تزریق دوز سوم واکسن تاج. کلید مبارزه با سویه omidron / سایه شوم کووید 19 بر روی واکسن های ایمن سازی شده کرج

ساعت: 21:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801411

این روزها Omicron در کمین واکسن های واکسینه نشده است، روندی که مردم را خشمگین و نگران کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این روزها تزریق سومین دوز واکسن کراون را می توان کلید مبارزه با omicron، سویه جدید ویروس کووید 19 که رایج شده است، دانست.

آنچه که دوز سوم را مهم تر می کند این است که خطر بستری شدن در بیمارستان یا مرگ کاهش می یابد و تب و سردردهای ناشی از واکسن را می توان با استامینوفن معمولی تسکین داد.

توانگر یکی از ناظران فنی مراکز تزریق واکسن کرج در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: اکثر افرادی که در بیمارستان بستری شده بودند واکسینه نشده بودند یا واکسن ناقص داشتند.

وی افزود: واکسیناسیون با دوز سوم میزان ابتلا به سویه های جدید را کاهش می دهد و تعداد بستری ها را به حداقل می رساند بنابراین کسانی که واکسینه نشده اند باید این موضوع را جدی بگیرند.

توانگر خاطرنشان کرد: البته رعایت نکات بهداشتی حتی پس از تزریق نوبت سوم نیز ضروری است و در اماکن عمومی استفاده از ماسک و فاصله گذاری همچنان مورد توجه قرار گیرد.

خانواده ای از پزشکان در مراکز واکسیناسیون به تیتریک می گویند. دوز سوم ممکن است پس از مشورت با متخصصان بهداشت در مورد واکسن های مختلف انتخاب شود.

وی افزود: در صورت اقدام افراد برای تغییر پلت فرم واکسن باید فاصله سه ماهه پس از تزریق نوبت دوم را رعایت کنند، البته انتخاب واکسن از دو نوبت قبلی بلامانع است.

بدون شک Omicron در واکسن های واکسینه نشده نهفته است، کشوری که مورد هجوم بی رحمانه و تأخیر قرار گرفته است و سازمان بهداشت و درمان تاکید ویژه ای بر این موضوع دارد.

کشاورز آزاد به خبرنگار تیتریک می گوید؛ شیوع سویه های جدید در جامعه بیشتر از نمونه های قبلی است و ممکن است تعداد مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان افزایش یابد.

در خاتمه باید گفت تزریق نوبت سوم واکسن، افراد را از موج گسترده و حتی جدید ابتلا به ویروس کرونا مصون می‌دارد، بنابراین افراد نباید از این مهم غافل شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید