تشکیل شورای فرهنگ ایثار و شهادت تا چند سال دیگر / تغییر عکس شهدا از چاپ بنر به فلز


ساعت: 21:06
تاریخ انتشار: 91/03/28
کد خبر: 1876883

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان این موضوع؛

حجت الاسلام عزیزی گفت: عکس شهدا از نظر استقامت باید از بنر به فلز تبدیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانپیش از ظهر امروز شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چند سال بعد با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی عزیزی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در این نشست گفت: انقلاب اسلامی بر اساس دین و اعتقاد شکل گرفته است.

وی افزود: قهرمانان ما در دوران دفاع مقدس الگویی برای همه دنیا شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: الگو بودن و الگو ماندن وظیفه ماست و همه وظیفه داریم این روحیه و انگیزه و همچنین شورای ترویج را زنده نگه داریم. فرهنگ ایثار و شهادت در حال شکل گیری است.»

حجت الاسلام عزیزی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت زمانی محقق می شود که شهدا جامعه سیاه نداشته باشند. امروز در خدمت شهدایی هستیم که به وظیفه خود عمل کردند.

وی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فقط انجام کار فرهنگی نیست. اگرچه نگهداری از یادمان ها، انتشار کتاب و سایر برنامه های فرهنگی خوب است، اما کافی نیست. وظیفه ما این است که با مشکلات جامعه ایثارگری عمیقاً برخورد کنیم.»

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: در بحث مشکلات خانواده شهدا با اداره کل راه و شهرسازی استان به تفاهم رسید و 500 قطعه زمین در اختیار این اداره کل قرار گرفت. شهدا

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه عدالت باید بین جامعه ایثارگران و خانواده شهدا رعایت شود و بحث درصد جانبازی مطرح نشود، گفت: توجه به معیشت خانواده های شهدا.

وی خاطرنشان کرد: اسلام همیشه عاشقان خود را دارد و باید به این عشق و علاقه اشتیاق داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی دستور کار این جلسه را تشریح کرد و گفت: باید به اعضای مجمع اعلام شود که ابلاغ باید به امضای استاندار برسد.

حجت الاسلام عزیزی افزود: دستور کار دوم تغییر تابلوهای شهدا از پرچم به فلز از نظر استقامتی است که در این راستا پیش بینی می شود برای تغییر علائم شهدا حدود یک میلیارد و 500 میلیون تن اعتبار نیاز باشد.

وی خاطرنشان کرد: نصب تصاویر شهدا بر روی فلز انجام می شود که بسیار خوب است و لازم است در شهرهای دیگر نیز این کار انجام شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: دستور کار بعدی چاپ کتاب شهدا است. از حدود 1800 شهید استان، 1200 شهید دارای وصیت هستند. کتاب چند سالی است که انتظار می رود و اعتبار آن حدود یک میلیارد و 100 میلیون تومان برآورد شده است.

حجت الاسلام عزیزی گفت: دستور کار بعدی راه اندازی فرهنگسراها در جوار گلزار شهداست و از شهرداری نیز درخواست واگذاری زمین در این زمینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به هفتم تیر و ترور شهدای قوه قضائیه، پیش بینی و اجرای برنامه باشکوهی در این زمینه مطلوب است.

در این جلسه مقرر شد در ماه آینده دو جلسه توسط نماینده سیاسی و اجتماعی مجلس با همکاری بنیاد شهید، سپاه و دستگاه های مسئول و یکی از معاونین استانداری با همکاری شهرداری برگزار شود. .

همچنین در این جلسه به وجود محل دفن دو شهید راه فضیلت در مرکز استان اشاره شد و درخواست توجه به این شهدا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید