تشکیل 113 پرونده تخلف شکار غیرمجاز در کرمانشاه


ساعت: 17:14
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914581

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گزارش داد؛

فرشاد فتاحی از تشکیل ۱۱۳ فقره شکار غیرمجاز در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، شکار غیرمجاز خسارات جبران ناپذیری به حیات وحش وارد می کند، آگاهی مردم در این زمینه نقش مهمی در حفظ حیات وحش دارد.

فرشاد فتاحی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز خطر کاهش یا انقراض حیوانات محلی را یکی از بحران های زیست محیطی عنوان کرد و گفت: در سال جاری 113 پرونده شکار غیرمجاز در استان کرمانشاه تشکیل شد که از این تعداد 38 فقره منجر به رای گیری و رای گیری شد. بقیه او در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه بز، آهو و خرگوش از اهداف شکارچیان غیرمجاز هستند، افزود: امسال 153 شکارچی غیرمجاز دستگیر شدند.

معاون مدیریت و توسعه منابع اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: از 68 گونه جانوری شکار شده سه گونه بز و آهو، 26 گونه گراز و مابقی خرگوش و انواع کوچک را تشکیل می دهند. پستانداران

آزادی بیان کرد: دو سال است که به دلیل آنفولانزای پرندگان پروانه شکار در استان صادر نشده است اما متاسفانه پرندگان زیادی شکار شده اند.

وی افزود: 51 عدد و 437 گونه پرنده آبزی توسط شکاچان ها کشف و ضبط شد.

وی در خصوص تاثیر گونه های جانوری و گیاهی بر اکوسیستم گفت: هر گونه گیاهی و جانوری و همچنین میکروارگانیسم ها دارای ارزش و زنجیره غذایی ذاتی هستند که به عنوان ذخایر ژنتیکی یکی از گنجینه های هر کشوری به شمار می روند.

فتاحی با تاکید بر اینکه حفظ و حراست از گونه های جانوری ضروری است، تصریح کرد: علاوه بر سازمان حفاظت محیط زیست و محیط بانان این مجموعه که وظیفه ذاتی آنها حفاظت از زیستگاه هاست، تشکل های مردمی و فعالان محیط زیست نیز می توانند در این زمینه کمک کنند. و نقش آفرین باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید