ترکیب واترپلویست های جوان و باتجربه ایرانی توانایی درخشش در مسابقات قهرمانی آسیا را دارد


ساعت: 08:44
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906658

ملی پوش اسبق واترپلو گفت: تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا ترکیبی از ستاره های با تجربه و بازیکنان جوان و با انگیزه را در اختیار دارد و قطعا می تواند بار دیگر در آسیا بدرخشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ امید لطف پور با ارزیابی شرایط تیم ملی ایران قبل از مسابقات قهرمانی آسیا 2022 بانکوک گفت: تیمی که برای مسابقات قهرمانی آسیا تمرین می کند اکنون شکل تیم جاکارتا را دارد. بازیکنان جوانی اضافه شدند که انگیزه زیادی دارند. بازیکنان باتجربه نیز بسیار حرفه ای هستند. اگر متحد و یکدل باشند می توانند به نتیجه خوبی برسند.

وی افزود: اگر ازبکستان بازیکن روسی نداشته باشد حریف سختی برای ایران نیست. کره جنوبی نیز در سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته است اما به نظرم بازیکنان ایران توانایی شکست دادن هر دو تیم را دارند. فراموش نکنیم که کادر فنی ایران عالی است و سیریچ از نظر من بهترین مربی دنیاست. اگر بازیکنان دستورات او را به دقت انجام دهند، می توانیم به نتیجه خوبی برسیم. همه چیز به اتحاد و انگیزه بازیکنان بستگی دارد.

مدافع سابق تیم ملی ایران درباره سخت ترین دیدار مرحله مقدماتی نیز تاکید کرد: اگر قزاقستان بازیکنان بومی خودش را داشته باشد به راحتی با آنها بازی می کنیم. بزرگترین مشکلی که همیشه در تقابل های ایران و قزاقستان موثر بوده، حضور بازیکنان غیر بومی در این تیم است که در مقاطعی کار را سخت می کند. این سوال همیشه برای ایران به چالش تبدیل می شود وگرنه به راحتی می توانیم با این تیم بازی کنیم. قطعا حریف اصلی تیم ما در مرحله مقدماتی قزاقستان است. امیدواریم تحت هر شرایطی در روز بازی با قزاقستان همه بازیکنان ایران صد درصد توان خود را بگذارند و پیروز شوند.

لطف پور در ادامه با اشاره به اینکه سطح انتظارات از تیم ملی واترپلو ایران باید منطقی باشد، افزود: اولاً انتظارات از این تیم به امکانات و حمایت آن بستگی دارد. با توجه به همه امکانات، مسابقات خوب و آمادگی خوب، طبیعتا تیم آمادگی بیشتری دارد. تا جایی که من می دانم چندین سال است که مسابقات رسمی به دلیل کرونا لغو شده است و طبیعتا این مشکل می تواند تاثیرگذار باشد. در مجموع اگر بازی های بیشتری برای تیم ملی داشته باشیم، در دیدارهای مهم می توانیم بیشتر به نتیجه اتکا کنیم.

دارنده مدال بازی های آسیایی جاکارتا یادآور شد: اردو بسیار خوب و ضروری است اما جای مسابقات رسمی را نمی گیرد. آخرین باری که به بازی های آسیایی رفتیم چندین تورنمنت دیدیم و همین باعث شد در بازی های آسیایی به هارمونی برسیم. اکنون نگاه ها به واترپلو در ایران تغییر کرده است. در مسابقات قهرمانی آسیایی قبلی می توانستیم مدال بگیریم اما تجربه کسب شده در همین مسابقات باعث شد در بازی های آسیایی قهرمان شویم. بازیکنان می توانند خود را با بازی های بیشتری پیدا کنند. در مقایسه با تیمی که نسل جوان را تجربه می کند، تاکنون نتایج خوبی گرفته ایم که امیدوارم ادامه داشته باشد.

لطف پور در نهایت گفت: توصیه من به بازیکنان این است که همدل و متحد باشند. این چیزی است که ما را برنده بازی ها می کند. هسته اصلی تیم بازی را می شناسد و تجربه خوبی دارد و بازیکنان جوان نیز باید با دقت حرف های کادر فنی را دنبال کنند. به هر حال، همه انگیزه دارند و این انگیزه و تجربه می تواند نتیجه خوبی به همراه داشته باشد. سیریچ و رضایی چند سالی است که با هم کار می کنند و جو تیم ایران را به خوبی می شناسند. سیریچ خودش یک بازیکن تیمی است و خیلی خوب با شرایط مسابقه کنار می آید. با این حال، پیش بینی مسابقات بسیار دشوار است. نمی توان جایگاه ها را پیش بینی کرد اما قطعا جزو سه تیم برتر آسیا هستیم و باید در نیمه نهایی این مسابقات باشیم. با توجه به روند سال های اخیر و مناقشه کرونا، حتی اگر بتوانیم در آسیا همچنان برنز بگیریم، این یک نتیجه برجسته است.

دیدگاهتان را بنویسید