تشکیل کارگروه مشترک مجلس و هیات امنا برای رفع نواقص طرح شفافیت سه قوه


ساعت: 14:10
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1878049

سخنگوی هیات امنا از تشکیل کارگروهی برای بررسی ایرادات هیات امنا به طرح شفافیت سه جانبه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هادی طحان نظیف در خصوص لایحه اصلاح قانون انتخابات که در دستور کار کمیسیون امور داخله و شوراها قرار گرفته است، گفت: هیات امنا طبق قانون اساسی موظف به بررسی مصوبات مجلس است. در حال بررسی انتخابات هستند و مصوبه را به شورا می فرستند، بنابراین ما در هیات امنا متن و مصوبه نمی نویسیم.

وی ادامه داد: اگر مجلس نظر پژوهشگاه شورای نگهبان را در مورد پژوهش جویا شود، می تواند از دیدگاه پژوهشگاه استفاده کند همچنان که مجلس می تواند از تخصص همه نخبگان و پژوهشگران برای قانون گذاری استفاده کند.

سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با خانه ملت گفت: متن آن در کمیسیون و مجلس نوشته می شود و در صورت تایید صحن، مانند هر طرح و لایحه دیگری به شورای نگهبان ارسال می شود. به نظر می رسد کمیته امور داخلی مجلس برای اصلاح قانون انتخابات اقداماتی را انجام داده و برنامه ای در این راستا تهیه کرده است.

وی افزود: هیات امنا فعلا وارد این طرح نمی شود مگر اینکه مجلس از پژوهشکده هیات امنا نظرخواهی کند، البته تصمیم نهایی با نمایندگان مجلس است.

سخنگوی هیات امنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اختلاف مجلس و هیات امنا بر سر طرح شفافیت سه قوه، دستگاه های اجرایی و سایر نهادها، گفت: سه شنبه اول (31 خرداد) و ایرادات باید صورت گیرد. تایید شده است. مقرر شد کارگروهی برای بررسی و رفع ایرادات و ابهامات تشکیل شود.

طحان نظیف افزود: پس از رفع ایرادات و ابهامات در مجلس، هیئت امنا مجدداً این طرح را بررسی می کند و در صورت باقی ماندن، حسب مورد به شورا ارسال می شود. در جلسه دیروز با نمایندگان، نظرات هیأت امنا در خصوص ایرادات و ابهامات وارده به طرح شفافیت سه قوه را بررسی کردیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید