ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند یک حرکت قوی است


ساعت: 12:29
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882866

این فعال فرهنگی با بیان اینکه در مورد حجاب هشدارها و امر به معروف و نهی از منکر داده شده اما پاسخی داده نشده است، گفت: موضوع حجاب به دلیل اهمیتی که دارد نیازمند حرکت قوی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عنبری فعال فرهنگی در گفتگو با مستشرقان در خصوص اهمیت حجاب گفت: حجاب به معنای پوشش زن و مرد است و امری بسیار مهم است.

وی افزود: از منظر قرآنی حجاب مورد تاکید است و نمی توان برخی از تاکیدات قرآنی را رعایت کرد و برخی دیگر را نادیده گرفت. بنابراین مسئله حجاب که در قرآن آمده نیز بسیار مهم است.

این فعال فرهنگی گفت: لباس پوشیدن برای هر فرد و در هر جای دنیا مهم است.

عنبری با بیان اینکه در حال حاضر در همه جا به ویژه در کشورهای مسلمان برهنگی مورد تشویق دشمن قرار می گیرد، گفت: باید برای پوشش مناسب کاری کرد که اکنون آن پوشش چادر یا پوشش مناسب دیگری باشد.

وی گفت: در ادیان و کتب آسمانی بر پوشش و حجاب تاکید شده است و این نشان از اهمیت موضوع حجاب دارد.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه در بحث حجاب تذکرات و امر به معروف و نهی از منکر داده شد اما پاسخی نداد، تصریح کرد: بحث حجاب به دلیل اهمیتی که دارد نیازمند حرکت قوی است.

عنبری درباره اهمیت حجاب در خانواده و جامعه گفت: بی حجابی بنیان خانواده را سست می کند و امنیت خانواده، زندگی و جامعه را تهدید می کند.

وی ادامه داد: بسیاری از زنان محجبه اعتراف کرده اند که امنیت و آرامش ندارند و از این شرایط راضی نیستند اما بنا به دلایلی تمایلی به تعویض لباس ندارند.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: اینکه به حجاب یک بعدی فکر کنیم درست نیست و در این راستا باید همه جوانب مورد توجه و برنامه ریزی قرار گیرد.

عنبری درباره طراحی لباس و لباس گفت: روی طراحی لباس و لباس کار شد اما متاسفانه مورد قبول واقع نشد و یکی از دلایل عدم استقبال گرانی لباس و مشکلات مالی است.

وی خاطرنشان کرد: برای داشتن طرح های متنوع لباس باید از طراحان دعوت شود و از سلیقه های مختلف برای ایجاد لباس مناسب استفاده شود.

این فعال فرهنگی گفت: فرهنگ سازی در رابطه با ترویج حجاب نیز مشکلاتی دارد. زمانی حجاب را فقط خاص و منحصر به چادر می دانستند تا اینکه این عمل صحیح نبود، اما منظور از حجاب پوشش مناسب زن و مرد است و حجاب مختص چادر زنان نیست.

عنبری در بحث ترویج عفاف و حجاب گفت: نقش خانواده در ترویج حجاب بسیار مهم است و قبل از اینکه کاری برای جامعه انجام دهیم باید خانواده ها را پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: اگر خانواده تقویت شود قطعا فرزندان خانواده راه درست را خواهند یافت.

این فعال فرهنگی گفت: غرب برای رسیدن به اهدافش روی خانواده انگشت گذاشته و برنامه دارد. برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیز باید از خانواده شروع کنیم».

عنبری با بیان اینکه ترویج عفاف و حجاب نیاز به آموزش و برنامه دارد، تصریح کرد: برنامه ها و آموزش وجود دارد اما برخی از برنامه های آموزشی برای مردم رایگان نیست و هزینه دارد. پرداخت هزینه تحصیل برای داشتن جامعه ای سالم و خوب بر عهده مسئولان مسئول است و هزینه آموزش و پرورش نباید از جیب مردم پرداخت شود.

وی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید از دوران کودکی روی کودکان سرمایه گذاری و کار کرد تا این مهم در ذهن کودک نهادینه شود.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: در حال حاضر درصد قابل توجهی از فرزندان ما از سنین پایین به تلفن همراه و اینترنت دسترسی دارند و قبل از اینکه این فرصت فراهم شود باید نحوه استفاده و نظارت بر آن را به کودکان یادآوری کرد.

عنبری با بیان اینکه اگر رفتار و گفتار ما در بحث حجاب مناسب و صحیح باشد، شاهد نتایج خوبی خواهیم بود، افزود: اگر مانند بحث کرونا به تبلیغات، آگاهی چهره به چهره، حضور در منازل و موارد دیگر پرداخته می شد. در بحث اگر حجاب و عفاف به این شکل اجرا شود قطعاً شاهد شرایط و نتایج خوبی در خانواده و جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید