تشخیص دوران طلایی ارتودنسی کودکان از روی مشکلات دندانی یا اسکلتی کودک


ساعت: 12:50
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837740

المیرا احمدپور گفت: بهترین زمان برای درمان ارتودنسی توسط متخصص تعیین می شود و مشکل دندان یا اسکلت کودک تعیین کننده سن صحیح درمان است. بیمار باید توسط متخصص ارتودنسی معاینه شود و سپس با توجه به نوع مشکل درمان شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ المیرا احمدپور متخصص اندودنتیست در گفتگو با جهانبین نیوز; وی گفت: اگر ریشه دندان کج باشد، سفت یا بلند باشد، اگر به درستی درمان شود، مانند دندان های دیگر ماندگار می شود و مشکلی ندارد.


وی افزود: بهترین زمان برای درمان ارتودنسی توسط متخصص تعیین می شود و همچنین مشکل دندان یا اسکلت کودک تعیین کننده سن صحیح این درمان است و بیمار باید توسط متخصص ارتودنسی معاینه شود و سپس بر اساس نوع درمان شود. از مشکل موجود.» بودن.


این متخصص ریشه ادامه داد: اگر حتی قسمت کوچکی از تاج دندان باقی مانده باشد و دندانپزشک تصور کند که دندان می تواند حتی برای مدت کوتاهی باقی بماند، باید درمان انجام شود، زیرا این دندان در فک است که باعث رشد مناسب می شود. دندان ها و استخوان فک، دندان خیلی زود برداشته می شود، علاوه بر اینکه شکاف جویدن کودک را تحریک می کند، باعث می شود که استخوان ناحیه فک به اندازه کافی رشد نکند و حتی بعد از اینکه او بخواهد دندان را کاشت کند. همچنین فضای کافی وجود ندارد.


احمدپور گفت: دندانی که تغییر رنگ داده و قبلا پر نشده باشد قطعا آسیب دیده و نیاز به درمان ترمیمی دارد و اگر عمیق باشد ممکن است نیاز به درمان ریشه باشد. قبل از تخریب بیشتر بافت دندان، باید اقدامات لازم برای درمان آن انجام شود.


وی گفت: در جلوی فک شش دندان وجود دارد که هر کدام سن رشد مشخصی دارند. شیری است پشت هر دندان شیری حداقل دو دندان دائمی رشد می کند.


این متخصص ریشه دندان اضافه کرد: هیچ دندان شیری جایگزین دندان های دائمی نمی شود و اغلب والدین به اشتباه این دندان ها را که معمولاً دندان های 6 و 7 هستند با دندان های شیری اشتباه می گیرند. پوسیده و گم شود.


احمدپور گفت: همه دندان های درگیر در لثه مشکل ایجاد نمی کنند، اما در مواردی که ممکن است دندان های درگیر تغییراتی در دیواره داشته باشند که منجر به تغییرات کیستیک یا عفونی شود، چنین مواردی زیاد نیست، اما حداقل سالی یک بار توصیه می شود. اگر دندان ها توده ای در دهان وجود دارد و تمایلی به برداشتن آن وجود ندارد باید با تصویربرداری بررسی شود تا از تغییرات کیستیک در دیواره دندان جلوگیری شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید