تسهیل صادرات محصولات نوآورانه


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895827

شرکت‌های دانش‌بنیان برای پیشرفت اقتصادی کشور بسیار مفید هستند، اما برخی موانع مانند تحریم‌ها و عدم صادرات نیز باعث ایجاد اصطکاک در مسیر فعالیت این شرکت‌ها شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قزوین در صبح؛ موضوع دانش بنیان همواره یکی از اولویت های مقام معظم رهبری بوده است که ایشان در دیدار با نخبگان کشور در سال 96 فرمودند: «از صنعت مونتاژ باید به صنعت نوآوری روی بیاوریم». نکته جالب‌تر نام‌گذاری راهبرد سال جاری بر اساس «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی» است و نقشه راه را برای فعالان این حوزه ترسیم می‌کند.

استقلال اقتصادی، رفاه عمومی و پیشرفت سه مولفه اصلی اهداف اقتصاد مقاومتی است که در پیشرفت از ویژگی های این نوع اقتصاد رهبری اقتصاد مبتنی بر دانش، به کارگیری و اجرای همه جانبه کشور است. طرح علمی بیانگر ساماندهی نظام ملی نوآوری به منظور ارتقای جایگاه کشور در جهان و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان است.

در حال حاضر 6 هزار و 633 شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند و استان قزوین با 99 شرکت و همکاری با بخش صنعت، 1.4 درصد از این شرکت ها را در کشور تشکیل می دهد. 62 پروانه صنعتی، 50 پروانه کار و 12 جواز تاسیس صادر شده است و نسبت شرکت های دانش بنیان در استان قزوین بالاتر از میانگین کشوری است.

استان قزوین در زمینه شرکت های دانش بنیان و فناوری های بین المللی در کشور پیشرو است و برخی از این شرکت ها در کشورهای منطقه مطرح هستند. با وجود این ظرفیت، چالش هایی نیز پیش روی کشاورزان و فعالان این حوزه وجود دارد.

097ce837 7f2e 4407 bc61 a9270b7a3a8b خبر خاکستری


مسئولان باید به دغدغه های هنرمندان توجه ویژه داشته باشند

مدیرعامل شرکت دانش بنیان «برگه زرینه قلم عماد» در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین با اذعان به اینکه مشکلات مختلفی بر سر راه فعالان شرکت دانش بنیان وجود دارد، اظهار داشت: دغدغه های ما برای ایجاد مرکز خلاقیت و رشد وجود داشته است. در چند سال گذشته که برای ساخت آن نیاز به همکاری 10 شرکت بورسی داشتیم. با تلاش کارکنان پارک علم و فناوری این مشکل برطرف شده است و شرکت ما یکی از شرکت های تسهیل کننده است.

هومان باباولادی ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی خانه خلاق سعدالسلطنه در قزوین گفت: مسئولان استانی باید به موضوع خوشنویسی در قزوین به عنوان پایتخت ایران توجه ویژه داشته باشند و مسائل اقتصادی هنرمندان را تامین کنند تا هنرمندان می توانند نوآوری های خود را به فناوری تبدیل کنند و ارز خارجی را وارد کشور کنند. نقش بازی

وی یادآور می شود: محصول برگه زرینه کلام عماد تنها شرکت بر اساس دانش علمی و هنری در ایران است که محصول آن مطابق با تولید مقالات هنری در زمینه های تذهیب، نقاشی، خوشنویسی، مرمت کتب قدیمی و فنی می باشد. توسعه محصول مطابق با پوشش سلولزی جعبه های مواد غذایی در خارج و تولید کاغذ.

2eec9813 5309 4e30 b007 fc38db31736a خبر خاکستری


تحریم ها توانایی صادرات محصولات دانش بنیان داخلی را از بین برده است

به گزارش صبح قزوین ، شرکت های دانش بنیان عمدتاً کالایی تولید نمی کنند و عموماً زمین یا ماشین آلات خاصی ندارند، اما برخی افراد تحصیل کرده و با تجربه اطلاعاتی را تولید می کنند که از محصولات اصلی شرکت محسوب می شود و برای صاحبان شرکت درآمدزایی می کند.

