تصادفات جاده ای عامل اصلی مرگ و میر در ایران است


ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۱
کد خبر: 1807640

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه اولین عامل مرگ و میر در کشور ما حوادث رانندگی، سوانح رانندگی و تصادفات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در پایگاه اورژانس 115 خدام تهران، این پایگاه را از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد و همزمان با دهه مبارک فجر، 158 پایگاه اورژانس در سراسر کشور افتتاح شد.

بهرام عین اللهی در این مراسم گفت: اولین عامل مرگ و میر در کشور ما حوادث رانندگی، سوانح رانندگی و تصادفات است.

وی افزود: توجه به اورژانس از سیاست های اصلی وزارت بهداشت است و وظیفه اورژانس های صادق خداجویی است. به خصوص در شرایط فعلی این عزیزان به صورت شبانه روزی خدمت می کنند و من در بسیاری از سفرها می بینم که این عزیزان در مناطق صعب العبور خدمت می کنند.

وی ادامه داد: شاید مردم کمتر متوجه زحمات همکاران ما در اورژانس باشند. این اقوام در موقعیت ها و مناطقی که کمتر حضور داریم حضور دارند و خدمات ارائه می دهند. ثواب جهاد این عزیزان قابل محاسبه نیست
وزیر بهداشت گفت: امروز در تامین آمبولانس با مشکلات زیادی مواجه هستیم و خیرین در این زمینه کمک زیادی به ما می کنند. همین پایگاه توسط خیرین ایجاد شد.

عین اللهی خواستار تداوم کمک های خیریه به اورژانس کشور شد و گفت: اورژانس امروز بسیار پیشرفته است و آمبولانس ها به تجهیزات مدرن و کافی مانند فن مجهز شده اند.

وی ادامه داد: بارها شاهد بوده ایم که تیم آمبولانس با مراقبت های اولیه بیماران و مجروحان را از مرگ نجات دادند که بسیار حائز اهمیت است.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید