ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از پایه های توسعه فرهنگی است


ساعت: 14:38
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914490

موسوی بیان کرد: با افزایش خطرات شبکه های مجازی، ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان اساسی ترین اصل توسعه فرهنگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالعزیز موسوی سرپرست استانداری کهگیلویه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب دهدشت در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان را اساسی ترین اصل در توسعه فرهنگی دانست و اظهار داشت: در این نمایشگاه کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان وجود دارد. کتاب نقش مهمی در جامعه به‌ویژه در توسعه فرهنگی دارد و با برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند حرکت کتاب و کتابخوانی را در بین مردم تحریک کند.

عبدالعزیز موسوی تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی هنوز جایگاه اصلی خود را در بین خانواده ها پیدا نکرده است و باید این موضوع با مقوله فرهنگی نهادینه شود.

مقام معظم رهبری در شهر، اعلام کردند که کتاب غذای روح است; ابزار تفکر، رشد و کمال مردم و جوامع است.

موسوی با بیان اینکه گسترش دنیای مجازی هنوز نمی تواند جای کتاب را بگیرد، ادامه داد: ترویج این موضوع فرهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بنابراین برای برگزاری و ترویج ایجاد نمایشگاه باید همه نهادهای ذیربط مشارکت داشته باشند. و تلاش کن

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مناسب، هماهنگ و یکپارچه دستگاه های فرهنگی در خصوص کتاب و کتابخوانی، یادآور شد: امروزه با افزایش خطرات شبکه های مجازی، ترویج فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان اساسی ترین اصل توسعه فرهنگی است که باید مورد توجه نهادهای ذیربط قرار گیرد.

این مسئول توسعه فرهنگ کتابخوانی را امری مهم می داند که می تواند در همه جوامع تاثیر مثبت داشته باشد و از رسانه ها و مسئولین شهرستانی خواست در این زمینه تمام تلاش خود را به کار گیرند.

موسوی به تاریخ و تاریخ ایران و ایرانیان اشاره و تصریح کرد: متأسفانه برخی دست به دست هم داده اند تا ایران و ایرانی را بد جلوه دهند در حالی که دنیا تاریخ علمی و فرهنگی ما را به رسمیت می شناسد پس باید ارزش ها و فرهنگ خود را تقویت کنیم. بیایید به یکدیگر پول بدهیم.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب را فرصتی برای دسترسی آسان علاقه مندان به کتاب های تازه منتشر شده و آشنایی با آثار نویسندگان و دانش پژوهان می داند که می تواند در گسترش فرهنگ مطالعه موثر باشد.

موسوی در پایان با اشاره به اینکه کتاب بهترین دوست و راهنمای انسان است، گفت: کتابخوانی یکی از ارزش های دینی و ملی مردم کشورمان است که حفظ و پاسداشت این ارزش و انتقال آن ضروری است. به نسل های آینده

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید