تردد در جاده های قم سنگین و روان است/ اتوبوس های مسافربری فقط از بزرگراه سلفسگان می توانند به سمت مرز تردد کنند.


ساعت: 14:29
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895264

رئیس پلیس راه استان قم با اشاره به مصادف شدن ایام اربعین با شهریور ماه و اوج سفر گفت: در حال حاضر محورهای اصلی قم پرتردد است و اتوبوس هایی که از قم به سمت مرزها حرکت می کنند، فقط مجاز به تردد هستند. بزرگراه سلفچگان و مجاز به تردد از سایر محورها نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ مختار پناهی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: با توجه به مصادف شدن ایام اربعین با شهریور ماه که یکی از ماه های اوج سفر است، هم اکنون محورهای استان ترافیک سنگینی دارند.

پناهی ادامه داد: آزاد ره قم در تهران، آزاد قم در کاشان و بزرگراه سلفچگان از پرترددترین جاده های استان هستند که با توجه به اینکه روزها اربعین به سمت مرزها حرکت می کنند و طولانی بودن مسافت باعث خستگی و خواب آلودگی رانندگان می شود به رانندگان توصیه می کنیم. . حتما در طول مسیر استراحت کافی داشته باشید.

وی افزود: طبق روال سال های اخیر اتوبوس های پاکستانی که از مرز سیستان و بلوچستان وارد کشور می شوند راهی قم می شوند و توقفی چند روزه در استان قم دارند.

رئیس پلیس راه استان قم تاکید کرد: تعدادی اتوبوس با زائران عراقی که در روزهای گذشته از مرزهای جنوبی و غربی وارد استان شده بودند هم اکنون در شهر قم هستند و روز شنبه 12 شهریور نیز 55 اتوبوس از استان قم برای مراسم اربعین عازم مرزها شد.

پناهی تصریح کرد: اتوبوس‌هایی که از قم به سمت مرزها حرکت می‌کنند باید در اتوبان قم تهران اقدام به ثبت‌نام و بررسی خودروهای خود کنند و این اتوبوس‌ها فقط از سلفچگان به سمت مرزها مجاز هستند و از سایر محورهای تردد مجاز نیستند.

پناهی تصریح کرد: قم شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور است و امروزه اتوبوس های زیادی از استان های مختلف برای رسیدن به مرزها از این قم تردد می کنند، شرکت های تعاونی مجبورند اتوبوس ها را از نظر فنی بررسی و کنترل کنند و تنها اتوبوس هایی مسافربری می کنند که دارای مجوز و مجوز هستند. واجد شرایط

رئیس پلیس راه استان قم گفت: حمل و نقل مسافر به مرزها تنها با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری خارج از شهر و سایر وسایل نقلیه حتی خودروهای سواری داخل شهر مانند وانت و غیره و وسایل نقلیه باری مانند وانت امکان پذیر است. و نیسان ها مجاز به جابجایی مسافر در خارج از شهر و جاده ها هستند و در صورت تخلف از تردد بیشتر جلوگیری شده و به ابتدا بازگردانده می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید