تشدید درگیری بین پلیس و معترضان در چین/ تظاهرکنندگان در شانگهای خواستار استعفای شی جین پینگ شدند/ “یا آزادی یا مرگ” در شهر چنگدو

تشدید درگیری بین پلیس و معترضان در چین/ تظاهرکنندگان در شانگهای خواستار استعفای شی جین پینگ شدند/ “یا آزادی یا مرگ” در شهر چنگدو

روز جدید تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که درگیری بین ساکنان شهر گوانگژو چین و پلیس در اعتراض به سیاست های سختگیرانه کرونا شدت گرفته است. در شانگهای، برخی از تظاهرکنندگان خواستار استعفای شی جین پینگ، رئیس جمهور چین شدند، در حالی که برخی دیگر در چنگدو شعار می دادند: “آزادی” یا “مرگ”.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که درگیری بین ساکنان شهر گوانگژو چین و پلیس در اعتراض به سیاست های سختگیرانه کرونا شدت گرفته است.

عکس‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، درگیری‌های خشونت‌آمیز شب گذشته بین ساکنان شهر گوانگژو چین و پلیس ضدشورش این کشور در اعتراض به سیاست‌های سختگیرانه کرونا را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، این درگیری ها در این شهر جنوبی چین از درگیری مردم و پلیس در مرکز تجاری شانگهای و دیگر شهرهای چین از زمان روی کار آمدن شی جین پینگ به عنوان رئیس جمهور در حدود یک دهه پیش، مهمتر است.

در ویدئوی منتشر شده، ده‌ها نیروی پلیس، همگی مجهز به تجهیزات و تجهیزات بیماری‌های همه‌گیر و با پوشیدن لباس‌ها و کلاه‌های سفید، تلاش می‌کنند تا موانعی را که قبلاً برای اجرای قوانین قرنطینه کرونا ایجاد شده بود و توسط معترضان در گذشته شکسته شده بود، بازگردانند. چند روز بود و مردم اشیایی را به سمت آنها پرتاب کردند.

در ویدئوی دیگری، مردم اشیایی را به سوی پلیس پرتاب می کنند، در حالی که در ویدئوی دیگر، پلیس به سمت جمعیت کوچکی از معترضان گاز اشک آور شلیک می کند.

رویترز تایید کرد که این تصاویر در گوانگجو گرفته شده است که از دو هفته پیش صحنه درگیری های پراکنده در اعتراض به سیاست ها و مقررات سختگیرانه در مورد ویروس کرونا بوده است، اما نمی تواند زمان دقیق ثبت این تصاویر را تایید کند.

در همین حال مقامات شهر گوانگجو که بیشترین آسیب را از موج اخیر شیوع کووید-19 متحمل شده است، به این خبر واکنشی نشان ندادند.

شهر گوانگژو مرکز بسیاری از شرکت های تولیدی و میزبان تعداد زیادی از کارگران مهاجر در این کشور است و یک شهر بندری بزرگ در شمال هنگ کنگ است. مسئولان این شهرستان شب گذشته اعلام کردند که افراد مبتلا به کووید در این شهرستان به جای انتقال به سرپناه برای نگهداری بیماران کرونایی حق دارند در منازل خود قرنطینه شوند. با این حال، هنوز لیست طولانی از مراکز قرنطینه در این شهر وجود دارد.

با تشدید این اعتراضات، کمیسیون حقوقی و سیاسی چین در بیانیه ای این درگیری ها را به نیروهای دشمن ربط داد و اعلام کرد که دولت چین با هرگونه نفوذ و خرابکاری نیروهای دشمن قاطعانه برخورد خواهد کرد. هرگونه اقدام غیرقانونی و مجرمانه که مخل امنیت اجتماعی باشد قابل تحمل نخواهد بود.

وزیر خارجه چین همچنین تاکید کرد که حقوق و آزادی ها در این کشور باید جنبه قانونی داشته باشد.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید شب گذشته گفت که معترضان چینی نباید سرکوب شوند.

این در حالی است که از چند روز پیش معترضان در شهرهایی مانند شانگهای، ووهان و لانژو به خیابان ها آمده و خواستار پایان دادن به این محدودیت های سختگیرانه شدند. در برخی شهرها معترضان با پلیس درگیر شدند و تعدادی از آنها دستگیر شدند. معترضان همچنین مرکز آزمایش موقت مبتلایان به ویروس را که در خیابان برپا شده بود، تخریب کردند.

شانگهای، پرجمعیت‌ترین شهر و مرکز مالی چین، که در اوایل سال جاری از قرنطینه دو ماهه رنج برد، روز شنبه شرایط تست ورود را تشدید کرد.

در شانگهای، برخی از تظاهرکنندگان خواستار استعفای شی جین پینگ، رئیس جمهور چین شدند، در حالی که برخی دیگر در چنگدو شعار می دادند: “آزادی” یا “مرگ”.

در پکن، پایتخت چین، جمعیت زیادی در سومین کمربند بزرگ شهر در اعتراض به محدودیت‌های شدید ویروس کرونا تجمع کردند و اعتراض خود را به صورت مسالمت آمیز نشان دادند. برخی از ساکنان قرنطینه در پکن نیز تظاهرات کوچکی یا با مقامات محلی خود آغاز کردند. در برابر محدودیت های اعمال شده بر آنها مقاومت کردند.

انبوهی از معترضان در ارومچی، پایتخت سین کیانگ به خیابان‌ها آمدند و شعار «قرنطینه را پایان دهید!» بر اساس ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی چین منتشر شده است، معترضان خواستار کاهش مقررات قرنطینه و رفع محدودیت‌های مربوط به گسترش ویروس هستند. ویروس کرونا.

تصاویر ویدئویی مردم را در یک میدان نشان می دهد که سرود ملی چین را می خوانند که روی آن نوشته شده است: “برخیزید، کسانی که از بردگی امتناع می ورزند!”

ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که معترضان در شهر ووهان چین نیز تلاش می‌کنند تا موانع و حفاظت‌هایی را که برای ایجاد قرنطینه ایجاد شده بود، از بین ببرند.

در عین حال، مقامات چینی از سیاست رئیس جمهور شی جین پینگ در برابر کووید صفر به عنوان یک راه نجات دهنده و ضروری برای جلوگیری از شیوع کرونا دفاع می کنند. اما خشم عمومی در چین به دلیل گسترش قرنطینه های مرتبط با کرونا به اعتراضات بی سابقه ای در برخی از شهرهای این کشور تبدیل شده است.

در همین حال، کاخ سفید در واکنش به اعتراضات در چین، روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که همه حق دارند در اینجا در ایالات متحده و در سراسر جهان از جمله چین به صورت مسالمت‌آمیز اعتراض کنند.

کاخ سفید استفاده از استراتژی «کووید صفر» را برای دولت چین برای مقابله با ویروس کرونا دشوار توصیف کرد و با مداخله در این زمینه گفت که این استراتژی در ایالات متحده استفاده نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید