تسهیلات ساخت خانه های بهداشت زرشک در خراسان جنوبی پرداخت شده است


ساعت: 17:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903522

زهرایی گفت: برای احداث آسایشگاه خشک کن زرشک بسیج سازندگی، کمیته امداد، بنیاد علوی و فرمانداری می توانند در تسهیلات تبصره 16 و 18 به کشاورزان کمک کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقسردار محمد زهرایی رئیس سازمان سازندگی کشور عصر امروز در حاشیه جشنواره مردمی زرشک که در شهرستان مدیام کهستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: محصول مفید زرشک در خراسان جنوبی نبض تپنده اقتصاد استان است و شریان حیاتی زندگی مردم.» استان به هم متصل است.

وی افزود: مردم خراسان جنوبی در پنج شهر به زرشک نیاز دارند و باید زنجیره ارزش زرشک را تکمیل کنیم. عرضه، تولید، صنایع تبدیلی، بسته بندی، برندسازی و بازاریابی که تاکنون در این زمینه به خوبی انجام نشده است.» خب.

رئیس سازمان بسیج کشور تصریح کرد: در دولت انقلابی حضرت آیت الله رئیسی در بحث بربری برنامه های متعددی در دستور کار قرار گرفت و پیگیری از مرکز انجام شد.

زهرایی با بیان اینکه 12 نوع فرآوری زرشک در حال انجام است، گفت: یکی از برنامه های در دستور کار ایجاد مجتمع فرآوری زرشک در استان است که در صورت ایجاد در یکی از شهرستان های خراسان جنوبی، خام فروشی انجام می شود. از مواد جلوگیری می شود و بیشتر تولیدات مردم در این مجتمع بهبود می یابد و ارزش افزوده آن به کشاورز باز می گردد.

وی بیان کرد: موضوع بعدی در بحث تکمیل زنجیره ارزش، به دنبال خشک کردن بهداشتی زرشک و افزایش کیفیت بازار برای خرید و فروش است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: در بحث دادگاه های سلامت سازمان بسیج سازندگی زرشک خشک کن، کمیته امداد، بنیاد علوی و فرمانداری می توانند در تسهیلات تبصره 16 و 18 به مردم کمک کنند. در این راستا از مردم خواهش می کنیم که به این سمت بیایند و از امکانات بهداشتی برای خشک کردن زرشک استفاده کنند.

زهرایی افزود: کاری که در ادامه باید انجام دهیم راه اندازی کارگاه های کوچک فرآوری زرشک است. به یک مجموعه در خراسان جنوبی اکتفا نکنیم.

وی بیان کرد: بسیج ززندگی در کنار خود کار می کند و هر ظرفیتی که در استان نباشد بسیج ززندگی آماده پیگیری و رایزنی در تهران برای تکمیل زنجیره ارزش است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: جشنواره مردمی زرشک یعنی مردم باید کارمندان را بخواهند، پیگیری کنند و مجبور به کار کنند زیرا مردم موتور محرکه اقتصاد هستند و رهبری فرمودند اگر مردم نقش داشته باشند. اقتصاد و رهبر شدن، آن وقت اقتصاد اقتصاد مقاومتی می شود.» شد.

زهرایی با بیان اینکه این کار را باید از زرشک شروع کنیم، اظهار داشت: در وزارت جهاد کشاورزی پیگیری های اولیه از نظر پژوهشکده انجام شده و در صورت انجام سه پژوهشکده زرشک، زعفران و عناب انجام می شود. در خراسان جنوبی تاسیس شود. اگر به صورت متمرکز انجام شود، این کار به تنهایی می تواند به معرفی و فروش زرشک به عنوان محصول در کشورهای دیگر کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری ها در حال انجام است تا پژوهشگاه ها تحویل دهند. امیدوارم سال آینده با حضور در جشنواره بربر خراسان جنوبی شاهد پیشرفت فیزیکی در زمینه محرومیت زدایی و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه بربر باشیم.

رئیس سازمان سازندگی و بسیج کشور گفت: امروز برای من روز خوب و پر برکتی بود که در خدمت مردم عزیز شهرستان بودم.

زهرایی بیان کرد: با تلاش مسئولان بسیج سازندگی و فرماندار شهرستان مدهام، بستری فراهم شد که در چندین رویداد از جمله شورای اداری شهرستان مدهام از نزدیک در خدمت مردم باشیم و تصمیماتی از سوی بسیج سازندگی به نمایندگی از بسیج گرفته شد. و سپاه .اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی شد که انشالله محقق خواهد شد.

وی افزود: پویش خدمات دینی که چند سالی است به دستور استاندار در سراسر کشور راه اندازی شده است با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره)، استاندار، خیرین و سایر نهادها در شهرستان مدهام راه اندازی شد. 94 عدد جهیزیه بین زوج های جوان توزیع شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور یادآور شد: افتتاح کارگاه بسته بندی و فرآوری زرشک که به صورت خودجوش و توسط مردم در روستای تتجان آغاز شد و با جهادگران فعال در بحث چیدن زرشک جلسه داشتیم. در روستای سراب

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید