تشییع پیکر شهید سلیمانی رسانه های خارجی را شوکه کرد/ «امنیت» مهم ترین مسئله هر کشوری است

ساعت: 09:35
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1795936

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: وقتی رسانه های بیگانه دیدند نمی توانند از این حماسه بزرگ در مراسم تشییع حاج قاسم چشم پوشی کنند، سعی کردند واقعیت ها را توسعه و تحریف کنند و آن را وارونه جلوه دهند.

جعفر کنادباشی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: حضور این حماسه و ده ها میلیون نفر در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی بسیاری از فعالان رسانه های خارجی را شوکه کرد. تصور می کرد این اتفاق می افتد

وی افزود: رسانه های خارجی هزینه های زیادی کرده اند تا بگویند نظام جمهوری اسلامی ایران مردمی نیست اما تشییع باشکوه و حماسی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به وضوح بطلان رسانه ها را نشان داد و وقتی این عظمت را دیدند. درگیر شد.”

این کارشناس غرب آسیا گفت: وقتی رسانه های خارجی در مراسم تجلیل از شهید سلیمانی این عظمت و شکوه را دیدند و تحلیل خودشان برعکس شد سعی کردند این واقعه را ضعیف جلوه دهند و حتی سعی کردند شخصیت بزرگ حج را تحریف کنند. به طرق مختلف سیگار بکشید.”

قندباشی خاطرنشان کرد: رسانه های بیگانه وقتی دیدند در مراسم تشییع حاج قاسم نمی توانند از کنار این حماسه بزرگ غافل شوند، سعی کردند واقعیت ها را توسعه و تحریف کنند و آن را وارونه جلوه دهند.

وی افزود: بر این اساس از یک طرف به ایرانی ها می گویند که سردار سلیمانی فقط برای عراق و سوریه زحمت کشیده اما برای ایران نه و از طرف دیگر به عراقی ها می گویند سردار سلیمانی است. کنترل عراق، به عبارت دیگر، به دنبال سلطه است. «این بر عهده عراق است که مردم ایران و عراق را از این طریق تقسیم کند.

این کارشناس بین‌الملل ادامه داد: همچنین وقتی این رسانه‌ها که عظمت شخصیت سردار سلیمانی را غیرقابل انکار می‌دانستند، سعی کردند به این نکته اشاره کنند که شهادت حاج قاسم ایران را تضعیف کرده و شهادت سردار سلیمانی محور مقاومت را تقویت کرده است.

قندباشی با بیان اینکه امروز دیگر امنیت یک کشور در داخل مرزها تعریف نشده است، گفت: بر خلاف القای رسانه های دشمن، کار و خدمت اصلی حاج قاسم برای ایران بود چرا که حضور ایران در عراق، سوریه و منطقه دقیقاً در سطح ملی است. منافع ایران

وی تاکید کرد: مسئله اصلی یک کشور امنیت آن است و همه چیز در یک جامعه در گرو امنیت است یعنی بدون امنیت هیچ کاری انجام نمی شود. وقتی پیامبر حکومت را تشکیل داد، اولین کاری که کرد، کار نظامی و ایجاد امنیت بود.

کارشناس غرب آسیا گفت: کسانی که به اهمیت دیپلماسی پی نبرده بودند و از روی ناآگاهی میدان را مانع دیپلماسی می دانستند، سنگ های زیادی را به سر سردار سلیمانی پرتاب کردند. اما پشتوانه اصلی هر دیپلماسی، ارائه میدانی است و تا ارائه میدانی و میدانی نباشد، دیپلماسی معنا ندارد.

قندباشی بیان کرد: تشییع پیکر حاج قاسم نشان داد که نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار قوی تر از آن چیزی است که ما تصور می کنیم و واقعیت با آنچه رسانه ها سعی در انتقال آن دارند بسیار متفاوت است.

وی گفت: حاج قاسم سلیمانی تا چند سال پیش رسانه ای نبود و خیلی ها حتی ایشان را نمی شناختند اما وقتی خدا می خواهد کسی را عزت دهد نتیجه حماسه ای می شود که شاهد آن بوده ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید