ترس از دیدار تندروها با روحانی، خاتمی و سید حسن خمینی میرلوحی: طوفان می شود؟

ترس از دیدار تندروها با روحانی، خاتمی و سید حسن خمینی  میرلوحی: طوفان می شود؟

عضو حزب اتحاد ملت درباره خبر دیدار خاتمی، روحانی، ناطق نوری و سید حسن خمینی می گوید: چرا اینقدر نگران دیدار این چهار نفر هستند و فکر می کنند طوفان می شود؟

دیروز رسانه دولتی ایران در توئیتی نوشت که حسن روحانی رئیس جمهور دولت یازدهم و دوازدهم جمعه شب؛ محمد خاتمی، سیدحسن خمینی و علی اکبر ناطق نوری در منزل حسن روحانی با یکدیگر دیدار کردند. موضوع این نشست، اقدامات مربوط به اعتراضات اجتماعی و مسائل سیاسی در انتخابات آتی است.

جواد امام در توضیح این دیدار گفت: این دیدارها بی سابقه بوده و موضوع جدیدی نیست. آقای ناطق نوری در این جلسه حضور نداشتند. این سفر یک سفر دوره ای است که به صورت دوره ای قبل، در دوران و بعد از دولت آقای روحانی انجام می شود و ربطی به مسائل و مشکلات سیاسی امروز ندارد.

محمود میرلوحی، عضو حزب اتحاد ملت و عضو سابق شورای شهر تهران، با انتقاد از ارائه روزنامه ایران به قرن نو گفت: «نمی‌توانم بگویم که این یک جلسه واقعی بوده یا نه، اما در گذشته بوده است. با فرض این که این دیدار برگزار شده باشد، چرا این قدر نگران نشستن آن چهار نفر هستند و فکر می کنند طوفان می شود؟ این افراد با مهارت ها و کارهای سیاسی که در رسانه های دولتی می نویسند آشنا نیستند.»

مشروح گفتگوی محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح طلب را در ادامه بخوانید.

**************

آقای میرلوحی، یکی از روزنامه های ایران، از دیدار روحانی، خاتمی، ناطق نوری و سیدحسن خمینی خبر داد و گفت که این دیدار به انتخابات آتی و اعتراضات اجتماعی مرتبط است. نظر شما در مورد این جلسه چیست؟

تاکنون هیچ خبر مشخصی از این دیدار دریافت نکرده ام. اما در گذشته از زمان آقای هاشمی رفسنجانی چنین جلساتی وجود داشته است. روزنامه رسمی دولت آقای هاشمی را به شیوه رسانه های زرد کپی پیست کرد. این دیدارها از گذشته وجود داشته و این بزرگواران با هم صحبت کرده اند. مشکل آن چیست؟ سطح رفتار و عملکرد روزنامه رسمی دولت که وارد روش مشابه شنود می شود و یک سری مقایسه می کند، زننده و زشت است.
چرا نگران نشستن خاتمی، روحانی، سیدحسن آقا و ناطق نوری هستید؟

روزنامه ایران شاید از رانندگان یا محافظان این موضوع را شنیده باشد، اما رویکردش منزجر کننده است. دولت‌ها آمدند و رفتند و تغییر کردند، اما روزنامه ایران برای خودش شهرت داشت و سعی می‌کرد با اجماع عمل کند، اما امروز وارد عرصه‌ای شده‌اند که رسانه‌هایی مثل مشرق نیوز وارد آن می‌شوند. فرض کنید این آقایان بنشینند و صحبت کنند، دولت این همه امکانات را دارد و دولت متحد است. چرا رسانه های مرتبط با دولت باید نگران دیدار چهار چهره سیاسی کشور باشند؟ این نشان می دهد که مردم دست به قلم زده اند و در سکوها این فرصت را دارند که هنوز آداب رسانه و آداب سخنرانی و … را نیاموخته اند.

کار اداره کشور سخت است و ما می دانیم. اما اگر عاقل و عاقل هستند با این آقایان مصاحبه کنند و صفحه ای از روزنامه را در اختیار کارشناسان قرار دهند. به نظر می رسد بسیار غیرحرفه ای و ناشیانه عمل کرده اند.

سینه باریک یکی از ویژگی های این گرایش است. این دیدارها در گذشته نیز صورت گرفته است. با فرض این که این دیدار برگزار شده باشد، چرا این قدر نگران نشستن آن چهار نفر هستند و فکر می کنند طوفان می شود؟ این افراد با مهارت ها و کارهای سیاسی که در رسانه های دولتی می نویسند آشنا نیستند.
روزنامه دولت به سیم آخر زد

حتی در زمان آقای احمدی نژاد، روزنامه ایران گهگاه با اصلاح طلبان ارتباط برقرار می کرد و به آداب بیرونی پایبند بود. اما به نظر می رسد این بار به سیم آخر زده اند و می خواهند از رسانه های زرد پیشی بگیرند. روزنامه های همشهری، جوان و کیهان می گویند بس است و اگر بخواهند به رقبای خود حمله کنند، می کنند، اما روزنامه ایران که در حدی از آداب روزنامه نگاری را رعایت می کند، وارد میدان های زرد شده است. ظاهرا روزنامه ایران می خواهد جایگزین یالثارات شود.

همه روسای جمهور قبلی و مجلس بد بودند. ولی …

دیدار اصلاح طلبان و اعتدال گرایان تا چه اندازه می تواند منجر به تشکیل ائتلاف سیاسی یا برنامه ریزی انتخاباتی شود. تحلیل شما چیست؟

اگر به فرانسه نگاه کنید، آنها شورایی به نام شورای ریاست جمهوری دارند که همه روسای جمهور سابق در آن عضویت دارند و جلسه می گذارند. مثل شورای نگهبان ما نیست، اما جایگاه حقوقی محترمی دارد. شما هم به وزارت کشور بروید عکس وزرا و مدیران سابق در وزارتخانه هست اما اتفاقی که افتاده این است که روسای جمهور سابق، رؤسای مجالس قبلی بد شدند و جوانان بی ریشه و شناسنامه شدند. برای تبدیل شدن به رهبر در همه حرفه ها؟
رئیس جمهور برای دیدار با روسای جمهور قبلی

آقای خاتمی به آقای هاشمی احترام می‌گذاشت، اما بداخلاقی و بی‌احترامی از زمان آقای احمدی‌نژاد ظاهر شد و ما رفتار ایشان را نسبت به آقایان هاشمی، میرحسن موسوی و کروبی به یاد داریم.

آقای روحانی همچنین به برخی از تماس های تلفنی آقای هاشمی پاسخی نداد که باعث گلایه و ناراحتی ایشان شد. اما این جلساتی که الان می بینید در زمان آقای روحانی بوده است. این کار درستی بود و بالاخره روسای قبلی جلسه گذاشتند.

حتی یک بار در این جلسات بحث مهمی در مورد برجام و مذاکرات مطرح شد. اما این جلسات در زمان آقای روحانی تشریفاتی بود و ایشان توجه چندانی به نظرات بیان شده نداشتند. آقای رئیسی اکنون می تواند این جلسات را برگزار کند و به روسای جمهور قبلی تبریک بگوید. آقای رئیسی در مجمع تشخیص با آقای احمدی نژاد دیدار خواهد کرد. اما او می تواند با آقایان روحانی و خاتمی نیز دیدار کند.

ما جلسه ای از مدیران داریم که تجربیات خود را با مدیر فعلی در میان می گذارند و همه می گویند مفید است. روزنامه دولت به جای این گونه رفتارهای مبتذل، باید از این جلسات استقبال کند و اخبار بیشتری از آن منتشر کند. همه می خواهند دولت آقای رئیسی موفق شود و بر این فشار غلبه کند. اما چرا باید از نشستن چهار مقام سیاسی بترسند؟

دیدگاهتان را بنویسید