تسهیل ساخت و ساز در بافت قدیمی و تاریخی قزوین


ساعت: 15:46
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887910

محمدمهدی علایی با اشاره به اختیارات سازمان میراث فرهنگی در صدور مجوز و واگذاری آثار تاریخی به بخش خصوصی برای جذب سرمایه گذاری در استان، افزود: یکی از موضوعات مهم بحث ساخت و ساز در بافت فرسوده است که یکی از موضوعات مهم است. از اصلی ترین درخواست ها از مردم شهر قزوین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی علایی در حاشیه سفر وزیر میراث فرهنگی به قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ وی با اشاره به ارائه ظرفیت های تاریخی و گردشگری استان از طریق سفر وزیر میراث فرهنگی به قزوین گفت: یکی از درخواست های ما در سفر آقای ضرغامی به قزوین این است که جذب اعتبارات برای توسعه استان در نظر گرفته شود. میراث فرهنگی و گردشگری استان

وی با اشاره به اختیارات سازمان میراث فرهنگی در صدور مجوز و واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی به منظور افزایش فرصت های سرمایه گذاری، افزود: با تمام احترام به جایگاه و ضرورت حفظ و احیای میراث فرهنگی، مردم باید می توانند از بناهای خود استفاده کنند و زمین هایی که در بافت تاریخی قرار دارند باید بازسازی و استفاده بهینه شوند و ما وظیفه داریم این روند را تسهیل کنیم.

استاندار قزوین گفت: پروژه هایی مانند بلاغی غیرابزاری است و تنها مربوط به میراث فرهنگی نیست، بلکه در این سفر مطرح می شود اما تصمیم گیری نهایی به زمان دیگری موکول می شود.

این مسئول با تاکید بر خروج مدرسه پاسداران و مجموعه ورزشی تختی از خانه دولت صفوی گفت: با توجه به اینکه آزادسازی خانه صفویه اصلی ترین مصوبه سفر ریاست جمهوری به قزوین در حوزه میراث فرهنگی بود، اکنون ترنی برای جابه‌جایی این ساختمان‌ها برای فعالیت‌های ورزشی و جوانان و آموزش در نظر گرفته شده و بخشی از این اعتبارات تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید