تشکل های فرهنگی نسبت به دستگیری و اعمال خشونت و توهین به معلمان دلسوز اعتراض دارند

تشکل های فرهنگی نسبت به دستگیری و اعمال خشونت و توهین به معلمان دلسوز اعتراض دارند

به نام خدا
نحوه دستگیری و دستگیری یکی از فعالان صنفی معلمان یاسوج (علی حسن بهامین، دکترای فیزیک و استاد دانشگاه). ماه مبارک رمضان و ایام شهادت مولای متقیان، این رویکرد بر عهده کیست، این رویکرد بر کدام مبانی انسانی، اخلاقی و حقوقی منطبق است؟ این شیوه دستگیری بر چه اصل یا ماده قانونی استوار است؟
چرا باید اعتراض معلمان به تبعیض، بی عدالتی و بی توجهی به الزامات قانونی و مشروع مندرج در قانون اساسی به ویژه اصل هشتم و بیست و هفتم، این گونه رسیدگی شود؟ آیا عدالت و عدم تبعیض از اصول مسلم قانون اساسی و فلسفه نظام نیست؟
ما معتقدیم کسانی که باید دستگیر و پاسخگو باشند معلمان معترض نیستند بلکه مسئولان بی کفایت، بی تدبیر و نالایق هستند که این تبعیض ها و بی عدالتی ها را ادامه می دهند، امروز مدیران سازمان مدیریت، برنامه ریزی و آموزش و پرورش باید پاسخگو باشند.
ما رفتار غیرقانونی، بازداشت، احضار و زندانی شدن معلمان معترض به تبعیض و بی عدالتی را محکوم می کنیم و خواهان آزادی معلمان محروم از آزادی و پایان جذب و جذب معلم هستیم.
از مدیران صداوسیما می خواهیم که همانطور که قانون اساسی و عدالت می گوید فرصت مناسبی را برای سیما فراهم کنند تا مستقیماً در حضور مردم فهیم ایران با حضور نمایندگان معلمان، مسائل و دغدغه های خود را مطرح کنند. و مسئولان مربوطه
طاهره نقیعی، دبیرکل سازمان معلمان ایران
فرج کمیجانی، دبیرکل کانون فرهنگیان ایران اسلامی
سید عبدالرزاق موسوی دبیر کل جامعه اسلامی معلمان ایران

دیدگاهتان را بنویسید