ترکیب پیچیده تیم اقتصادی دولت به این معناست که هیچکس رئیس جمهور «حرفه ای» ندارد

ترکیب پیچیده تیم اقتصادی دولت یعنی هیچکس

روز جدید یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ترکیب تیم اقتصادی دولت کمی پیچیده شده است و ممکن است شنیده های لازم صورت نگیرد و عده ای حرف دلشان را بزنند.

سید مصطفی هاشمی درباره اختلافاتی که در حال حاضر در تیم اقتصادی دولت سیزدهم بالا گرفته و هر یک از اعضای دولت شخصاً نظر خود را اعلام می کنند، گفت: برنامه اما در نهایت رئیس جمهور زمانی حکم نهایی را می دهد که همه نظرات در نظر گرفته شود و اعضای کابینه هم نظر نهایی را بدهند. رای.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: در زمان آقای هاشمی رفسنجانی; مهندس موسوی و آقای خاتمی که من شخصا شاهد آنها بودم، چنین اختلافاتی داشتند. مثلاً بین رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی که منشی هم بود اختلاف نظر وجود داشت اما در نهایت رئیس جمهور باید تصمیم می گرفت.

وی با اشاره به ترکیب تیم اقتصادی دولت سیزدهم گفت: در حال حاضر ترکیب جدیدی در دولت آقای رئیسی در حال شکل گیری است. یعنی علاوه بر وزرای اقتصادی و رئیس کل بانک مرکزی، آقای رضایی به عنوان معاون اقتصادی و از سوی دیگر آقای محبر به عنوان نفر اول در خط اقتصادی و تصمیم گیرنده انتخاب شده اند. این ترکیب کمی پیچیده است و ممکن است کلمه مناسبی برای گوش دادن نداشته باشید و برخی افراد آنچه را که می خواهند می گویند.

هاشمی طبا ادامه داد: آقای رئیسی برخورد جدی با تیم اقتصادی داشتند و می گفتند مسائل اقتصادی باید از زبان مخبر بیان شود، اما چرا وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه یا معاونت اقتصادی نباید. صحبت کردن یک سوال است و هماهنگی برای این ترکیب ضروری به نظر می رسد. «مدیریت آن پیچیده و دشوار است.

او گفت: «من معتقدم رئیس جمهور باید حرف آخر را بزند. به نظر من حرف های مختلف نشانه عدم تمکین رئیس جمهور است و این به معنای خوب نیست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: شایعه برتری محسن رضایی نسبت به سایر اعضای تیم اقتصادی اش بوده و تصمیماتی مانند پرداخت 800 هزار تن یارانه در دی ماه را اتخاذ می کند که وزیر اقتصاد آن را نامعلوم اعلام کرد. این نیز قوی به نظر می رسد.

وی تاکید کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره یارانه ها صحبت کند; از آنجایی که توزیع اعتبارات توسط رئیس این سازمان انجام می شود، اگر موردی از سوی دولت تصویب نشود، هیچکس نباید در این مورد صحبت کند و به نظر من این یکی از اشتباهاتی است که رخ داده است.

دیدگاهتان را بنویسید