ترویج فرهنگ گذشت در جامعه/ ایران اسلامی قربانی تروریسم است


ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878193

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و موضوعاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز، آئین سیاسی نماز جمعه در تمامی شهرها و نواحی آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه در موضوعات روز مطالبی را مطرح کردند:


ترویج فرهنگ گذشت در جامعه / دشمنان به دنبال دامن زدن به ناامیدی در جامعه هستند

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه گفت: ناامیدی مردم در مسیر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی است و همه باید از آن پرهیز کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب باید همیشه با امید به آینده نگاه کنیم که البته تجربه گذشته ما به عنوان دوران مقدس است. حفاظت، ثابت می کند. .

وی گفت: در ابتدای دفاع مقدس با محاسبات عادی امکان پیروزی ایران اسلامی در برابر رژیم بعثی و حامیان آن وجود نداشت اما رزمندگان ما وارد عرصه شدند و افتخارآفرینی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین قریش با اشاره به اینکه درس بزرگ شهدا دوری از ناامیدی است، ادامه داد:

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه مشکلات بسیاری در کشورهای دیگر وجود دارد، افزود: اما دشمنان ما برای ناامید کردن مردم بر مشکلات ایران تاکید زیادی دارند.

وی گفت: با توجه به اینکه در جنگ پیروز شده ایم امیدواریم با عنایت خداوند و تلاش مسئولان به سمت رفع مشکلات پیش برویم و مشکلات پیش رو نیز حل شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریش با گرامیداشت هفته قوه قضائیه افزود: امیدواریم فرهنگ گذشت و گذشت روز به روز در جامعه ما ترویج شود به طوری که تعداد پرونده های تشکیل شده در دادگاه ها و زندانیان افزایش یابد. کاهش باشد.”

وی تاکید کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب قوه قضاییه باید پناهگاه مردم باشد و باید به سرعت در این مسیر حرکت کنیم.

وی همچنین با اشاره به 14 تیرماه که روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است، افزود: اگرچه قبل از انقلاب مسئولان کشور به دنبال ترویج اعتیاد به مواد مخدر بودند اما بعد از انقلاب بیشترین مبارزه با این معضل در نظام مقدس اسلامی و اسلامی بود. چهار هزار شهید در این راه تقدیم شد.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: باید برای مبارزه با این پدیده زنان برانداز تلاش کنیم که در این میان همکاری همه مسئولان و همکاری موسسات خیریه بسیار ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین به موضوع تکدی گری پرداخت و گفت: در این زمینه مسئولان باید جدیت داشته باشند چرا که چهره بدی از شهر و استان ما به مردم ایران نشان می دهد.


ایران اسلامی قربانی و قربانی تروریسم است

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با بیان اینکه دشمن از سال 57 به دنبال دوری جستن از جمهوری اسلامی بوده است، گفت: امامان انقلاب همواره این هدف را متوجه دشمن کرده اند.

امام جمعه میاندوآب افزود: دشمن به دنبال تضعیف جمهوریت و نظام اسلام است اما جمهوریت و اسلام دو رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند و در کنار هم هستند و مردم ایران اسلامی از این نظام حمایت کرده و خواهند کرد. نظام و نظام با همت جمهوری و اسلام.

وی همچنین با تاکید بر اینکه حرفه ای بودن و تعهد در کشور باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: کار را باید به افراد متخصص و متعهد سپرد و اگر هیچکدام از آنها آسیبی به وجود نیاید.

حسن زاده بیان کرد: اگر نیروهای انقلابی، جهادی و متعهد به صحنه بیایند قطعا از بسیاری از مشکلات و معضلات عبور خواهیم کرد.

امام جمعه میاندوآب بر لزوم مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: دشمن به دنبال ترویج مواد مخدر در بین جامعه و جوانان است و همانطور که داعش را در مرزها شکست دادیم، مبارزه با مواد مخدر را در مرزها و قبل از آن نیز باید مورد بحث قرار دهیم. مرزها جلوگیری از ورود به کشور.

وی با بیان اینکه دشمن جنگ نرم را سرلوحه کار خود قرار داده است، افزود: دشمن در یک جنگ سنگین و تحمیل هشت سال جنگ تحمیلی و ترور و … در طول تاریخ انقلاب اسلامی شکست خورده است. و در عین حال تمام ملت ایران اسلامی از زمین به دشمن دست ندادند و به همین دلیل است که امروز با جنگ نرم به سراغ ما آمدند و به همین دلیل باید با قیام با دشمن مقابله کنیم. انقلاب.

حسن زاده با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه و با بیان اینکه شهید بهشتی از نظریه پردازان نظام است، گفت: ایران اسلامی قربانی و مجروح تروریسم و ​​شهید بهشتی و یارانش و 27 هزار نفر است. شهدا کشته شدند پس باید مراقب باشیم که دشمن جای شهید و جلاد را عوض نکند.

امام جمعه میاندوآب گفت: مقام معظم رهبری وعده الهی به ملت ایران است که انقلاب اسلامی را به سلامت از بحران های سه دهه گذشته پشت سر گذاشتند و شگردها و توطئه های دشمنان را خنثی کردند.


موسم حج؛ این فرصتی است برای کشف جنایات رژیم صهیونیستی

حجت الاسلام عسگر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به آغاز موسم حج گفت: اجتماع مسلمانان در حج موجب وحدت و تقویت مسلمانان، بازآموزی فرهنگ دینی و پایبندی به دین می شود.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه موسم حج نقش قوی و وحدت بخش در اسلام دارد و مسلمانان از نژادها و ملیت های مختلف را در این همایش مذهبی به جامعه جذب می کند، افزود: انجام مناسک مشابه با اهداف، انگیزه ها و نگرش های مشترک. “این اتفاق می افتد، که منجر به انسجام بیشتر می شود.

وی با اشاره به اینکه مسجد الاقصی نقطه مشترک همه مسلمانان و حتی غیرمسلمانان در موضوع فلسطین و موسم حج است، خاطرنشان کرد: مسجد الاقصی نقطه مشترک همه مسلمانان و حتی غیر مسلمانان است. وی گفت: این فرصتی است برای کشف جنایات رژیم صهیونیستی.

جلالی به عملیات روانی صهیونیست ها برای فرار از انتقام ایران اشاره کرد و گفت: فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از ترور شهید هدی هشدار داد که انتقام ظالمانه ای از صهیونیست ها خواهیم گرفت و باعث ایجاد رعب و وحشت در سرزمین های اشغالی خواهیم شد. دلیل این رژیم تلاش برای جلوگیری از انتقام جویی ایران به طرق مختلف است، اما ایران بارها ثابت کرده است که به وعده های خود پایبند بوده و مقتدرانه به آنها عمل خواهد کرد.

امام جمعه چهاربرج در ادامه از تقوای تبیینی به عنوان نیاز جامعه امروزی یاد کرد و گفت: یکی از مصادیق خاص تقوا، تقوای تبیینی است و یکی از مهم ترین ویژگی های جامعه و امت اسلامی و جامعه انقلابی، نافرمانی است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه مومن باید بر فضای مجازی مسلط شود و اساس این سلطه و اشرافیت تبیین فرهنگ اجتماعی است، افزود: با خطرات اخلاقی و امنیتی مقابله می کند و مؤمن را دچار مشکل می کند.

جلالی گفت: در مواجهه با اخبار اولاً باید از قضاوت خودداری کنیم و مردود و قبول نشویم و ثانیاً ایشان به هیچ وجه خبر را منتشر نکرده و از انتشار و انتشار آن خودداری کرده و ثالثاً بررسی اخبار. اگر با این خبر آشنا هستید، این سند را درخواست کنید و آن را بررسی کنید. اگر مشکل در تخصص شما نیست به کارشناس مراجعه کنید و با قوم او مشورت کنید و چهارم اگر موضوع مهم و اساسی و مربوط به سرنوشت امت است به ولی و امام مسلمین مراجعه کنید که در این صورت. جامعه امن و امان است

امام جمعه چهاربرج نیز از شهید بهشتی به عنوان شخصیتی تأثیرگذار و ماندگار یاد می کند و بیان می کند: شهید بهشتی مصداق «الذین قال ربنا الله پس استقامت کن» بود. اما بازیگری سخت است و ادامه بازیگری بسیار سخت تر.

وی افزود: پس از شهادت شهید بهشتی، نقاب از چهره ها افتاد، منطق قوی نظام جمهوری اسلامی و منطق امام بزرگوار مستقر شد و نظام نوپای جمهوری اسلامی در آن روز تقویت شد و موفق شد. در این شرایط سخت حرکت کنید، دشمن متجاوز بخش قابل توجهی از خاک حساس جمهوری اسلامی را اشغال کرد و این شهادت تأثیر بسیار سازنده و عظیمی در انقلاب داشت.

جلالی گفت: تا زمانی که شهادت در این سطح از اصالت در دایره واژگان، فرهنگ و منطق ما وجود دارد، بدانید که هیچ نیرویی – چه مستکبران فعلی و چه به مراتب قویتر از آنها – نمی تواند جمهوری اسلامی و مردم را شکست دهد. ایران”.

وی با تاکید بر لزوم حرکت به سمت قوه قضائیه در تراز انقلاب اسلامی گفت: در این چارچوب حل و فصل شد و به حرکت ادامه داد و در برخی دوره ها شاهد موفقیت بیشتر و در برخی سال ها موفقیت کمتر در دستگاه قضایی هستیم.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه عدالت معیار اصلی کار دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: قوه قضاییه به طور نسبی قادر به انجام رسالت خود در عرصه های مختلف است که برخی از آنها عبارتند از: عملکرد مثبت. دستگاه قضایی ما در اعتراف به حقیقت از دروغ در مقاطع حساس کشور مانند اغتشاشات سال 88، شناسایی مفسدان اقتصادی، مقابله با فساد، مقابله با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر، برخورد بدون اطمینان با برخی از چهره های مطرح، برخورد با برخی از بزرگان و … بذرهای فاسد و بزرگ اقتصادی و …

جلالی در بخشی دیگر از نماز جمعه این هفته با بیان اینکه دوران زعامت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری تبلور عملی و عینی همه آموزه های آشکار و شاخص در عرصه بسیار مهمی از سیاست بود، گفت: اگر در آیات گذشته و ما داستان های سیاسی می خواندیم، امروزه می توان این آیات و داستان های سیاسی را در سیاست آنها مشاهده کرد.

وی همچنین به ویژگی های اصلی یک سیاستمدار متعادل در سیاست اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از پایه های سیاست گذاری عمومی در سیاست اسلامی که با اندیشه و جهان بینی اسلامی مرتبط است، اعتقاد به توحید، اعتقاد به محوریت انسان است. از جهان. ایمان به تداوم زندگی «پس از مرگ ایمان به استعداد بیکران انسانی، ایمان به دستیابی به موفقیت، ایمان به حرکت جهان به سوی حکومت حق، ایمان به اسلام ناب، ایمان به مهدویت، ایمان به یک نظام ولايت، ايمان به قرآن، ايمان به مردم و ايمان به او به خود اشاره كرد.

جلالی همچنین به برخی مشکلات و مشکلات چهاربرج اشاره کرد و افزود: بوی نامطبوع زهکشی در داخل شهر باعث آزار مردم می شود و شورای شهر و شهرداری باید برای رفع این معضل بهداشتی و شهری اقدامات لازم را انجام دهند.

امام جمعه چهاربرج، سگ های ولگرد را یکی دیگر از معضلات عنوان کرد و گفت: سگ های ولگرد توسط مردم عزیز شهر آرامش می یابند و از طرفی چهره شهر را زشت می کنند و علاوه بر این مشکلات، در انتقال بیماری ها نیز بازی می کردند. نقش و حتی برخی از شهروندان مورد هجمه قرار گرفته اند، بنابراین باید به این معضل رسیدگی شود و به اقوام که کمپین حمایت از سگ را راه اندازی می کنند راه حل عملی و قابل اجرا داده شود و خودشان رهبری کنند نه یک نفر. راه حل غیر ممکن

وی همچنین با ابراز خوشحالی از افزایش حجم آب کشاورزی در این منطقه گفت: از همه کسانی که باعث خوشحالی کشاورزان منطقه شدند تقدیر و تشکر می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید