رسید.

وی افزود: تعلیق پروفن از 300 هزار در مهرماه به 2 میلیون و 300 هزار افزایش یافته است.

پیکان پور ادامه داد: همچنین تولید آنتی بیوتیک در کشور در این مدت به بیش از پنج میلیون مورد افزایش یافت.

مدیرکل دارو و اقلام تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: برای کنترل وضعیت بازار دارویی، برخی از خطوط تولیدی که کمبود دارند در سه شیفت برای افزایش تولید مشغول به کار هستند و تولیدکنندگان باید با از حل این مشکلات تشکر کرد.

پیکان پور افزود: اکنون کارگاه های تولید سرم سازی حتی در روزهای جمعه نیز به صورت شیفتی کار می کنند تا روند تولید سرم در کشور متوقف نشود و بازار به اشباع برسد.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال در کنار آنها کمبود دارو در بازار از طریق واردات پیگیری می شود تا بخشی از کمبود جبران شود.

دیدگاهتان را بنویسید