استان قزوین با استفاده از ظرفیت اطلاعاتی و دانش نخبگان و اساتید توانست گام موثری در این زمینه بردارد و نمونه محصولات را علاوه بر تولید داخلی به خارج از کشور ارسال کرد.

یکی از فعالان حوزه صنعت دانش ضمن ابراز گلایه در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین؛ وی تصریح کرد: بزرگترین دغدغه ما تحریم ها، واردات مواد اولیه و انتقال ارز به کشورهای خارجی است که بسیاری از صنایع را تحت الشعاع قرار داده است.

قائم مقام شرکت ناب بسپار سیلیکون بیان می کند: نبود صادرات مناسب یکی از مشکلات سایر واحدهای صنعتی دانش بنیان است چرا که ظرفیت تولید شرکت ما بیش از نیاز داخلی است. مشتریان مناسبی برای خرید محصولات خود در کشورهای همسایه و اطراف داریم اما به دلیل برخی محدودیت ها نمی توانیم آنها را صادر کنیم.

دژاگه تصریح می کند: از سوی دیگر میزان تسهیلات اعتباری در نظر گرفته شده برای شرکت های دانش بنیان در استان قزوین بسیار محدود است و نمی تواند انگیزه قدرتمندی برای ادامه فعالیت این واحدهای دانش بنیان باشد.

وی بیان می کند: به عنوان تولید کننده محصولات پلیمری پایه سیلیکونی، تنها تولید کننده این نوع سیلیکون در منطقه هستیم. سنتز سیلیکون در کشور انجام می شود که دارای خواصی مانند عایق الکتریکی، پایداری حرارتی بالا و مقاومت در برابر ازن و شرایط نامساعد محیطی است و در صنایع مختلفی مانند ذوب آهن، برق، بهداشت و درمان، داروسازی، خودروسازی کاربرد دارد. ، تجهیزات پزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی.

3ba7a3cd 405a 4033 a5f7 e9c539361d8d خبر خاکستری


این بزرگترین تولید کننده محصولات سیلیکونی در خاورمیانه است

این فعال دانش بنیان با بیان اینکه شرکت دانش بنیان ناب بسپار سیلیکون با سابقه بیش از 10 سال فعالیت در شهرک صنعتی کاسپین قزوین مستقر است، گفت: این شرکت در سال 1366 با هدف توسعه فناوری سیلیکون تاسیس شد. صنعت و دسترسی پایدار مشتریان به محصولات با کیفیت. ، مطمئن و با بهره گیری از تولید اقتصادی و یکپارچه سازی مراحل تامین مواد اولیه و فرمولاسیون و مهندسی تولید و رفع نیازهای مختلف مشتریان با گروه های مختلف سیلیکونی، فعالیت خود را آغاز کرد.

قائم مقام شرکت بسپار ناب سیلیکون می گوید: سوابق و تجربیات گذشته مدیران، معرفی دانش فنی و توانایی مدیریت علمی و موثر باعث شده است که این شرکت به سرعت و در حال حاضر با سهم مهمی از براز مراحل پیشرفت و پیشرفت را طی کند. محصولات سیلیکونی و توسعه زیرساخت های این صنعت و ارائه محصولات با کیفیت، شهرت و اعتماد را به همراه دارد.

وی در پایان خاطرنشان می کند: شرکت بسپار ناب سیلیکون تنها تولید کننده مواد بر پایه سیلیکون با بومی سازی دانش و فناوری منحصر به فرد سیلیکونی، بزرگترین تولید کننده محصولات سیلیکونی در خاورمیانه و نماینده انحصاری استراتژیک شرکت HRS-Korea Co. . در ایران و تحت لیسانس این شرکت محصولاتی با کیفیت کاملا رقابتی تولید می کند.

به گزارش صبح قزوین ، با توجه به ثروتمندی استان قزوین در عرصه های تولیدی به ویژه دانش بنیان، لازم است اقدامات مهمی برای تقویت خودکفایی و تحقق راهبرد سال جاری اندیشیده شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاهتان را بنویسید